• Anonym (TS)

    Dejt vid arbetslöshet

    Jag har tänkt på detta...

    Att det är så svårt att dejta när man är arbetslös, speciellt då man är långtidsarbetslös. Mycket få människor verkar inte ens vilja prata med en. Jag har alltid varit framåt och driven, hittar volontärsjobb på sin höjd.

    Sen om man nu finns på en dejtningssida så vill man inte ha med bild, vad skulle den blivande arbetsgivare tycka då?

    Jag tycker att man blir så otroligt begränsad när man är arbetslös, men få verkar inte vilja förstå. Och många dejtningssidor  kostar...

    Och kom nu och säg inte att det finns jobb för alla. Jag har dessutom kroniska sjukdomar så nej, jag kan inte ta alla jobb.

    Det skulle göra så mycket om människor inte dömer en.

  • Svar på tråden Dejt vid arbetslöshet
  • Hadraniel

    Är du kille eller tjej?

    Känns ju som killar har betydligt större tolerans för att dejta någon som arbetslös än vad tjejer har rent generellt.

  • Anonym (harc)
    Hadraniel skrev 2015-05-20 23:37:02 följande:
    Är du kille eller tjej?

    Känns ju som killar har betydligt större tolerans för att dejta någon som arbetslös än vad tjejer har rent generellt.
    Loserkillarna har större tolerans. Inte de bättre killarna. De bättre killarna väljer och vrakar bland alla möjliga, varför välja en bidragstagare?
  • Anonym (Viola)
    Anonym (TS) skrev 2015-05-20 23:28:22 följande:

    Jag har tänkt på detta...

    Att det är så svårt att dejta när man är arbetslös, speciellt då man är långtidsarbetslös. Mycket få människor verkar inte ens vilja prata med en. Jag har alltid varit framåt och driven, hittar volontärsjobb på sin höjd.

    Sen om man nu finns på en dejtningssida så vill man inte ha med bild, vad skulle den blivande arbetsgivare tycka då?

    Jag tycker att man blir så otroligt begränsad när man är arbetslös, men få verkar inte vilja förstå. Och många dejtningssidor  kostar...

    Och kom nu och säg inte att det finns jobb för alla. Jag har dessutom kroniska sjukdomar så nej, jag kan inte ta alla jobb.

    Det skulle göra så mycket om människor inte dömer en.


    Varför väljer du att berätta ens? Det gjorde inte jag när jag nätdejtade, och jag fick hur många dejter som helst. Bra killar för övrigt. Jag hade visserligen en praktikplats då och utelämnade att det inte var ett jobb, tyckte att det var min ensak och något man kan få veta först när jag har förtroende för honom. Är förresten inte singel längre.
  • Fjäril kär

    varför skulle en framtida arbetsgivare finnas på en dejtingsajt?  Och varför skulle denne ha något emot att DU finns där?   Är man singel  befinner sig dom flesta på en dejtingsajt i någon form. Varför skulle det vara så konstigt?

    Jag tror att du inte träffar någon för att du själv känner dig mindre värd och skäms över din situation.  Du känner det som att folk skulle döma dig som lat och oduglig.   Men den reaktionen kan du ju få även om du dejtar på krogen eller blir ihop med nån kompis polare - eller hur? 

    jag dejtade järnet när jag var arbetslös, halvtidssjukskriven och ensam med två barn.  Hade inga som helst problem att hitta någon.  Jag träffade min nuvarande man på dejtsida.  Vi har nu varit gifta i 11 år. 

    jag skrev inte min historia på nätet - den berättade jag när jag kände förtroende för min dejt.  Jag skrev bara några korta ord i min presentation. "ensamstående tvåbarnsmamma trött på ensamhet, söker någon att hålla i hand på allvar .." typ så.. Och så en bild på mig. 

  • Anonym (TS)

    Jag är faktiskt tjej.

    Jag har väl haft otur när jag träffat killar som har sett ner på mig för att jag inte har jobb.

    Det är svårt att träffa killar som är toleranta och förstående.
    Var finns de????

