• Anonym (Mick)

    Otroget ex sprider ut lögner om mig

    Jag är en man på 31 år som haft ett förhållande med en tjej i tio år. Vi bodde ihop större delen av tiden. De senaste två åren har hon knappt gett mig någon fysisk närhet alls, varken kramar eller sex. Hon har även plötsligt börjat köpa sexiga underkläder och bete sig konstigt.

    Till slut fick jag reda på att hon hade en affär bakom min rygg. Jag fick reda på det när hon inte var hemma och hon fick veta genom en gemensam vän att jag kände till allt, så hon skickade ett sms och dumpade mig i det. Hon har inte varit hemma sedan dess (två veckor sedan). Däremot har hon spridit ut lögner om att jag ska ha misshandlat henne och hotat henne, vilket absolut INTE stämmer. Jag har aldrig gjort detta.

    Jag känner mig så oerhört sårad och sviken, all tillit är som bortblåst. Jag vet inte vad som är värst, att hon varit otrogen mot mig under en längre tid eller att hon ljuger för alla och säger att jag har hotat och slagit henne. Hon har även sagt till personer som hon inte vill ska prata med mig att de ska hålla dig borta från mig för att jag kommer att skada dem annars.

    I helgen satt jag och packade ner hennes saker i lådor eftersom lägenheten står på mig. Jag har fått höra genom en vän att hon planerar att ta med sig den andra killen hit för att hämta sina saker, men jag vägrar släppa in honom i lägenheten. Är också rädd att hon bara stapplar rakt in eftersom hon har nyckeln...

    Vad råder ni mig att göra?

  • Svar på tråden Otroget ex sprider ut lögner om mig
  • Rumpelstiltskins

    Till att börja med, lägenheten står på dig. Byt lås! 

    Ta sedan kontakt med henne och bestäm att senast lördag klockan 15.00 (exmeplvis) ska du ha hämtat dina saker annars åker dem till tippen.

    Visa inte henne att du bryr dig om vad hon säger, även om du gör det. Om era vänner och bekanta tror på hennes lögner så är det deras förlust och då är det inga riktiga vänner du har. Koncentrera dig på dem människor som faktiskt bryr sig om dig.

    Dem som känner dig och som bryr sig om dig lär veta att hon ljuger.

    I annat fall kan du vända dig till närmaste polisstation och anmäla henne för förtal.


  • Anonym (fy)

    Byt lås. Och lägg ut hennes saker. Utanför dörren. Sen kan hon snacka om falskhet. Byt nummer. Låt henne gå och bry dig inte, hon har ju inga bevis. Hon försöker bara rädda sitt eget skinn genom att skylla på dig. Det kommer dom märka med tiden.

  • Anonym (fy)
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 13:59:50 följande:

    Till att börja med, lägenheten står på dig. Byt lås! 

    Ta sedan kontakt med henne och bestäm att senast lördag klockan 15.00 (exmeplvis) ska du ha hämtat dina saker annars åker dem till tippen.

    Visa inte henne att du bryr dig om vad hon säger, även om du gör det. Om era vänner och bekanta tror på hennes lögner så är det deras förlust och då är det inga riktiga vänner du har. Koncentrera dig på dem människor som faktiskt bryr sig om dig.

    Dem som känner dig och som bryr sig om dig lär veta att hon ljuger.

    I annat fall kan du vända dig till närmaste polisstation och anmäla henne för förtal.


    High five dudeee.
  • Anonym (fy fan)

    vilken æcklig slampa du hade bredvid dig TS, beklagar! instæmmer med andra, byt lås o bort med skræpet

  • Fool

    Kan bara instämma i det andra skrivit.

    1) Lägenheten står på dig, BYT LÅS asap,  annars riskerar du att hon och hennes kille länsar lägenheten. 

