• Äldre 22 May 11:54
    2027 visningar
    3 svar
    +1
    3
    2027

    Är min kille respektlös eller är det jag som är överkänslig

    Det känns som min kille inte respekterar mig men samtidigt är jag lite "skadad" av tidigare relationer så jag vet knappt vad som är normalt i ett förhållande. Min kille kommenterar ofta andra tjejers utseende vilket jag tycker är jobbigt. Han har pratat om min bästa kompis bröst, storlek och sånt, och även kommenterat när hon har haft något urringat. Till mig alltså, inte framför min kompis så hon vet inte om det. Senaste gången såg han hur sårad jag blev så sen dess har han iofs inte sagt något...

    Men nu har han anställt en tjej till företaget och han har flera gånger sagt att hon är så snygg, kompetent osv. De hade ett event med företaget för ett tag sen och då kom han hem och berättade hur de hade hängt hela kvällen. Det som sårar mig mest är att jag inte kan komma på när han senaste sa till mig att jag är snygg, kompetent, fantastisk etc...

    Överdriver jag eller respekterar han mig inte?

  • Svar på tråden Är min kille respektlös eller är det jag som är överkänslig
  • Mrssis­si
    Äldre 22 May 12:21
    #1

    Hur länge har ni varit tillsammans? Nej jag tycker inte du överdriver ,men samtidigt har du pratat med honom om det här? Det är inte fel att berätta för sin partner att man inte känner sig uppskattad. Vad beträffar tjejen på jobbet tycker jag du ska ta upp det med honom också..förklara att du är orolig och se va han säger, han kanske inte har tänkt på det på det sättet utan bara är glad att han hittat en anställd som han funkar bra med. Ta hand om dig och kom ihåg att det viktiga är hur du mår i det hela!

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 22 May 12:21
    #2

    Du överdriver inte, jag kan absolut förstå att detta måste vara jättejobbigt för dig. Däremot tror jag inte att din kille antagligen inte är medvetet respektlös, utan att han helt enkelt inte fattar hur du känner. Tycker du ska sätta dig ned och förklara detta väldigt noggrannt, både det om att han pratar om andra på det här sättet och det om att du inte får höra samma saker om dig själv. Fortsätter han sedan trots detta, ja då är han tyvärr en respektlös idiot, helt enkelt.

  • Äldre 22 May 12:49
    #3
    Tessan234 skrev 2015-05-22 11:54:43 följande:

    Det känns som min kille inte respekterar mig men samtidigt är jag lite "skadad" av tidigare relationer så jag vet knappt vad som är normalt i ett förhållande. Min kille kommenterar ofta andra tjejers utseende vilket jag tycker är jobbigt. Han har pratat om min bästa kompis bröst, storlek och sånt, och även kommenterat när hon har haft något urringat. Till mig alltså, inte framför min kompis så hon vet inte om det. Senaste gången såg han hur sårad jag blev så sen dess har han iofs inte sagt något...

    Men nu har han anställt en tjej till företaget och han har flera gånger sagt att hon är så snygg, kompetent osv. De hade ett event med företaget för ett tag sen och då kom han hem och berättade hur de hade hängt hela kvällen. Det som sårar mig mest är att jag inte kan komma på när han senaste sa till mig att jag är snygg, kompetent, fantastisk etc...

    Överdriver jag eller respekterar han mig inte?


    Gud vad jag kände igen mig i detta. Jag är också lite "skadad" sedan innan. I början av vårt förhållande skickade min sambo bilder på tjejer (som han kände men inte jag) till sina kompisar och skrev hur vackra de var men han sa aldrig till mig att jag var vacker. När jag försökte ta upp det med honom blev han väldigt defensiv. Anledningen var för att han helt enkelt inte tyckte att han gjorde nåt fel och han förstod inte att jag blev sårad av det. Nu har vi pratat igenom det och han kommenterar nästan aldrig andra tjejer längre och är bättre på att ge mig komplimanger istället. Så prata med din kille? Han kanske helt enkelt inte förstår att du känner dig orolig och sårad? Förhoppningsvis är han inte medvetet respektlös mot dig. Lycka till!
Svar på tråden Är min kille respektlös eller är det jag som är överkänslig