    Varför välja en bidragstagare?
    Man väljer att umgås med någon person och om den har för tillfälligt bidrag är det väl inget att haka upp sig på??!! Det är hur denne person som är driven och aktiv i sitt liv som är poängen. En person som skiter i det mesta och vill leva med bidrag år efter år är en annan sak.
    Nä, man ska se personen bakom bidragstagare och se vad den vill och kämpar för.

  • Anonym (Girl next door)

    Varför skulle arbetsgivare döma dig för att du är på en dejtingsida? Det är väl var och varannan människa nu för tiden. Jag känner nästan ingen som inte har testat det någon gång och ingen döljer det heller utan pratar om det, även på jobbet och så. Det är väl inte pinsamt att vilja träffa någon, så länge du inte skriver något galet i presentationen?

    Sedan att vara långtidsarbetslös kanske skrämmer vissa men i så fall kan du låta bli att fokusera på det och skriva om intressen du har, saker du håller på att lära dig, volontärjobb etc för att verka ambitiös och driven. Sedan om hon frågar så säg att du är sjukskriven/arbetslös eller vad du nu är och varför. Sedan behöver du inte säga långtidsarbetslös innan ni lärt känna varandra bättre.

    Den killen jag dejtar nu hade varit långtidsarbetslös i tio år innan vi träffades, nu har han börjat på en kurs. Och han är helt underbar, så nog kan tjejer gilla arbetslösa också Solig

  • Fjäril kär
    Anonym (TS) skrev 2015-05-21 15:39:50 följande:

    Jag är faktiskt tjej.

    Jag har väl haft otur när jag träffat killar som har sett ner på mig för att jag inte har jobb.

    Det är svårt att träffa killar som är toleranta och förstående.
    Var finns de????

    Varför välja en bidragstagare?
    Man väljer att umgås med någon person och om den har för tillfälligt bidrag är det väl inget att haka upp sig på??!! Det är hur denne person som är driven och aktiv i sitt liv som är poängen. En person som skiter i det mesta och vill leva med bidrag år efter år är en annan sak.
    Nä, man ska se personen bakom bidragstagare och se vad den vill och kämpar för.


    men visar du vem du är bakom bidraget och arbetslösheten? 

    eller målar du upp dig som ett offer och tycker lite synd om dig själv och skäms för din sits? Då är det i så fall inte konstigt att killar drar sig undan.  

    om DU tycker det är pinsamt, skämmigt jobbigt att vara i din sits så givetvis kommer det att förmedlas till motparten och han börjar undra om det är så bra att dejta nån som mår dåligt och skäms. 

    TÄnk helt enkelt på vad du förmedlar i den sits du befinner dig i. 

    jag tyckte inte det var hela världen att vara arbetslös och delvis sjukskriven, det var ingen big deal att vara ensam mamma. För mig var inget av det ett problem och jag var villig att hitta lösningar, var aktiv och driven för att komma ur min sits och jag visade också att det var MITT problem att lösa det hela och inget som skulle belasta en dejt/framtida partner. 
  • Anonym (TS)

    Tack för tips och insikt!

    Jag ska försöka tänka om lite!

  • Anonym (andra saker)

    När jag var med på dejtingsidor och var arbetslös skrev jag att jag jobbade när jag fick frågan vad jag jobbar med. Konstigt att den frågan nästan alltid kom först...? Jag svarade att jag jobbade med det jag har jobbat med för då var det lättare att berätta om det skulle komma upp igen. Varför berätta för någon man inte känner att man är arbetslös, inget jag skämdes för men det är inte huvudsaken när man söker efter någon. Det får komma fram senare när man lärt känna varandra.

    När vi sedan träffades på dejt var det inget prat om jobb utan andra saker.

  • Anonym (andra saker)

    Sen märkte jag att många (killar) skrev i sin presentation att dom var arbetslösa och det var inget som gjorde att jag inte fick intresse. Det är inte så ovanligt idag att människor är utan jobb, det är många som är det i dag så det är  inget man reagerar negativt på. Det är ju inte människan det beror på utan att det inte finns jobb till alla.

Svar på tråden Dejt vid arbetslöshet