• Anonym (Cell)
    Äldre 22 May 13:06
    5873 visningar
    21 svar
    21
    5873

    Celluliter trots smal kropp och jag fasar inför sommaren.. :(

    Jag är 165 cm lång/kort och väger 55 kg. Jag är inte på något sätt tjock och ser mig inte så heller. Folk tycker att jag ser bra ut och det kan jag se också.. med kläder på! Eller naken men framifrån.

    När jag ser mig i spegeln bakifrån så mår jag så dåligt för groparna i mina lår och min rumpa. Även på sidan av låret.

    Jag vet inte vad jag ska göra med dessa celluliter, jag tar powerwalks och gör squats ..

    Mår så sjukt dåligt över att behöva klä av mig på stranden och ha shorts om sommaren osv, är rädd att min pojkvän ska äcklas när han ser det i solljus på det sättet.. vi har aldrig badat ihop tidigare. Självklart har vi haft sex men det är ett annat ljus inomhus.. utomhus blir det så tydligt med starka solljuset och så..

  • Svar på tråden Celluliter trots smal kropp och jag fasar inför sommaren.. :(
  • Anonym (Jodå.­)
    Äldre 22 May 13:14
    #1

    Celluliter behöver inte ha någonting med vikt att göra, googla runt lite och gör ändringar kosten. mina celluliter försvann helt när jag började träna, dricka mycket vatten och äta rätt!

  • Anonym (Också smal)
    Äldre 22 May 14:42
    #2

    Jag är 35, har alltid varit smal (175 cm/51 kg) och tränar. Har lågt fettprocent. Har aldrig fött barn heller. Har haft celluliter så länge jag kan minnas, tror de kom när jag var 16.

    Jag äter väldigt bra kost, så det beror absolut inte på det heller. Vissa av oss har det ändå. :/

  • Anonym (me)
    Äldre 22 May 15:06
    #3

    Ja till att börja med så går dom flesta runt på badstränderna och oroar sig hur andra tycker dom ser ut, Sluta med det!
    Sen om din pojkvän inte gillar detta så hoppas jag han inte blev kär i ditt utseende för det kan tyvärr ändras hundra gånger innan du dör som 85 åring eller nåt sånt. Ditt hjärta är väl inte ändrat för att du har celluliter på låren?


    Jag har mycket övervikt men nog tusan badar jag på sommaren, skiter i vad andra tycker om mig. Ja jag gillar inte mitt egna utseende men det är inget jag kommer visa öppet för mina barn. Vill att dom ska må bra oavsett hur dom ser ut. 

  • Anonym (sandr­a)
    Äldre 22 May 15:37
    #4

    Är även jag smal, 171cm/56 kg, men ha haft celluliter sen tonåren. Mådde väldigt dåligt av det tidigare men har accepterat det. Visst är det mindre kul men att stänga in mig på sommaren blir jag bara lidande av det. Försök att inte fixera dig vid det men självklart är det lättare sagt.än gjort. .

  • Anonym (Jodå.­)
    Äldre 22 May 15:46
    #5
    Anonym (Också smal) skrev 2015-05-22 14:42:51 följande:

    Jag är 35, har alltid varit smal (175 cm/51 kg) och tränar. Har lågt fettprocent. Har aldrig fött barn heller. Har haft celluliter så länge jag kan minnas, tror de kom när jag var 16.

    Jag äter väldigt bra kost, så det beror absolut inte på det heller. Vissa av oss har det ändå. :/


    Fast, bra kost kan ändå innebära "fel" saker. Salt tex, kolhydrater, socker.. Salt binder vätska. Det har inte nödvändigtvis med övervikt eller fettprocent att göra. Även höga östrogenhalter kan påverka celluliterna. Alltså att man får dem. Samt dålig blodcirkulation. M.m. Mina försvinner iaf när jag tränar, dricker vqtten o skippar onödigt socker, salt o mycket kolisar. De kommer tillbaka när jag slarvar, och nu under min graviditet. :)
  • AnnaZL
    Äldre 22 May 18:58
    #6

    Alla har celluliter, det är bara frågan om hur elakt släpljus det behövs för att se dem

    (Har jobbat som modefotograf och allt beror på ljuset)

    Vill du inte gå i shorts- gör inte det! Ha kjol istället. (Hur har du gjort tidigare somrar?)

    Lämnar din pojkvän dig för att du har celluliter är han inte något att ha ändå.

    Men det viktigaste är att jobba på din egen inställning- du är värd att ha kul och njuta av sommaren hur du än ser ut!

  • Anonym (Också smal)
    Äldre 22 May 19:18
    #7
    Anonym (Jodå.) skrev 2015-05-22 15:46:43 följande:
    Fast, bra kost kan ändå innebära "fel" saker. Salt tex, kolhydrater, socker.. Salt binder vätska. Det har inte nödvändigtvis med övervikt eller fettprocent att göra. Även höga östrogenhalter kan påverka celluliterna. Alltså att man får dem. Samt dålig blodcirkulation. M.m. Mina försvinner iaf när jag tränar, dricker vqtten o skippar onödigt socker, salt o mycket kolisar. De kommer tillbaka när jag slarvar, och nu under min graviditet. :)
    Jag har inte ätit socker alls mellan åldrarna 12-23 samt 27-35. Inte ens sånt socker som finns i maten på restauranger, eftersom jag inte äter ute. Kolhydrater äter jag endast i form av grönsaker och bär då jag är glutenintolerant och därav valt bort såväl bröd som pasta och dylikt. Men visst, salt får jag ju i mig i normala mängder.
  • Anonym (Jodå.­)
    Äldre 22 May 19:23
    #8
    Anonym (Också smal) skrev 2015-05-22 19:18:26 följande:
    Jag har inte ätit socker alls mellan åldrarna 12-23 samt 27-35. Inte ens sånt socker som finns i maten på restauranger, eftersom jag inte äter ute. Kolhydrater äter jag endast i form av grönsaker och bär då jag är glutenintolerant och därav valt bort såväl bröd som pasta och dylikt. Men visst, salt får jag ju i mig i normala mängder.
    Jaha. Nä, men då finns det ingen förklaring till varför du har celluliter och heller inget sätt att bli av med dom. Acceptera dom o bli vän med dom eller stanna inne och skyl dom. 
    Jag försökte bara tala om vad som hjälpt mig och många av mina vänner. :)
  • Anonym (J)
    Äldre 22 May 23:20
    #9

    Prova att svanka mer. Pressar då inte ihop rumpan så mycket = mindre synliga celluliter. Har även hört att man ska dricka mycket vatten och massera på de ställena man har celluliter. Att röra på sig och äta hälsosamt är såklart också bra.

  • Anonym (gazon­gas)
    Äldre 22 May 23:37
    #10

    Jag fick min första grop i ena låret när jag var 11 år och inte alls överviktig, jag nästan försvann. Därav borde man begripa att en del celluliter beror på genetik snarare än hur man lever, ungefär som skrattgropar i kinderna.

    Acceptera hur du är, den kille som dissar dig för saker som du inte alls kan påverka klarar du dig bättre utan, tro mig.

Svar på tråden Celluliter trots smal kropp och jag fasar inför sommaren.. :(