• Anonym (oroli­g man)
    Äldre 21 May 19:04
    20589 visningar
    119 svar
    119
    20589

    "Det går inte, du är för tjock!"

    Min fru vill ofta bli buren. hon tycker det är romantisk och mysigt att hoppa upp i min famn och bli buren som en bebis.

    Jag börjar bli lite till åren och hon har gått upp en del i vikt. När vi träffades vägde hon ungefär 60kg men nu väger hon kring 100kg. Jag får ont i ryggen och nacken, och det blir påfrestande för knäna särskilt när jag går i trappor.

    Jag tränar en hel del på gym, och det hjälper en del, men jag är snart 50 och har en del krämpor. 100kg i famnen blir jobbigt att lyfta från soffan framför tvn, uppför trappan och in i sovrummet. När vi går ute kan hon sakta ner och sedan hoppa upp på min rygg. Då sitter vikten ganska fördelat och jag kan gå så men själva hoppet kan kännas rejält. Minska skiftning hon gör när hon sitter där påfrestar med. Skiftar hon för att sitta bättre kan det hugga till i knät.

    Jag älskar henne och vill inte såra henne, men jag skulle vilja säga "Det går inte, du är för tjock". hon är känslig för sin vikt och blir ledsen om någon påpekar detta. Just nu går det väl an någotsånär, men tänk om hon går upp mer eller om jag blir ännu svagare med åldern?

    Hur skall jag lösa detta?

  • Svar på tråden "Det går inte, du är för tjock!"
  • Anonym (Anna)
    Äldre 21 May 19:04
    #1

    Säg att du börjar bli gammal och sliten, du behöver inte nämna att hon har blivit tyngre, säg att du har blivit svagare.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 21 May 19:09
    #2

    Jag tycker inte att du ska påpeka hennes vikt för det kommer hon aldrig glömma och hon kommer säga det till alla sina kompisar och familj och dom kommer tycka du är en skit.

    Du borde ist skapa en situation framför henne där du lyfter något tungt och sen fejkar du att något "small till" i ryggen eller knät. Som typ "Aaaaaaaaj!! Vad fan hände?!"

    Sen nästa gång hon vill bli buren så testar du och säger sen "Nej fan det går inte, jag har för ont i ryggen/knäet på det där stället".

    Sen säger du så varje gång tills hon slutar.

  • Anonym (M)
    Äldre 21 May 19:15
    #3
    Anonym (Tjej) skrev 2015-05-21 19:09:43 följande:

    Jag tycker inte att du ska påpeka hennes vikt för det kommer hon aldrig glömma och hon kommer säga det till alla sina kompisar och familj och dom kommer tycka du är en skit.

    Du borde ist skapa en situation framför henne där du lyfter något tungt och sen fejkar du att något "small till" i ryggen eller knät. Som typ "Aaaaaaaaj!! Vad fan hände?!"

    Sen nästa gång hon vill bli buren så testar du och säger sen "Nej fan det går inte, jag har för ont i ryggen/knäet på det där stället".

    Sen säger du så varje gång tills hon slutar.


  • Äldre 21 May 19:15
    #4

    Säg absolut inte som det är, det vore väldigt osympatiskt av dig. Baka in det i diffusa formuleringar istället så att hon absolut inte tar beslutet att gå ner i vikt utan ignorant fortsätter förstöra sin kropp och sin hälsa. Det är mer sympatiskt. Att vara smal är ju bara ett dumt samhällsideal, det har ingen förankring när det kommer till hälsa; allmänt mående.

  • Anonym (M)
    Äldre 21 May 19:20
    #5

    Du kan säga till henne att du nyligen var hos läkaren och att denne ordinerade dig att inte lyfta på grund av ditt ryggbesvär.

  • Påven Johann­a
    Äldre 21 May 19:24
    #6

    "När vi går ute kan hon sakta ner och sedan hoppa upp på min rygg."

    Det låter ju inte klokt.  

  • Äldre 21 May 19:26
    #7
    +2

    Säg att du har fått analinkontinens och att du bajsar på dig om du måste lyfta tungt.

  • Anonym (Stinn­aStina­)
    Äldre 21 May 19:27
    #8
    Påven Johanna skrev 2015-05-21 19:24:21 följande:
    "När vi går ute kan hon sakta ner och sedan hoppa upp på min rygg."

    Det låter ju inte klokt.  
    Jo, det är helt logiskt. Han blir äldre och hon blir trindare, men hon är fortfarande en rask och vig jänta.
  • Äldre 21 May 19:28
    #9

    Hon låter väldigt speciell din fru, bli buren som en bebis.. Jag hade bara sagt" jag orkar inte , du får ta dig fram för egen maskin" 
    Och om hon nu har gått upp 40kg borde hon ju fatta det själv..


    Goodness me
  • Påven Johann­a
    Äldre 21 May 19:29
    #10
    Anonym (StinnaStina) skrev 2015-05-21 19:27:30 följande:
    Jo, det är helt logiskt. Han blir äldre och hon blir trindare, men hon är fortfarande en rask och vig jänta.
    Ja, det är kanske vanligt förekommande att en vuxen människa som är ute och promenerar plötsligt slänger sig upp på partnerns rygg. Folk kanske tycker sådant är lite sött busigt. 

    Jag tycker det låter helt befängt.
Svar på tråden "Det går inte, du är för tjock!"