• myone

    Vilken försäkring???

    Jag är gravid och har börjat fundera på detta med försäkringar. Dels behöver jag en gravidförsäkring, men senare också en barnförsäkring.

    Det är ju en hel djungel. 

    Vad har ni för försäkringar och varför? 

  • Svar på tråden Vilken försäkring???
  • Anonym (MS)

    Jag har Länsförsäkringar, högsta beloppet.

    Fick MS och fick drygt 200 tusen i sk Akut första hjälpen vid särskilda diagnoser. Dvs pengar för diagnos.

    Har fått 330 tusen för bestående fysisk nedsättning. Och då är jag ändå inte speciellt sjuk.

    Har fått ersättning för en TENS apparat

    Har fått ersättning för ärr (där var dom snåla tyckte jag)

    Har fått ersättning för när jag legat inne på sjukhus.

    Har aldrig haft några bekymmer alls med att få ut mina pengar.

    Pengarna för min MS var ett högt belopp jämfört med andra bolag har jag förstått.

  • maalle

    Jag gick in på denna sida (länk nedan) där man kan jämföra olika gravidförsäkringar med varandra, både de som är gratis och de som kostar. Går även att skriva ut om man tycker det är lättare :)

    Var själv väldigt förvirrad och kluven om vad vi skulle välja men lotten föll tillslut på Trygghansa (utökat skydd). Jag är i v.28 så tecknade nog min ganska sent? Många börjar gälla redan i v.22. Barnförsäkring har vi inte valt någon ännu. Lycka till!

    bankforsakring.konsumenternas.se/forsakring/barn/gravidforsakring/jamfor-gravidforsakring

  • Annelie 76

    Trygg Hansas barnförsäkring är den bästa och mest omfattande. De hade kollat upp det i en av föräldratidningarna förra året.

  • myone

    okej. har kollat på trygg hansas försäkring och den verkar bra. Det som får mig tveksam är att sist hade jag deras gravidförsäkring, men fick inte teckna barnförsäkring pga barnets låga födelsevikt.

    Detta gör att jag funderar på att välja något annat bolag. Av de jag kollat på ser det ut som att folksam är de som man faktiskt får försäkra alla barn i. 
    Någon som har erfarenhet av dem?

Svar på tråden Vilken försäkring???