• Äldre 20 May 11:15
    6559 visningar
    28 svar
    +1
    28
    6559

    Hur nöjd är du med ditt barns skola/förskola på en skala 1-10

    Hur nöjd är du med ditt barns skola eller förskola?
    Skatta det på en skala mellan 1-10 där 1 är det lägsta och 10 det högsta betyget.

    Vad är du nöjd/missnöjd med?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur nöjd är du med ditt barns skola/förskola på en skala 1-10
  • Äldre 20 May 11:28
    #1

    Jag sätter en 8:a, för även om jag är mycket nöjd, så är den förstås inte perfekt. Det finns ett par lärare jag inte gillar och ett klassrum som borde renoveras ordentligt.

  • Anonym (-)
    Äldre 20 May 11:56
    #2

    6. Över lag tycker jag att mina barns fsk är bra, men ibland lite väl ostrukturerat och en del personal känns lite oengagerade. Tycker även att det är lite för lite utetid, framförallt för de äldre barnen. Men personalen är mestadels bra, barnen trivs och lokalerna/utemiljön känns säker och rolig, så är ändå väldigt nöjd!

  • Äldre 20 May 12:44
    #3

    Extremt onöjd.

  • Äldre 20 May 13:11
    #4

    Blev en 6:a.
    Upplevde dotterns fsk som medelmåttig. Personalen var väl bra, men lokalerna var slitna, det var ganska smutsigt och emellanåt gillade jag inte ändringar som gjordes.
    Dottern själv trivdes väl helt okej.

  • Äldre 20 May 15:25
    #5

    Jag skrev i en 10 men hade kunnat skriva 100 för vår förskola var helt överlägset fantastisk! Tyvärr började yngsta i skolan i höst men vi kommer för alltid ära och tillbe vår fina, underbara förskola!

  • Äldre 20 May 17:15
    #6

    Jag ger min yngsta dotters förskola 10 och önskar att det gick att sätta högre betyg.
    Älskar stället på alla sätt.
    Till hösten väntar förskoleklass.....

  • Anonym (Pyssl­ingen)
    Äldre 20 May 17:48
    #7

    Vi är sjukt nöjda med våra barns skola/förskola. Det är en "pyssling-skola" med verksamhet fr förskolan till åk3. Personalen är kompetent, engagerad och verkar trivas då de flesta arbetat sedan starten och då och då byter de avdelningar med varandra, vilket gör att vi "känner" samtliga pedagoger. Lokalerna är fräscha och fina och det gäller även skolgården och förskolegården. Maten är suveränt bra. De lagar nästan allt från grunden och använder i största möjliga mån ekologiska varor.

    Har verkligen inget att anmärka på.

  • Äldre 20 May 18:03
    #8

    inte alls nöjd

    för att klargöra så är personalen toppen men i övrig är jag väldigt missnöjd.

    min dotter gick först på en annan avdelning som dom valde att stänga pga att ventilationen i den byggnaden inte var godkänd.

    vi blev lovade ett max antal på 29 barn då utrymmet är litet.
    vi blev lovade att våra barn inte skulle splitras samt ha kvar sina vanliga pedagoger
    vi blev lovade att det skulle fortsätta vara en avdelning med "ute profil"
    vi blev även lovade att det absolut inte skulle vara för många barn.

    i stället för 29 som max så går där nu 49 barn.
    barnen blev redan från start splitrade och även pedagogerna spreds för vinden
    dom är ute precis lika mycket/lite som vilken vanlig avdelning som helst.

    när barnen varit där två månader så kom det fram att hoppsan ventilationen är visst inte godkänd för så många ( kan tillägga att lokalen tidigare varit lss boende godkänd för 10 boende med personal)

    både personal och föräldrar har uttryck oro och att det inte fungerar med så många barn på denna lilla yta och nu efter två år har arbetsmiljö verket konstaterat att det är på tok för många barn, där går 49 barn ( alla kan bla inte äta samtidigt) arbetsmiljö verket har nu satt gränsen 20 barn.

    på grund av den dåliga arbetsmiljön har tre utmärkta pedagoger sagt upp sig, och det är mycket sjukfrånvaro och sjukskrivningar med många vikarier samt att det har hänt ett flertal gånger att vi har fått hämta tidigare då dom helt enkelt inte kunnat lösa personal frågan.

  • Djävul­ens Högra Hand
    Äldre 20 May 18:29
    #9

    10! Vilka goa kärringar/tjejer som jobbar där, dom är helt fantastiska. Dom har verkligen god hand om ungarna där, sen blir jag bemött med ett leende varje morgon ja eftermiddag med när man kommer dit, ja dom är sjukt trevliga. Nej bättre kunde det inte varit faktiskt.

    Ja dom är faktiskt så trevliga och pratglada att man aldrig kommer iväg, men hellre så än åt andra hållet.

  • Äldre 20 May 19:12
    #10

    Så gott som helnöjd. Egentligen skulle vi valt en annan förskola, men av lathetsskäl(och praktighetsskäl) valde vi denna och det jag så glad för idag. Enda negativa förut var att det inte fanns någon manlig personal i sikte, men det har förbättrats på senare tid.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur nöjd är du med ditt barns skola/förskola på en skala 1-10