• flugsvamp

    Hjälp!! är min dotter sjuk ?

    Ringde nyss rådgivningen som bad mig avvakta över helgen.

    Min dotter är två år. Förra söndagen kräktes hon en gång på morgonen. Var sen som vanligt och lekte hela dagen. Kräktes igen måndag kväll. Normal avföring och äter som vanligt. På tisdag kväll kräktes hon hur mycket som helst, en gång. Onsdag kräks hon en gång på morgonen och är lös i magen. Äter som vanligt på eftermiddagen. Torsdag är hon pigg och ute o leker. Helt som vanligt. Idag kräks hon igen... men normal avföring... är det någon som varit med om detta eller liknande ? Livrädd att nåt ska vara allvarligt. Ingen som träffat henne under denna vecka har blivit sjuk. Det verkar inte smitta.

  • Svar på tråden Hjälp!! är min dotter sjuk ?
  • flugsvamp

    Ja det var ju min första tanke. Men det går så upp o ner på henne så jag är lite kluven där.. får hoppas att det går över :)

  • cosinus

    Hon är ju pigg och leker mellan varven så att avvakta över helgen borde inte vara någon fara och precis som någon skrev så kan magsjuka te sig på extremt många sätt.

    Finns dessutom virus som är så roliga att alla inte ens blir sjuka på samma sätt. har gått ett på mina barns dagis där en del som får det bara får väldigt ont i magen, en del kräks och en del får bara feber (och många klarar sig).

    Vi har haft in det i huset två varv via det enda dagisbarnet och första gången blev hon och ett syskon dåligt (fast på helt olika sätt) och andra gången blev bara hon dålig och sen jag. Jag fick ingen feber men sov typ 20 timmar första dygnet och var sen helt utan aptit i en vecka men inte ont, inte illamående och inte dålig i magen. Hon började ist med 40 graders feber, jätteont i magen i nästan en vecka (till och från då inte jämnont), kräktes en gång dag 2 medan magen var stabil neråt hela tiden och väldigt trött i över en vecka.

Svar på tråden Hjälp!! är min dotter sjuk ?