    2) Ge henne till ett visst datum och klockslag att hämta sina grejer annars ställer du ut dem på gatan, påpeka att du inte kommer släppa in någon annan i lägenheten än henne. Ha någon kompis där ifall hon dyker upp med sin kille, du vet inte vem han är och vad han går för, bäst att ha backup just in case, var iskall ställ inte till med några scener och gå inte in i några debatter med henne, låt henne hämta sina prylar och dra, sen avslutar du det kapitlet. Även där är en kompis bra att ha tillhands som kan agera buffert så saker inte hettar till och även som vittne på att hon faktisk var där och hämtade sina prylar så hon sen inte kan påstå att du slängde eller behöll allt. Innan hon går fråga om hon är säker på att hon fått med sig allt och låt din kompis bevittna det.

    3) Angående hennes lögner är det tyvärr inte mycket du kan göra åt det, du kan räkna med att förlora några av era "vänner" och att vissa i er bekantskapskrets kommer ändra inställning till dig efter hennes skitsnack. Men se det såhär, de som tror på hennes snack är antingen folk du inte umgås med speciellt mycket och därmed heller ingen större förlust, alternativt att de inte är värda att ha som vänner om de kan tro något sånt om dig. Se det som en storstädning i bekantskapskretsen, de som är kvar är såna som du vet att du kan lita på och är värda att ha som vänner resten kan du vara utan.

  • spillerkillern
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 13:59:50 följande:

    Till att börja med, lägenheten står på dig. Byt lås! 

    Ta sedan kontakt med henne och bestäm att senast lördag klockan 15.00 (exmeplvis) ska du ha hämtat dina saker annars åker dem till tippen.

    Visa inte henne att du bryr dig om vad hon säger, även om du gör det. Om era vänner och bekanta tror på hennes lögner så är det deras förlust och då är det inga riktiga vänner du har. Koncentrera dig på dem människor som faktiskt bryr sig om dig.

    Dem som känner dig och som bryr sig om dig lär veta att hon ljuger.

    I annat fall kan du vända dig till närmaste polisstation och anmäla henne för förtal.


  • Anonym (nja)

    Står hon skriven på adressen så har du varken rätt att slänga ut henne eller hennes saker bara så där även om du står ensam på kontraktet.

  • Pluttinutt
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 13:59:50 följande:

    Till att börja med, lägenheten står på dig. Byt lås! 

    Ta sedan kontakt med henne och bestäm att senast lördag klockan 15.00 (exmeplvis) ska du ha hämtat dina saker annars åker dem till tippen.

    Visa inte henne att du bryr dig om vad hon säger, även om du gör det. Om era vänner och bekanta tror på hennes lögner så är det deras förlust och då är det inga riktiga vänner du har. Koncentrera dig på dem människor som faktiskt bryr sig om dig.

    Dem som känner dig och som bryr sig om dig lär veta att hon ljuger.

    I annat fall kan du vända dig till närmaste polisstation och anmäla henne för förtal.


    Enligt lag har man en viss tid att ta med sig sina saker, samt hitta nytt boende, etc. Tror det är tre månader. Vet inte om det är olika för inneboende, sambo, gift, etc.
  • Pluttinutt
    Anonym (nja) skrev 2015-05-20 15:30:31 följande:

    Står hon skriven på adressen så har du varken rätt att slänga ut henne eller hennes saker bara så där även om du står ensam på kontraktet.


    Precis!
    Pluttinutt skrev 2015-05-20 15:35:53 följande:

    Enligt lag har man en viss tid att ta med sig sina saker, samt hitta nytt boende, etc. Tror det är tre månader. Vet inte om det är olika för inneboende, sambo, gift, etc.


  • Anonym (Mick)
    Anonym (nja) skrev 2015-05-20 15:30:31 följande:

    Står hon skriven på adressen så har du varken rätt att slänga ut henne eller hennes saker bara så där även om du står ensam på kontraktet.


    Hon står inte skriven här.
Svar på tråden Otroget ex sprider ut lögner om mig