• Anonym (ledsen, besviken, förvirrad.)

    Hur mycket ska man ta från sin partner??

    Jag undrar hur mycket en partner får lov att "gå över styr" när ni är oense om något?
    Idag blev vi ovänner för en skitsak vilket resulterade i att jag fick en skål och en köttkniv kastat bara en halv meter ifrån mig. Allt för att jag försökte undanstyra ett krig och bara mmm:ade till svar är han pratade med mig. Inte första gången saker går sönder under ett bråk.

    Hur mycket ska man ta? Jag är i valet och kvalet om jag ska lämna. Jag blev rädd, satt och skakade i hela kroppen och grät hysteriskt. Det var inte såhär jag hade tänkt mig en relation skulle vara.

    Bör tilläggas att han är 37 och jag är 24....

    Snälla inte spydiga kommentarer. jag orkar knappt med mig själv och alla tankar.

  • Svar på tråden Hur mycket ska man ta från sin partner??
  • LaLola

    Om du föreställer dig att nån annan skrivit det där (en vän tex), vad skulle du då råda personen till att göra?

  • AnnaZL

    Det är ok att bli arg, men inte att vara våldsam mot sin partner. Han är så gammal att han borde veta bättre, men kommer aldrig att ta tag i sina problem att hantera ilska om du stannar kvar och försöker stå ut.
    Tyvärr är nåsta steg direkt fysiskt våld mot dig. Stanna inte så länge! Även denna våldsnivå är långt mer än du ska behöva vara med om!

  • Anonym (S)

    Han är sjuk i huvudet. Man ska inte ta nånting alls!! Kanske att man råkar fräsa åt varandra nån gång, ingen är perfekt. Min sambo har fräst åt mig en gång på 2,5 år, jag har fräst till 2-3 gånger. Vi är vuxna och pratar (oftast) lugnt och sansat när det är nåt.

    Som sagt, din kille är sjuk i huvudet. Lämna honom. Pronto!

  • Anonym (My)

    Vi kan bråka rejält, men det finns vissa regler. Vi säger aldrig några kränkande saker och är aldrig fysiska. Skulle min man kasta något mot mig i ilska, oavsett vad, skulle jag lämna honom på fläcken. 

    Din pojkvän har gått rejält över gränsen för vad som är acceptabelt. Kasta kniv är dessutom livsfarligt. Har man inte den spärren att man inte kastar saker, speciellt inte knivar, då är risken stor att det blir ännu mer våld. Lämna nu, innan det är försent!  

  • Anonym (Kram)

    Snälla kära du, sök stöd hos någon du litar på o avsluta relationen. Du "ska" inte ta det här!

  • LadyM91
    LaLola skrev 2015-05-20 06:53:02 följande:

    Om du föreställer dig att nån annan skrivit det där (en vän tex), vad skulle du då råda personen till att göra?


    Då skulle jag be dom lämna direkt! Men alltid annorlunda när man är i situationen själv. Tyvärr :/
  • Anonym (ledsen, besviken, förvirrad.)

    Idag fick jag ett glas kastat efter mig. Då tog jag steget ut genom dörren med mina två katter. Nu sitter jag på jobbet med blandade känslor.
    vad kan få en människa till att vilja sin partner så illa?

    Idag fick jag dock nog. Imorgon ska jag hämta mina saker. Ingen rolig känsla i magen kan jag säga.... Känner mig så sviken och ensam.. :/

  • Anonym (Bra!)

    Bra och starkt gjort! Förstår att det är tungt, men tänk på att det är för din egen skull! Var stolt över att du gått i tid! Du är värd någon mycket bättre!

    Det kan vara bra att ta med dig någon när du ska hämta sakerna.

  • LaLola
    LadyM91 skrev 2015-05-21 02:25:49 följande:
    Då skulle jag be dom lämna direkt! Men alltid annorlunda när man är i situationen själv. Tyvärr :/
    För att?
  • AnnaZL

    Bra, TS! Starkt gjort! Kan du ta med dig någon när du hämtar dina saker så att du inte blir utsatt för våld?

    Det kanske kommer att vara jobbigt i början, men du kommer att se tillbaka på förhållandet och vara lycklig att du lämnade innan det blev ännu värre.

    Lycka till!

  • LadyM91
    LaLola skrev 2015-05-21 06:11:32 följande:
    För att?
    För att jag innerst inne vet att detta inte är ett okej beteende och att ingen ska behöva ta sån skit från någon man älskar. Det är inte kärlek när man får saker kastade efter sig. Jag hämtade mina saker när han var på jobbet. Min bror följde med och även en kompis. Tror ni inte jag glömde saker på ovanvåningen?
    Pratade med honom i telefon dagen efter jag hämtat mina saker och då bad han om ursäkt, grät och sa att han förstod inte själv vad han höll på med och att det var fel att kasta saker på mig.

    Vad tror ni hände när jag och min pappa kom för att hämta det jag glömt? Han tog sakerna som var hans som jag råkat packa med mig i all stress, Kastade in det innanför ytterdörren, smällde igen dörren låste och satte sig i bilen och stack.

    Han kunde inte ens hälsa på min pappa. Det var en bekräftelse. Ännu en vill säga, på att jag gjort rätt som tagit detta beslut. Men jag känner mig så jävla dum. Så mycket jag bara fogat mig i som jag inte förtjänat över huvudtaget.
    Känner fan inte igen mig själv men ser fram emot att bli den glada brud jag vet att jag innerst inne är. Om det så innebär att jag ska leva singel resten av mitt liv, då får det bli så för det här var ingen relation. Det var mer ett kontrollbehov som fick för stort utrymme ....
  • Anonym (F)

    Lämna, jag hade personligen aldrig accepterat att någon blev så arg!

  • Anonym (Anna)

    Bra gjort tjejen :) boka upp ditt liv med roliga saker när du kommit i ordning. Har du förresten bostad nu? Umgås med kompisar och gå ut och ha kul. Det du har varit med om stoppar du ner i ryggsäcken med livserfarenheter. Hoppas allt går bra nu :) kram

Svar på tråden Hur mycket ska man ta från sin partner??