• Anonym (disk)
    Äldre 22 May 15:26
    3064 visningar
    10 svar
    10
    3064

    Jag tror hans känslor svalnat så fort vi har något tjafs... tärande.

    Så fort jag och min sambo har haft ett tjafs av något slag eller varit oense så tror jag att han tappat känslor för mig och jag mår skitdåligt rent ut sagt. Visar det inte men inom mig mår jag piss för att jag tror att jag förstört vårt förhållande genom att vara oense om något. Det kan handla om precis vad som helst.

    När jag tog upp att jag önskade lite mer närhet och kärlek från honom för att jag kände mig inte så älskad så pratade vi om det ett tag och så.. men sen även fast vi la det bakom oss så tror jag att hans känslor svalnar för varje gång det är någon diskussion.

    Är det så det brukar vara? Kan ni tjafsa och ändå ha oförändrade känslor i grunden?

  • Svar på tråden Jag tror hans känslor svalnat så fort vi har något tjafs... tärande.
  • Anonym (oroa dig inte)
    Äldre 22 May 15:30
    #1

    Så känns det för mig också, just då iaf. Jag blir alltid ledsen och gråter efter att vi tjafsat, fast det bara varit om något litet. Innerst inne vet jag att han älskar mig lika mycket ändå, för det gör ju jag. Vi tjafsar i 10 minuter-jag blir ledsen-vi kramas och säger förlåt-bortglömt.


    Du behöver inte alls vara orolig. Dina känslor svalnar väl inte heller av några små obetydliga tjafs?

  • Anonym (Anno)
    Äldre 22 May 18:48
    #2

    Mina känslor gör faktiskt det i alla fall...
    För varenda gång jag och killen har ett meningslöst tjafs svalnar dom lite.

  • Anonym (ölk)
    Äldre 22 May 22:12
    #3

    Fick du det sen då? Alltså mer närhet o kärlek som ni pratat om, om han gick dig till mötes menar jag.

  • Anonym (min pojkvä­n)
    Äldre 22 May 23:07
    #4

    Min pojkvän brukar göra slut med mig när vi grälar, sedan låtsas han som att inget hänt. I början grät jag hysteriskt och trodde det var allvar men nu bryr jag mig knappt. Mår också dåligt över tjafs men har lärt mig att inte ta åt mig så mycket som jag gjorde i början. Känner mig starkare men andra sidan har jag ju förlorat en del känslor. Vill kunna känna mig trygg och det gör jag aldrig när jag älskar eller är kär.

  • Anonym (j)
    Äldre 23 May 01:57
    #5

    är du aggressiv när du framför dina tankar?

  • Anonym (j)
    Äldre 23 May 01:59
    #6

    för det där behöver ju verkligen inte bli något "tjafs". det jobbiga kan ju vara att så fort man tar upp något som är lite tyngre, så blir det tjafs. 

  • Anonym (Vemod­ig)
    Äldre 2 Jul 10:40
    #7

    Känner igen mig precis. Killen beter sig som att han tappat känslorna för mig för att vi haft nåt litet tjafs, och ja, det är verkligen löjliga tjafs. Jag blir jätteorolig och tror att han ska lämna mig, men det är ju egentligen helt galet att tänka så. Att små oeningheter om löjliga saker ska förstöra kärleken och livet man har tillsammans.
    Men samtidigt finns det i bakhuvudet, att många små saker så småningom blir för mycket...

  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 2 Jul 10:51
    #8
    Anonym (Vemodig) skrev 2015-07-02 10:40:49 följande:

    Känner igen mig precis. Killen beter sig som att han tappat känslorna för mig för att vi haft nåt litet tjafs, och ja, det är verkligen löjliga tjafs. Jag blir jätteorolig och tror att han ska lämna mig, men det är ju egentligen helt galet att tänka så. Att små oeningheter om löjliga saker ska förstöra kärleken och livet man har tillsammans.
    Men samtidigt finns det i bakhuvudet, att många små saker så småningom blir för mycket...


    Helt klart att blir det för mycket tjafs och gräl så tappar man känslor, viktigt att respektera varandra och inte säga dåliga saker när man väl grälar. Lite svårt ibland i stundens hetta.....
  • Äldre 2 Jul 11:33
    #9

    Tror att det är så för de flesta. Vi älskar givetvis varandra i grund och botten hur mycket vi än bråkar, men ibland så "dör" vissa bitar av mer ytliga känslor. De ytliga känslorna är inte viktiga för mig i det långa loppet, de kommer och går i perioder. Däremot är det farligt om man hackar på grunden i förhållandet, alltså sådana värden som förhållandet bygger på. Att kasta ur sig "Du är ju helt jävla dum i huvudet!", är en sådan sak.

    Det är inte farligt att bråka. Om man är det så tror jag att relationen är väldigt skör, eller också att man inte litar på att ens partner kommer att stå kvar. Om ens partner lämnar en för att han "tappat känslor" efter ett gräl - ja, då var han nog inte rätt partner från början.

  • M r a u
    Äldre 2 Jul 11:57
    #10

    Vi tjafsar inte.

Svar på tråden Jag tror hans känslor svalnat så fort vi har något tjafs... tärande.