• emliz

    Bestående problem efter förlossning?

    (Vet inte om den ligger i rätt kategori men here goes!)

    Har du fått något bestående problem sedan din graviditet/förlossning och påverkar det dej i vardagliga situationer?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bestående problem efter förlossning?
  • cosinus

    Röstade nej!

    Sen kan jag ju känna i kroppen ibland att det är annorlunda mot innan jag födde barn.

    Jag kan, speciellt kring mens, ff få ont i fogarna av vissa saker.

    Jag tränar ogärna kissnödig, inte för att jag någonsin haft problem med läckage men det känns som att marginalerna är mindre på något sätt.

    Direkt efter förlossningarna har jag fått jobba med knipet för att komma tillbaka - här har knipkulor varit jättebra.

    Men jag kan absolut leva som vanligt, spela innebandy, hoppa, skutta och göra precis allt jag gjorde innan. Men som sagt ibland kan kroppen påminna mig om att jag faktiskt fött 4 barn.

  • Anonym (Jag)

    Fick stora problem med inkontinens under graviditeten och även efter. Nu bär jag kraftiga skydd som klarar större urinläckage, men de gånger jag faktiskt kissat ner mig vid de mest olämpliga tillfällen har lämnat psykiska ärr.

  • Batmamba

    Ja, kvarvarande bäckensmärtor (foglossning) som jag haft sedan 11:e veckan i graviditeten. Jag räknar, baserat på tidigare erfarenhet, att jag kommer att ha kvar det i minst fyra år.

  • lövet2

    Nej, inte direkt. 7 graviditeter har lämnat sina spår (eller egentligen 9 om man ska räkna dem som det inte gick bra med), men själva förlossningarna har inte gett några bestående men. Värsta skadan var vid 4:e förlossningen, då svanskotan vred sig (nej, det kände jag inte då!), men det gick att få till med tiden.

  • Anonym (lite)

    Ett år efter förlossning vågar jag fortfarande inte springa eller hoppa. Inte för att det gör ont eller så men det känns obehagligt efter en stund när jag jggar lätt, liksom tynger nedåt. Har dock inte haft några problem med läckage och kniper stenhårt enl bm..

  • Anonym (Fia)

    Jag har haft en lätt ryggvärk sedan jag var gravid i vecka 30. Kan inte hoppa studsmatta några längre stunder trots dagliga knipövningar i 8 års tid. Måste knipa ordentligt vid sex för att det ska kännas lika skönt som innan.

  • Anonym (Dingo)

    Ja, foglossning när jag springer och svårare att hålla blåsan, tio år efteråt. Så det lär vara permanent.

    Sjukt irriterande.

  • Batmamba
    Anonym (Dingo) skrev 2015-05-23 10:14:59 följande:

    Ja, foglossning när jag springer och svårare att hålla blåsan, tio år efteråt. Så det lär vara permanent.

    Sjukt irriterande.


    När man har foglossning är det, generellt, bra att låta bli att göra sånt man får ont av. Om man gör sånt man får ont av går läkningen långsammare. Det är iaf vad min sjukgymnast, som doktorerat i ämnet, säger.

    Hoppas att det kommer att släppa för dig till sist!
Svar på tråden Bestående problem efter förlossning?