• Autumnleaf76

    Konstig avföring och rodnad i ansiktet

    Vi har varit till läkare och det har tagits prover. Men läkaren kunde inte ens peka åt nått håll och var rådvill.

    Dottern är 1 år och 9 månader. För ca tre veckor sedan fick hon feber plötsligt och det visade sig vara en sprucken trumhinna på ena örat. Fick Ery-Max som hon åt i 14 dagar. Hon avslutade kuren förra onsdagen.

    Natten till lördag fick hon feber igen och det satt i ett dygn. Sedan feberfri men otroligt ledsen/gnällig. Och i samband med att febern kom försvann aptiten. Var till läkare på söndag och ens örat var lite rött, men snabbsänka var bra. Hals, hjärta och lungor lät bra.

    På måndag bajsade hon en diarreblöja, ett dygn senare ännu en och ytterligare en ännu ett dygn senare. Sedan bajsa hon på natten och morgonen. Dessa blöjor var ljusgula, gryniga och slemmiga. Sedan på torsdag morgon bajsa hon plötsligt väldigt vattnigt tillsammans med det gryniga, men mycket ljusare. Och mitt på torsdagen bajsa hon kittfärgat (grått/vitt/gult) och konsistensen påminde om kitt också. Det var avföringshistorien det.

    På torsdag morgon vakna hon upp med en rodnad ovanför ögonen och denna har idag vandrat ned och ligger vid kinden mer.

    Hon äter lite bättre, men långt ifrån bra. Men petar i sig frukt iallafall.

    Jag själv nämnde femte sjukan men läkaren verkade inte vara säker. Prata om allt från levern till någon reaktion i tarmen efter antibiotikan till nått virus.

    Någon som känner igen symtomen?
    Någon som har en ide om vad hon kan ha drabbats av?

    Orolig såklart

  • Svar på tråden Konstig avföring och rodnad i ansiktet
  • Autumnleaf76

    Gör en kvällspuff

    Dottern har ätit lite bättre idag men inte bajsat alls sedan igår eftermiddag. Magen ser stor och spänd ut, men hon leker hyfsat och verkar inte ha ont.

  • Ego Lovers

    Min dotter hade sådan rodnad i ansiktet från det att hon började med ersättning. Hon tål inte rapsolja.

Svar på tråden Konstig avföring och rodnad i ansiktet