• Anonym (Undra­n)
    Äldre 22 May 11:52
    519 visningar
    11 svar
    +1
    11
    519

    Hur är han?

    Sambo sedan 3 år. Inga gemensamma barn. Barnen varannan vecka. 
    Jag har skitsvårt att sätta fingret på min man.
    65 % av tiden så kan vi prata och diskutera normalt och han är verkligen toppen då. Han pussar alltid på mig när han kommer hem och är normalt trevlig. 
    Men många gånger så hånar han. Är arrogant. Svartsjuk. Säger jag att vår relation är sådär så ja men du får väl chatta med nån. 
    Säger jag något att hans barn ex gjort något absolut inget allvarligt så ska han alltid påpeka men ta reda på dina egna först. Han pustar och stånkar om barnen låter för mycket. (visst det kan vara stimmigt ibland med massa tjejer) 
    Han tycker mina beter sig som han sagt nång gång som att hon har adhd. Kan hon inte ta det lugnt. Jag var på en kurs i 2 dgr och han visste minsann hur det gick till. På fredagkvällen ringer han full och vrålar att jag ska gå och knulla och är en jävla idiot. Hade kastat sin telefon i väggen så den gick sänder. Har ågren efter. Han har sagt ytterligare en gång att jag är en idiot. 
    Är bara som en vuxen till mina barn frågar hur dom mår och om det gått bra med deras idrott. Inget direkt fördjupande. Vi har varit iväg 2 ggr alla tillsammans på 2 saker fiske och till Skara sommarland bara för att vi är så många som han säger. Jag åkte själv med mina och hans barn förra sommaren till Liseberg för jag orkade inte med det. 
    Pratar han om sina barn så har dom så lätt i skolan och ska utbilda sig högt fast har sämre betyg än mina som måste pluggaa järnet för att få bra betyg. Hans ena har svårt med matten och det tycker han är skitjobbigt. När hon sa att hon skulle jobba efter gymnasiet så utbrast han men ska du inte plugga. Han är smart och fattar på nolltid

    Magen säger att han är ett as stundtals. Han har bättrat sig men hur mycket mer kan han bättra sig? Vi pratar varje gång det blivit tok och han erkänner. Men gör han det innerst inne?

    Så hur är han?

  • Svar på tråden Hur är han?
  • Äldre 22 May 12:24
    #1

    Han är en arrogant skithög och det är inte okej att bete sig så.

  • sextio­talist
    Äldre 22 May 12:54
    #2

    Och jag frågar som jag brukar fråga, varför lever du ihop med den mannen, vad är det han har som är det där lilla extra, som får dig att känna dig lycklig?
    När du kommer hem, så känns det harmoniskt och du får massor av energi. Det är hos honom du tankar glädje, lycka, trygghet och välmående.

    Och om du älskar honom, berätta gärna vad du älskar hos honom, vad som är så fantastiskt att de sidorna överväger de sidor du beskrev här

  • j a d e d
    Äldre 22 May 12:57
    #3

    Hur är han? Störd, vad det låter.

  • sextio­talist
    Äldre 22 May 13:01
    #4

    Hade du skrivit 98% av tiden är han toppen, då hade jag sett det ur andra ögon
    En sak till, kom ihåg att du förmedlar även till dina barn hur en relation ska vara. Om du blir så illa behandlad i ditt förhållande och inte står upp för dig, då förmedlar du till dina barn att det är normalt att leva så, känns det bra?

  • Anonym (Undra­n) Trådstartaren
    Äldre 22 May 13:07
    #5
    sextiotalist skrev 2015-05-22 12:54:04 följande:

    Och jag frågar som jag brukar fråga, varför lever du ihop med den mannen, vad är det han har som är det där lilla extra, som får dig att känna dig lycklig?
    När du kommer hem, så känns det harmoniskt och du får massor av energi. Det är hos honom du tankar glädje, lycka, trygghet och välmående.

    Och om du älskar honom, berätta gärna vad du älskar hos honom, vad som är så fantastiskt att de sidorna överväger de sidor du beskrev här


    Det som gör mig lycklig är väl att vi brukar hitta på saker han och jag. Går ut och äter, spelar golf, reser bort han har svårt att inte göra något när vi inte har barnen då är livet pest enl. honom. 

    Vad jag älskar är att han är generös mot mig dom där 65% det sitter inte fast om det är något jag ber om. Han är fantastisk älskare. 

    När jag var iväg på upptaktsträff för en golfliga så satt jag som på nålar och kände att jag var tvungen att åka hem. Jag körde. Han lägger in småkommentarer om att behöver du vara med på det där osv. Han säger inte rätt ut att det där får du inte åka på. Han blir sur om jag jobbar en lördag och han måste sitta själv. Du ska inte tro att jag skulle suttit här om inte du och jag hade varit tillsammans. Känslan att det aldrig är ok. Jag har tagit upp det och hans svar alltid men jag har väl aldrig hindrat dig. Men att säga massa saker och vara sur när man ska göra något är bara barnsligt. 
  • Anonym (Undra­n) Trådstartaren
    Äldre 22 May 13:09
    #6
    sextiotalist skrev 2015-05-22 13:01:07 följande:

    Hade du skrivit 98% av tiden är han toppen, då hade jag sett det ur andra ögon
    En sak till, kom ihåg att du förmedlar även till dina barn hur en relation ska vara. Om du blir så illa behandlad i ditt förhållande och inte står upp för dig, då förmedlar du till dina barn att det är normalt att leva så, känns det bra?


    Nä det känns skit. Han visar inte dessa fulsidor när barnen är här. "Bara" dessa suckar då. Men de känner ju av såklart att jag tassar på tå när de är här. När inte han är hemma så är det en helt annan grej. Faktiskt.
  • Anonym (Undra­n) Trådstartaren
    Äldre 22 May 13:14
    #7

    Jag försvarar alltid hans beteende. Berättat för 2 killkompisar hur han är. Visste han det då skulle jag åka ut. 
    Jag och min exman ska gå ut och äta med våra barn. De slutar 6:an och 9:an så det är lite speciellt. När han får reda på det så kommer han vara så elak. 

    Han kan säga att du ska inte tro att du skulle ha kunnat plugga om du bott själv. Har inte tänkt på det förut men nu när jag är inne i tänket så är det bedrövligt hur man ens kan säga så. 

  • Äldre 22 May 14:45
    #8

    Du har blivit hans medberoende i hans beteende. Googla på "medberoende" och läs på. Du behöver en väckarklocka för att förstå hur fel ute du är.

  • Anonym (fgd)
    Äldre 22 May 14:59
    #9

    Jag fattar INGENTING utav vad du skriver TS!

  • Anonym (Lenna­rt)
    Äldre 22 May 15:00
    #10

    Är han ett arsel så är han ett arsel oavsett hur mycket du än försvarar honom.

    Varför är det fel att säga att du hade fel, han är inte rätt person att leva med?

    Varför är du rädd för sanningen om honom ? Vad försöker du bevisa och för vem?

  • Anonym (heh)
    Äldre 22 May 22:34
    #11

    Testa att vara lika krävande o jobbig tillbakaGlad.

Svar på tråden Hur är han?