• Anonym (?)

    Det känns som att min sambo har vigt hela sitt liv åt sitt arbete!

    Jag ringde min sambo för en stund sen för att bara väldigt snabbt kolla planerna inför kvällen.

    Jag märkte direkt på honom att han inte alls hade tid att prata med mig.
    Det kändes som att han försökte snäsa av mig.

    Ska jag behöva anpassa hela mitt liv efter hans jobb?

    Eller är det så att han jobbar mer än vad som egentligen är bra för kroppen och psykiskt?

  • Svar på tråden Det känns som att min sambo har vigt hela sitt liv åt sitt arbete!
  • Anonym (Men)

    Men, är han på jobbet så är han. Måste du störa honom just då?

    Jag är precis som din sambo, på jobbet är jag på jobbet, vill inte bli störd av privata samtal då. Så jag brukar trycka bort dessa om det kommer. Å andra sidan så är jag hemma så är jag hemma, då svarar jag inte gärna på jobbsamtal heller.

  • Anonym (?)
    Anonym (Men) skrev 2015-05-22 14:47:49 följande:

    Men, är han på jobbet så är han. Måste du störa honom just då?

    Jag är precis som din sambo, på jobbet är jag på jobbet, vill inte bli störd av privata samtal då. Så jag brukar trycka bort dessa om det kommer. Å andra sidan så är jag hemma så är jag hemma, då svarar jag inte gärna på jobbsamtal heller.


    Fast och andra sidan kan han ju inte förvänta sig av mig att han ska kunna få tag på mig på telefon när han jobbar?

    Det händer att han själv ringer mig när han är på jobbet.
  • Anonym (JS)

    När man jobbar har man inte tid att prata med någon utanför jobbet, just av den enkla anledningen att man jobbar. Om han ringer dig ibland har han väl rast, antar jag?

    Jag är också upptagen när jag jobbar, men kan korta stunder ta privata samtal om det är något viktigt.

  • Anonym (m)

    skicka ett sms. du behöver inte vara otrevlig bara tala om att du inte kunde prata eller nåt sånt. fråga sen om kvällens grej. Fortsätter han så där så skulle jag fundera på om han var riktigt ärlig. 


    Jag håller hårt på att ändrar man beteende så ska man ta det som en varning... i mitt fall otrohet. Har vart så förut i mitt liv...

  • Anonym (Men)
    Anonym (m) skrev 2015-05-22 15:02:15 följande:

    skicka ett sms. du behöver inte vara otrevlig bara tala om att du inte kunde prata eller nåt sånt. fråga sen om kvällens grej. Fortsätter han så där så skulle jag fundera på om han var riktigt ärlig. 


    Jag håller hårt på att ändrar man beteende så ska man ta det som en varning... i mitt fall otrohet. Har vart så förut i mitt liv...



    Men shit vad konspiratoriskt! Så bara för att karln vill vara ifred på jobbet så är han sannolikt otrogen?

    På jobbet behöver man väl inte göra upp fritidsplaner. Han är väl i snitt 8 timmar på jobbet, kan han inte få fokusera på just jobbet då utan att det betyder att TS ska oroa sig för att han är otrogen?

    Jag är extremt jobbfokuserad på jobbet, har lite svårt att tänka på andra saker då. Å andra sidan har jag väldigt svårt att tänka på jobbet när jag väl lämnat jobbet eller när jag är hemma. Det är två separata världar för mig.
  • Anonym (?)
    Anonym (m) skrev 2015-05-22 15:02:15 följande:

    skicka ett sms. du behöver inte vara otrevlig bara tala om att du inte kunde prata eller nåt sånt. fråga sen om kvällens grej. Fortsätter han så där så skulle jag fundera på om han var riktigt ärlig. 


    Jag håller hårt på att ändrar man beteende så ska man ta det som en varning... i mitt fall otrohet. Har vart så förut i mitt liv...


    Jag kan tillägga att han jobbar 9-14 timmar per dag 5 dagar i veckan.

    När han kommer hem på kvällarna är det alltid trött/irriterad och går och lägger sig nästan direkt.


  • Anonym (Beror på)
    Anonym (m) skrev 2015-05-22 15:02:15 följande:

    skicka ett sms. du behöver inte vara otrevlig bara tala om att du inte kunde prata eller nåt sånt. fråga sen om kvällens grej. Fortsätter han så där så skulle jag fundera på om han var riktigt ärlig. 


    Jag håller hårt på att ändrar man beteende så ska man ta det som en varning... i mitt fall otrohet. Har vart så förut i mitt liv...


