• Anonym (Chock­ad!)
    Äldre 22 May 08:37
    21789 visningar
    155 svar
    -1
    155
    21789

    Chockad mor!

    Har väl ingen att prata med direkt, så jag skriver här och hoppas att någon kan vara till "stöd".. Alla negativa surkärringar och gubbar = HÅLL ER BORTA!


    Jag har två helt underbara barn! Den ena är 19 mån och den andra är snart 4 mån. Jag fick alltså dom två väldigt tätt som ni märker. Den senaste fick jag i Januari..
    Nu väntade jag in min mens som ALDRIG kom i maj månad men då jag käkat p-piller som gör att mensen kan utebli någon enstaka gång så väckte jag aldrig några misstankar om att jag var gravid. Jag har senare börjat må riktigt riktigt illa varje dag och spytt. DÅ kände jag att ett graviditets test är ett måst och det visade positivt. Jag var helt chockad då jag har ätit p-piller och för ett tag sen sprack kondomen men jag tog alltså akut p-piller inom 12 timmar.. Vilket inte har hjälpt tydligen..

    Jag hade alltså räknat med att jag var i graviditets v5 som max! Och igår var jag på sjukhuset för att diskutera abort. Något jag ville göra, men nu vet jag inte längre. Vi gjorde ett VUL och BM frågar om jag vill se på UL skärmen. Vilket var det dummaste jag gjorde! Det kom upp en massa siffror, hon blir knäpptyst och jag ser direkt en liten liten krabat som ligger och sprattlar och har sig i magen! Så små fötter och händer och jag blir alldeles lycklig inombords..Då släpper BM bomben att jag var gravid i 9+6 och att fostret nu hade hjärta och allt vad den har i den veckan.
    Jag bröt fullkomligt ihop...Här sitter jag och pratar om abort som ska bli en kirurgisk och jag har alltså drygt 1  vecka på mig nu att bestämma mig hur jag vill göra..  Jag vet inte alls vad jag vill göra... Vet inget alls! Sambon sa att jag SKA ta bort den men,sen när jag berättade att den hade ett hjärta och den lekte så fint i magen så fick han också dåligt samvete. Nu vet ingen av oss hur vi ska göra.Jag känner hälften av allt här! Vill ta bort men ändå inte. Jag tror jag bara skulle få så himla dåligt samvete över allt här, eller ska jag göra en abort och låtsas som inget har hänt? Tusen tankar i huvudet och jag har ingen att ventilera med. Vad hade NI gjort? Någon?


    Det blir typ BF Veckan innan jul eller jul veckan...

  • Svar på tråden Chockad mor!
  • Anonym (hade behåll­it)
    Äldre 22 May 08:44
    #1

    Jag har inte varit i din situation, men när jag försöker leva mig in i den tror jag ändå att jag hade behållit barnet... Det blir såklart jättejobbigt med tre små barn så tätt, men de växer ju upp... tänk på hur roligt de (förhoppningsvis) kommer att ha med varandra när de blir större.

    Men jag är inte den som moraliserar över andras beslut, känner du att det vore oöverstigligt med tre små barn och kan tänka dig en abort, ska du givetvis göra det. Personligen tror jag bara att jag skulle ångra det. Och sen skulle jag göra mitt bästa för att knipa när det är december, och hoppas på ett januaribarn...

  • Anonym (Usch)
    Äldre 22 May 08:49
    #2
    -1 +1
    Anonym (hade behållit) skrev 2015-05-22 08:44:27 följande:

    Jag har inte varit i din situation, men när jag försöker leva mig in i den tror jag ändå att jag hade behållit barnet... Det blir såklart jättejobbigt med tre små barn så tätt, men de växer ju upp... tänk på hur roligt de (förhoppningsvis) kommer att ha med varandra när de blir större.

    Men jag är inte den som moraliserar över andras beslut, känner du att det vore oöverstigligt med tre små barn och kan tänka dig en abort, ska du givetvis göra det. Personligen tror jag bara att jag skulle ångra det. Och sen skulle jag göra mitt bästa för att knipa när det är december, och hoppas på ett januaribarn...


    "Knipa", för att det är bättre med ett "januaribarn". Så jävla löjligt tänkt.
  • Äldre 22 May 08:54
    #3
    Anonym (Usch) skrev 2015-05-22 08:49:02 följande:
    "Knipa", för att det är bättre med ett "januaribarn". Så jävla löjligt tänkt.
    Precis, dummaste kommentaren jag hört på länge.
  • Anonym (Julaf­tonsma­mma)
    Äldre 22 May 09:09
    #4
    +1

    Jag hade behållt det, det är ett litet barn som ville komma till er trots skydd och akut-p-piller : )

    Jag hade bara gått och tänkt på det hela tiden om jag hade tagit bort det, våran son är född på julafton och det är den bästa julgåvan vi fått!

