• Smultr­onbaby
    Äldre 22 May 11:23
    1053 visningar
    10 svar
    10
    1053

    Desperat o ledsen, någon som kan se var vår katt Smokie tagit vägen ?

    Vår gammelkatt har inte kommit hem på några dygn. Vi undrar om nån kan få kontakt med honom och veta om han lever eller råkat ut för något ? Smokie är 6 år


    Emil -03 & Molly -10
  • Svar på tråden Desperat o ledsen, någon som kan se var vår katt Smokie tagit vägen ?
  • Äldre 22 May 13:21
    #1

    6 år är väl inte gammalt. Ni får ge er ut och leta, sätt upp lappar och prata med grannar.

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 22 May 13:32
    #2
    Smultronbaby skrev 2015-05-22 11:23:28 följande:

    Vår gammelkatt har inte kommit hem på några dygn. Vi undrar om nån kan få kontakt med honom och veta om han lever eller råkat ut för något ? Smokie är 6 år


    Hur menar du att vi ska få kontakt med honom?
  • Smultr­onbaby
    Äldre 22 May 14:30
    #3
    Anonym (Anonym) skrev 2015-05-22 13:32:57 följande:

    Hur menar du att vi ska få kontakt med honom?


    För 2 år sen fick jag hjälp här på fl från en tjej som kan djurkommunikation och på så sätt gav info var vår mellankatt befann sig.
    Emil -03 & Molly -10
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 22 May 14:41
    #4
    Smultronbaby skrev 2015-05-22 14:30:10 följande:
    För 2 år sen fick jag hjälp här på fl från en tjej som kan djurkommunikation och på så sätt gav info var vår mellankatt befann sig.
    Djurkommunikation? Det finns människor som jobbar med djur och är duktiga på att förstå sig på dem, men då måste de förstås få träffa djuret först. 
  • Smultr­onbaby
    Äldre 22 May 15:10
    #5
    Annie D skrev 2015-05-22 13:21:17 följande:

    6 år är väl inte gammalt. Ni får ge er ut och leta, sätt upp lappar och prata med grannar.


    Vad har åldern med det att göra ? Vi har pratat med grannar och även sökt via Facebook (lokal grupp) och gått och ropat i områden.
    Emil -03 & Molly -10
  • Smultr­onbaby
    Äldre 22 May 15:12
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2015-05-22 14:41:12 följande:

    Djurkommunikation? Det finns människor som jobbar med djur och är duktiga på att förstå sig på dem, men då måste de förstås få träffa djuret först. 


    Enligt din erfarenhet ja, den tjejen som vi fick hjälp av beskrev katten så vi blev så förvånade.
    Emil -03 & Molly -10
  • Äldre 22 May 15:23
    #7
    Smultronbaby skrev 2015-05-22 15:12:18 följande:
    Enligt din erfarenhet ja, den tjejen som vi fick hjälp av beskrev katten så vi blev så förvånade.
    Även en trasig klocka visar rätt två gånger om dygnet. Förstår inte hur människor kan vara så otroligt lättlurade att låta folk driva med dem på det sättet. Det finns mycket som gör mig irriterad, men "medier" är bland det värsta jag vet. 

    Till er "medier". Berätta gärna för mig vart min telefon ligger just nu. Lyckas ni besvara detta tar jag tillbaka alla mina tidigare åsikter. Annars kan ni göra något vettigare än att ge falska förhoppningar till människor som redan befinner sig i underläge. Tack.
  • Smultr­onbaby
    Äldre 23 May 00:17
    #8
    Cipro skrev 2015-05-22 15:23:47 följande:

    Även en trasig klocka visar rätt två gånger om dygnet. Förstår inte hur människor kan vara så otroligt lättlurade att låta folk driva med dem på det sättet. Det finns mycket som gör mig irriterad, men "medier" är bland det värsta jag vet. 

    Till er "medier". Berätta gärna för mig vart min telefon ligger just nu. Lyckas ni besvara detta tar jag tillbaka alla mina tidigare åsikter. Annars kan ni göra något vettigare än att ge falska förhoppningar till människor som redan befinner sig i underläge. Tack.


    Nr 1 varför en kommentera i denna tråd som uppenbarligen ligger i "medialt" ?

    Nr 2 Förra gången var det så att allt hon uppgav stämde och några månader efter fick jag kontakt med en kvinna som ringde och tipsa om en katt i den perioden vi leta på ett ställe som mediet beskrev. Vill vi tro på det vem är du att säga att det inte är så ?

    Nr 3 tycker nog du själv kan göra nåt vettigt av din tid än slösade det i trådar som inte du ens har intresse i !
    Emil -03 & Molly -10
  • Anonym (N)
    Äldre 23 May 00:20
    #9
    Smultronbaby skrev 2015-05-23 00:17:46 följande:

    Nr 1 varför en kommentera i denna tråd som uppenbarligen ligger i "medialt" ?

    Nr 2 Förra gången var det så att allt hon uppgav stämde och några månader efter fick jag kontakt med en kvinna som ringde och tipsa om en katt i den perioden vi leta på ett ställe som mediet beskrev. Vill vi tro på det vem är du att säga att det inte är så ?

    Nr 3 tycker nog du själv kan göra nåt vettigt av din tid än slösade det i trådar som inte du ens har intresse i !


    Ge er ut och leta efter katten!

    Hör er för med grannar osv.
  • Äldre 23 May 13:03
    #10
    Smultronbaby skrev 2015-05-23 00:17:46 följande:
    Nr 1 varför en kommentera i denna tråd som uppenbarligen ligger i "medialt" ?

    Nr 2 Förra gången var det så att allt hon uppgav stämde och några månader efter fick jag kontakt med en kvinna som ringde och tipsa om en katt i den perioden vi leta på ett ställe som mediet beskrev. Vill vi tro på det vem är du att säga att det inte är så ?

    Nr 3 tycker nog du själv kan göra nåt vettigt av din tid än slösade det i trådar som inte du ens har intresse i !
    Givetvis har jag intresse i tråden. Mitt största intresse är att få ner människor på jorden och förstå påhittet med "mediala" människor. Mitt största intresse ligger i att hela medialkategorin skall läggas ned. Tar man betalt för tjänster som dessa är det ju bedrägeri och borde anmälas, vilket förhoppningsvis de flesta förstår. 

    Mitt absolut största tips är att ta er ut och leta efter katten. Sätt upp lappar. Hör av er till polisen. Hör med grannar och vänner. Att sitta framför datorn kommer tyvärr inte att hjälpa er. 
Svar på tråden Desperat o ledsen, någon som kan se var vår katt Smokie tagit vägen ?