• Äldre 22 May 14:48
    734 visningar
    5 svar
    5
    734

    BB fusk- utredning

    Jag utreds just nu för BB-FUSK dvs att jag fått bb-bidrag trots att min kille har hjälpt mig med hyran. Jag har upptäckt att försäkringskassan har utan min vetskap tittat på min Facebook sida samt gått in och kollat på mitt bankkonto där de sett att min kille satt in pengar till mig. Får dom verkligen hålla på såhär typ kolla upp mig utan min vetskap de har inte ens informerat mig om att de har inlett en utredning utan ringt runt till mina bekanta för att fråga ut om mig. Någon som vet??

  • Svar på tråden BB fusk- utredning
  • Äldre 22 May 14:56
    #1

    Kanske någon som tipsat dem?

  • Äldre 22 May 14:57
    #2

    Menar du bostadsbidrag?

    Alltså jag får också BB, 3400:- i månaden. Jag har skrivit 0:- på inkomst och på allt annat också. FK ringde och frågade hur det kan stämma. Så sa jag bara att min mamma hjälper mig med en del, samt att barnets pappa betalar extra underhåll till mig. De bad mig bara att skicka in intyg på det, med underskrifter, så var det okej sedan.

    Nu är det jag angett hos FK helt sant och rätt och riktigt.

    Men om du bor med någon, så måste du in och ändra uppgifterna hos FK. För då ändras ju plötsligt omständigheterna.

  • Äldre 22 May 14:59
    #3

    kapp en granne

  • Äldre 22 May 15:04
    #4

    Så man kan typ uppge att min kille enbart har fört över pengar till mig - på mitt kontoutdrag står det nämligen hyra något fk har sett men det kan ju han ha gjort utan att han för den sakens skull bor där då skulle jag väl kunna ha rätt till bb-bidrag ändå för det är ju baserat på min egna inkomst

  • Äldre 22 May 15:17
    #5
    tischa skrev 2015-05-22 15:04:11 följande:

    Så man kan typ uppge att min kille enbart har fört över pengar till mig - på mitt kontoutdrag står det nämligen hyra något fk har sett men det kan ju han ha gjort utan att han för den sakens skull bor där då skulle jag väl kunna ha rätt till bb-bidrag ändå för det är ju baserat på min egna inkomst


    Bor ni två i hushållet så ska BB räknas på bådas inkomst. Annars är det fusk och jefflar va de fläskar på om de upptäcker fusk. Du kommer få grova skulder.
Svar på tråden BB fusk- utredning