• Anonym (vadjagängörgåreåthelvete)

    Ingen livs vilja

    Hej. Har nu levt i 28 år, växte upp i en familj utan några som helst förutsättningar. Snarare alkohol problem och sinnessjukdomar. Fick senare själv en diagnos, Crohns syndrom. En magsjukdom som har satt käppar i alla mina hjul. Kunde aldrig gå klart gymnasiet, kunde heller inte studera ikapp eller 100% ha närvaron som krävs för få ett längre arbete. 

    Träffade en tjej som jag älskade mer än nåt annat som 5 år senare visar sig vara den hemskaste personen jag någonsin träffat. Hon var otrogen mot mig under hela förhållandet. Känner mig så jävla dum i huvudet, godtrogen och naiv, att nån nånsin kunde älska mig på riktigt. 

    Vem fan vill ha nån som aldrig kan åstadkomma någonting, även när man väl lyckas så skiter det sig senare, en vecka, en månad, 3 månader senare?

    Har en son tillsammans med denna men känner mig så jävla otillräcklig som pappa så det går inte ens att beskriva med ord.

    Har kämpat i flera år med bra och dåliga perioder. Jag lyckas aldrig finna mig själv på en stabil plattform att gå vidare med mig själv. 

    Nu har min före detta hittat en bra partner som kan allt det som jag aldrig kommer att lyckas med. 


    Känns nästan bättre att min son får växa upp med en frisk pappa, istället för att ge honom bilden av en värdelös, handlingsfattig och sjuk individ till pappa som aldrig kan vara exakt det, en riktig pappa.

    Vet att jag låter patetisk. Jag har inte valt att vara detta. Jag har slitit klart. Jag orkar inte kämpa mig upp och ner hela jävla tiden. Att leva på gränsen av att ha ett normalt liv och inget liv alls konstant driver mig till vansinne. Jag känner mig så jävla falsk som person. Jag kan aldrig lova mig själv eller någon annan ett skit. Mitt ord är värt vatten.

    Så jag känner att det är bäst att jag helt enkelt skiter i det här nu.

  • Svar på tråden Ingen livs vilja
  • Anonym (Tjej)

    Jobbigt med din tjej. Tänk på att hon var ett svin och inte du. Koncentrera dig på din son. försök att göra saker som du tycker lite trevliga vad som helst läsa tidningar etc. gåmed i forum på internet och prata med folk. din son bryr sig inte om sjukdom osv. var en bra pappa och du får kärlek tbka.

  • Anonym (K)

    Ditt ex var ett riktigt praktsvin som kommer brinna i helvetet.

    Ta ett samlat grepp om dig själv. Just nu är tiderna svåra. Skaffa dig bra vänner & var 100 % ärlig och schysst mot dem.

    Nej, ditt barn ska bo med dig också. Fokusera på barnet. Gör allt för att må bra och för att ditt och ditt barns relation blir väldigt bra. Om du behöver sex, så köp knull, det är absolut inget fel i det trots att feminster och annat pack & deras medlöpare vill trycka sin moral i andras halsar. De tar inte hand om ditt barn, du gör. Få dig till att må bra.

    Testa ut mediciner för din sjukdom. Finns ju Humira och andra receptorblockerare.

    Ditt barn kommer ALDRIG ha en annan pappa. ALDRIG. Troligen ogillar den nye mannen ditt barn, men spelar med sålänge han får stoppa in sin korv i guldgruvan.

    Överge inte ditt barn, överge inte livet.

Svar på tråden Ingen livs vilja