    Det spelar ju ingen roll vilken dag dom kommer på.. <3

  • Anonym (hade behåll­it)
    Äldre 22 May 09:12
    #5
    Anonym (Usch) skrev 2015-05-22 08:49:02 följande:
    "Knipa", för att det är bättre med ett "januaribarn". Så jävla löjligt tänkt.
    Det är bättre för BARNET, att slippa vara yngst och omognast i klassen. Man har många fördelar av att vara född tidigt på året, genom hela skoltiden. Mina barn är födda sent på året, ifall du tvivlar på mina värderingar och mitt perspektiv.
  • Anonym (Julaf­tonsma­mma)
    Äldre 22 May 09:19
    #6

    Det är ett märkligt resonemang att ta bort ett barn bara för att det blir planerat i "fel" månad. Dom klarar sig nog ändå i livet ska ni se ; )

    Bryr mig inte om när mina barn föds så länge graviditeten går bra och att barnet föds friskt. Och föds det inte friskt är nog datumet det sista jag tänker på!

  • Anonym (LÄGG AV!)
    Äldre 22 May 09:19
    #7
    -1

    Men herregud hur kan en tråd om abort eller inte komma att handla om det är dåligt att föda decemberbarn och att man ska "kniiiiipa" till januari?!? Usch vad respektlöst mot TS (och oss decemberbarn) att trivialisera på det sättet!

    Till TS: du måste självklart själv känna efter hur du ställer dig till detta i samråd med pappan till barnet. Ni har redan två barn tätt, ett tredje blir tveklöst tufft, självklart. Å andra sidan skulle ju barn nr 2 kunnat vara tvillingar, och då hade ni haft tre stycken små barn samtidigt hemma redan nu. Ni hade överlevt, inte sant? Man klarar det om man ger sig fan på det! Ni har redan lyckats två gånger att hålla era första vid liv, underskatta inte din förmåga som förälder.

    I din sits hade nog funderat över om jag hade kunnat tänka mig tre barn över huvud taget och bortse från att jag just nu var gravid och ändå försöka tänka opartiskt på situationen. Om svaret är "Ja" på den frågan så hade jag behållit barnet i magen. Det finns ju en viss risk att man inte kan få fler barn efter en abort, så om du gör abort nu kanske det inte blir fler sen ifall ni skulle önska. Är du helt nöjd med två barn och inte kan tänka dig fler? Känns det fel på alla sätt? Gör då abort. Jag känner spontant att jag personligen skulle nog ångra mer ett barn som jag tog bort om jag sedan i framtiden önskade mig fler än att behålla ett barn som under några års tid får familjelivet att bli lite upp-och-ner. Men det är ju bara jag. Det är NI och främst DU som ska fatta beslutet.

    Lycka till!

  • Äldre 22 May 09:20
    #8
    -1

    Jag har ett barn fött på juldagen och hon är långt före sina skolkamrater i mognad och utveckling.

    Sånt är inviduellt. Hon har en kompis i klassen över som på en del plan är efter i mognaden.

    Dottern är 10 år.

    Så inget snack om omognad och annat. Man föds när man föds och utveckling och mognad är inviduellt.

  • Anonym (hade behåll­it)
    Äldre 22 May 09:24
    #9
    +1
    Anonym (Julaftonsmamma) skrev 2015-05-22 09:19:13 följande:

    Det är ett märkligt resonemang att ta bort ett barn bara för att det blir planerat i "fel" månad. Dom klarar sig nog ändå i livet ska ni se ; )

    Bryr mig inte om när mina barn föds så länge graviditeten går bra och att barnet föds friskt. Och föds det inte friskt är nog datumet det sista jag tänker på!


    Läs vad jag skriver istället för att tillskriva mig åsikter som jag inte har. Nu ångrar jag verkligen den förflugna kommentaren, jag borde ha tänkt mig för istället för att skriva uppriktigt, det är ju ändå familjeliv jag skriver på. Här är läsförståelsen begränsad.
  • Anonym (hade behåll­it)
    Äldre 22 May 09:27
    #10

    Till TS: jag ber om ursäkt för den kommentaren som de övriga har reagerat på och övertolkat. HOPPAS att du har läst vad jag faktiskt har skrivit och förstår vad jag menar! Lycka till i vad du än beslutar dig för att göra!

Svar på tråden Chockad mor!