• Anonym (arg!!­)
    Äldre 21 May 21:01
    17331 visningar
    47 svar
    47
    17331

    Hon har ljugit om utbildning!

    Gjorde en liten comeback på en gammal arbetsplats igår. En universitetsbekant var nyanställd och under upplärning av ordinarie innan hon slutar. Min gamla bekanta kommer att ha ganska mycket ansvar (men än mig) och vi har pluggat samma linje och samma år på universitet..

    Blev ganska förvånad och undrade hur hon lyckats få det jobbet men vi presenterades rätt hastigt så jag blev bara ställd av att se henne där.

    Av ren nyfikenhet kollar jag upp henne på FB (inte vänner där) och där står det att hon har en mycket högre och bättre utbildning än vad hon i själva verket har!! Inte ens samma ämne vi pluggat dessutom..

    Blev så arg, här har jag kämpat på detta företag och hon ljuger och glider in på högre tjänst..

    Vad ska jag göra? Låtsas som ingenting eller berätta? Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hon har ljugit om utbildning!
  • Anonym (Va)
    Äldre 21 May 21:07
    #1

    Ni är inte kompisar . Hon kan ju läst något efter er utbildning.

  • Anonym (Pst)
    Äldre 21 May 21:07
    #2

    Spela dum på nåt sätt och prata med nån gammal kollega . Nämn att du "känner" din universitetskompis för att ni pluggade på samma linje.. Nämligen ***** pch så berättar du programmet. Då kanske hen säger nej men va sa du.. Hon har ju sagt till oss det här istället..

  • Anonym (undra­r)
    Äldre 21 May 21:08
    #3

    Hur vet du att hon inte har pluggat mer än det som ni läste tillsammans?

  • Äldre 21 May 21:09
    #4

    Är du helr säker på att denne inte läst vidare efter att ni pluggade ihop?


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 21 May 21:10
    #5
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-21 21:08:03 följande:

    Hur vet du att hon inte har pluggat mer än det som ni läste tillsammans?


    Exakt. Finns ju massor av folk som läser ytterligare kurser efter några år i arbetslivet.
  • Anonym (arg!!­) Trådstartaren
    Äldre 21 May 21:13
    #6
    Anonym (Va) skrev 2015-05-21 21:07:40 följande:

    Ni är inte kompisar . Hon kan ju läst något efter er utbildning.


    Anonym (undrar) skrev 2015-05-21 21:08:03 följande:

    Hur vet du att hon inte har pluggat mer än det som ni läste tillsammans?


    riboflavin skrev 2015-05-21 21:09:06 följande:

    Är du helr säker på att denne inte läst vidare efter att ni pluggade ihop?


    Det står tydligt och klart på hennes fb att hon läst detta ämne med högre nivå under åren 2009- 2014

    Dvs samma år vi gick i samma klass på heltid och ett helt annat ämne.
  • Anonym (Nossa­)
    Äldre 21 May 21:20
    #7
    Anonym (arg!!) skrev 2015-05-21 21:13:48 följande:
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-21 21:08:03 följande:

    Hur vet du att hon inte har pluggat mer än det som ni läste tillsammans?


    Det står tydligt och klart på hennes fb att hon läst detta ämne med högre nivå under åren 2009- 2014

    Dvs samma år vi gick i samma klass på heltid och ett helt annat ämne.
    Det finns bara två alternativ. Antingen har du fel, dvs hon har läst dubbelt, du har tagit fel på person eller något annat. Eller så har du rätt.

    Om du har rätt kan du antingen gå till din chef och anklaga din kollega för att ljuga, men du kan ju ha fel och då är det du själv som sitter illa till. Eller så låter du bli att säga något, jobbar upp dig till det jobb du vill ha och går vidare med livet.
  • radwan­ska
    Äldre 21 May 21:24
    #8

    Menar du att du har börjat på ditt gamla jobb igen, eller tittade du bara in för att hälsa på dina gamla kollegor?

    Du sitter på värdefull information, använd den på ett bra sätt. {#emotions_dlg.djavulsk}

  • Anonym (undra­r)
    Äldre 21 May 21:24
    #9
    Anonym (arg!!) skrev 2015-05-21 21:13:48 följande:
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-21 21:08:03 följande:
    Hur vet du att hon inte har pluggat mer än det som ni läste tillsammans?
    Det står tydligt och klart på hennes fb att hon läst detta ämne med högre nivå under åren 2009- 2014 Dvs samma år vi gick i samma klass på heltid och ett helt annat ämne.

    Ja, då verkar det ju skumt. Vet inte riktigt vad jag hade gjort i det läget. Å ena sidan vill man ju att sanningen ska fram men på andra sidan så framstår man själv kanske inte i så god dager om man springer till chefen och skvallrar... Det bästa vore kanske att låtsas som att du inte vet vad hon skrivit på fb men vara väldigt öppen med vad ni pluggade ihop. Och så får du hoppas på att det når chefens öron med tiden.
  • Äldre 21 May 21:27
    #10

    En jag träffade på en konferens hade läst både ekonomprogrammet och civilingenjör programmet, heltid båda, samtidigt. Är du helt säker på att denna tjej inte gjort samma?

Svar på tråden Hon har ljugit om utbildning!