    Beror väl på vilket jobb man har. Min man jobbar med att se till att kommunens datorer fungerar, ofta är det något problem någonstans i verksamheten... Om tex äldreomsorgspersonalen inte kan logga in för att se schemat är inte direkt jag prioriterad. (Dessutom är han fokuserad) Det kan hända att han inte ens hinner läsa sms. 

    TS: Jobbar han 9-14 timmar eller är han borta 9-14 timmar (dvs 1 timme lunch och pendling ingår)?
  • sextiotalist
    Anonym (?) skrev 2015-05-22 15:11:50 följande:
    Jag kan tillägga att han jobbar 9-14 timmar per dag 5 dagar i veckan.

    När han kommer hem på kvällarna är det alltid trött/irriterad och går och lägger sig nästan direkt.
    Det är nog ett större problem än att han är kort i telefonen när han arbetar
  • Anonym (JS)
    Anonym (?) skrev 2015-05-22 15:11:50 följande:
    Jag kan tillägga att han jobbar 9-14 timmar per dag 5 dagar i veckan.

    När han kommer hem på kvällarna är det alltid trött/irriterad och går och lägger sig nästan direkt.
    Då blir det ju helt plötsligt en annan sak. Att han arbetar över så mycket, kan förstöra en relation. En relation måste man vårda. Prata med honom om det, alternativt skriv ett brev om hur allt känns när han viger sitt liv åt sitt arbete på det där sättet. Han ska kunna vara ostörd på jobbet, men att jobba över så pass mycket är inte bra för någon relation. Det fungerar ju i perioder, men inte hela tiden.
  • Anonym (?)
    Anonym (JS) skrev 2015-05-22 15:23:26 följande:
    Då blir det ju helt plötsligt en annan sak. Att han arbetar över så mycket, kan förstöra en relation. En relation måste man vårda. Prata med honom om det, alternativt skriv ett brev om hur allt känns när han viger sitt liv åt sitt arbete på det där sättet. Han ska kunna vara ostörd på jobbet, men att jobba över så pass mycket är inte bra för någon relation. Det fungerar ju i perioder, men inte hela tiden.
    Det hade varit en sak om hur pass många timmar han jobbar per dag 5 dagar i veckan enbart påverkat honom själv.

    Nu är det dock så att det även påverkar mig då han nästan alltid är trött/och irriterad när han kommit hem.

    Det känns som att jag måste rätta hela mitt liv efter hans arbete.
  • Anonym (*)
    Anonym (?) skrev 2015-05-22 15:39:36 följande:
    Det hade varit en sak om hur pass många timmar han jobbar per dag 5 dagar i veckan enbart påverkat honom själv.

    Nu är det dock så att det även påverkar mig då han nästan alltid är trött/och irriterad när han kommit hem.

    Det känns som att jag måste rätta hela mitt liv efter hans arbete.
    Oj, vad har hänt på hans jobb eftersom han har så långa dagar? Är de underbemannade, eller har folk blivit sjuka?
  • Anonym (?)
    Anonym (*) skrev 2015-05-22 16:33:17 följande:
    Oj, vad har hänt på hans jobb eftersom han har så långa dagar? Är de underbemannade, eller har folk blivit sjuka?
    Han tackar ofta ja till att jobba övertid vilket har lett till att det inte är ovanligt att han är hemma kl 20.00 om kvällarna.

    Han börjar alltid 07.00


  • Anonym (*)
    Anonym (?) skrev 2015-05-22 16:36:34 följande:
    Han tackar ofta ja till att jobba övertid vilket har lett till att det inte är ovanligt att han är hemma kl 20.00 om kvällarna.

    Han börjar alltid 07.00
    Ja, då får du ta ett snack med honom. Fråga varför han prioriterar jobbet istället för er relation.
  • Kasperina

    Har det blivit mer plötsligt, eller har det alltid varit så?
    Mitt ex älskar sitt arbete och arbetar med sitt största (=enda) intresse och har dessutom egen firma. Både han och jag har alltid jobbat mycket men när han sa att han ville bilda familj trodde jag han var redo att slå av på takten.
    Jag hade fel

    Nu jobbar jag ihop med en kille som också jobbar mycket, men han synkar så mycket han kan med sin flickväns jobb och intressen så att han jobbar när hon är upptagen med annat.

  • Anonym (...)

    Eh, när man är på jobbet så jobbar man och har inte tid att prata i telefon.

Svar på tråden Det känns som att min sambo har vigt hela sitt liv åt sitt arbete!