• Allex

    Spottings och blev ändå gravid

    Hej!
    Jag har letat på nätet om just detta - att ha spottings och ändå bli gravid. Det jag hittat är oftast flera år gammalt och jag tänkte starta en ny tråd för att höra från er som haft spottings och ändå blivit gravida.

    Kan ni berätta om det var något speciellt ni gjorde för att bli av med spottingsarna eller om ni helt enkelt blev gravid ändå.

    Så tips och solskens historier får ni gärna dela med er av

  • Svar på tråden Spottings och blev ändå gravid
  • MoLsMamma

    Jag har alltid haft spottings från ca 2-3 dagar innan mens. Är gravid med trean nu! De första två gjorde jag inget speciellt (första är en hoppsan och andra tog 7 försök). Trean tog typ 5 försök men då åt jag apiforce den månaden det tog sig. Spottings har uteblivit de tre gånger jag varit gravid

  • Flisan97

    Min graviditet var inte planerad men jag hade spottings varje/varannan dag i min cykel i flera månader och blev gravid :) tog cellprov som visade normalt så vet inte riktigt varför de var så.

  • Allex
    MoLsMamma skrev 2015-05-20 18:57:57 följande:

    Jag har alltid haft spottings från ca 2-3 dagar innan mens. Är gravid med trean nu! De första två gjorde jag inget speciellt (första är en hoppsan och andra tog 7 försök). Trean tog typ 5 försök men då åt jag apiforce den månaden det tog sig. Spottings har uteblivit de tre gånger jag varit gravid


    Okej, intressant! Tack för infon. Apiforce - vad gör den egentligen?
  • Allex
    Flisan97 skrev 2015-05-20 19:01:57 följande:

    Min graviditet var inte planerad men jag hade spottings varje/varannan dag i min cykel i flera månader och blev gravid :) tog cellprov som visade normalt så vet inte riktigt varför de var så.


    Inga problem att bli gravid alltså... Intressant det med. Jag har läst att många läkare säger att det är normalt och jag har läst att många blir gravida ändå. Men även om många har det så undrar jag, varför får man det? En del säger för lågt progesteron och en del att man inte ägglossar riktigt. Men det måste ju vara en/flera andra orsaker. För om ni blir gravida ändå.... Det kan inte bero på att ni inte ägglossar och inte heller att ni har för låg nivå av progesteron. Båda delarna måste funka.... Så era spottings måste ju bero på något annat.... Eller hur?

    Frågan är vad! Hmmm....

    Fler som vill dela med sig?
  • Allex
    Flisan97 skrev 2015-05-20 19:12:26 följande:

    Juste. Fick utskrivet provera för mina spottings. Har du provat de?


    Nej, inte provat. Tog du det innan din graviditet ?
  • Flisan97
    Allex skrev 2015-05-20 19:14:25 följande:
    Nej, inte provat. Tog du det innan din graviditet ?
    Ja jag vet inte riktigt varför jag blödde så mycket. fick inget bra svar av gyn heller.. Hann aldrig ta dom tabletterna för blev gravid och efter ägglossningen alltså efter befruktningen skett så slutade mina blödningar. Jättekonstigt verkligen
  • Tramses

    Hej!

    Mina spottings blev värre efter andra barnet.

    Började en vecka innan mens och jag blödde alltid fler dagar än jag var blödningsfri , ibland i tre veckor.

    Förstod snabbt att det skulle bli svårt att bli gravid igen och jag har nog provat alla naturläkemedel man kan tänka sig.

    Gjorde en utredning och det visade sig att jag hade svag äl men fick aldrig utslag på ältesterna .

    Fick prova pergament men spottingsen fortsatte som vanligt.

    I januari åt jag pergament, tog älspruta och fick progesteronvagitorier. Fem dagar efter äl fick jag spottings som vanligt, mycket färskt blod som droppade ner i toaletten. Blev helt förstörd och grät i flera dagar. Fortsatte blöda och tänkte sluta med progesteronvagitorier men tog ett test för säkerhets skull. Gissa om jag blev förvånad när det var positivt!

    Fortsatte blöda från och till i fem veckor, gjorde flera ultraljud men allt var bra.

    Är nu i vecka 18 och ska på rutinultraljud på måndag.

    Lycka till! Man kan bli gravid trots spottings, och man kan blöda även om man är gravid.

Svar på tråden Spottings och blev ändå gravid