• Deeluxee

    Kan de ha sett fel på ultraljud?

    Hallå!

    Ja, lite som rubriken lyder...

    Jag är gravid med tredje barnet och har bf om 14 dagar.

    På ultraljudet i v.21 sa bm till oss att hon såg en pojke (pung) och visade oss. Även fast jag lite kan erkänna att jag inte fattade något ????

    Har en son och en dotter sen innan och väntar ivrigt på denna bebis! Var ju som sagt ändå 4 år sedan man snusade bebis ??

    Men nu till sak och fråga. Min magkänsla säger att de är en flicka som gömmer sig där inne? Jag vet verkligen inte varför. Jag har drömt 2 drömmar om att de är en flicka och senast här om dagen. Jag har köpt en lite "pojkiga" kläder, men vågar inte längre för att känslan stoppar mig. Varför känns det så här? Givetvis är barnet huuur välkommen som helst oavsett. Någon annan som känner igen sig? Eller någon som vet att de fått "fel" info under den senaste tiden?!

  • Svar på tråden Kan de ha sett fel på ultraljud?
  • Dixie

    visst har man hört om de som får "fel" kön efter UL - men jag har för mig att det brukar vara flickor de tar fel på, om de ser en pung är det en pung (generellt)

  • En PantherTant

    Gjorde många ultraljud under min tvillinggraviditet, men först i mitten av graviditeten insågs det att det var ett av varje kön och inte två pojkar som man först trott (men förstås lättare se fel när två som trängs)

  • Anonym (Samma fast tvärt om)

    Jag var på ul idag. Barnmorskan drog snabbt över magen, visade absolut ingenting och sa "det är en tjej". Har ju hört att alla får se men vi fick inte se :( jag var sååå säker på att det var/är en kille. Så blev så osäker. Hur kunde hon se det så snabbt när det är svårare att se en tjej?! Storebror såg man ju snoppen på så det var ju inga konstigheter. Känner som du :(

  • Deeluxee

    Vad tråkigt! :/

    Bor du i Stockholm och har gjort ul här?

    Sånt märklig känsla detta är. Med både sonen och dottern så har både drömmar, magkänslan samt ul stämt överens, men denna gång är det som att magkänslan och hjärnan stoppar mig från att köpa mer "pojkiga" saker :/ sjukt lustig känsla!

  • Anonym (Samma fast tvärt om)
    Deeluxee skrev 2015-05-22 22:27:13 följande:

    Vad tråkigt! :/

    Bor du i Stockholm och har gjort ul här?

    Sånt märklig känsla detta är. Med både sonen och dottern så har både drömmar, magkänslan samt ul stämt överens, men denna gång är det som att magkänslan och hjärnan stoppar mig från att köpa mer "pojkiga" saker :/ sjukt lustig känsla!


    Jag känner precis likadant! Med de andra har det stämt med både drömmar och känslan. Men nu? Och sen när hon inte verkar vara säker heller ... Känns som jag "ljuger" för mig själv när jag tittade på en klänning igår :O
  • aleakim

    Jag har helt från början varit bergsäker på att vi ska få en till pojk, så på vårt rul blev det kaos i huvudet på mig när vi frågade lite försiktigt om det gick att se vad det var för sort.

    - Det ser ut som en flicka det här, sa hon.

    Då berättade jag att magkänslan sa pojk, så hon blev fundersam och kikade igen. Hon nämnde att magkänslan ofta stämmer nämligen.

    - Hm, ja där är något som skulle kunna vara en pung. (eh?)

    Så nu är jag jätteförvirrad, inte för att könet spelar roll men jag gillar att veta. Kändes som att hon mest gissade sig genom alltihop.

    Är i vecka 30 och har ännu inte köpt något. Gillar visserligen neutrala kläder men sådant har vi redan mycket av efter sonen, nu skulle jag mest vilja köpa något extra fint och då tycker jag det mesta är könsindelat.


    W och liten i magen :)
  • Erizajo

    Jag var helt säker på att jag väntade en flicka, men på rul sa hon pojke så det var bara att lita på det och berätta för syskonen att det var en pojke. Och en pojke kom ut också :)

  • Deeluxee

    jadu, känns lite halvtråkig!

    du har ju tid på dig att göra ett extra ul om du vill.. för min del så så är det vara att avvakta och vänta in förlossningen :)

    Men vore intressant att ändå höra om folk fått fel info på både ul och tul?

    Det ska ju tydligen vara vanligare att de ser fel från flicka till pojke, men ändå.

  • Deeluxee

    Men Gud så förvirrande :/

    Det är ju lite så man tänker.. Att magkänslan är starkare än någons svar. Har ändå läst massor omkring att det finns fall där "pungen" inte alls var en pung :/ jag har fortfarande svårt att tyda ultraljud.. Hon visade dock ingen snopp?

    Gah, äh.. Bara vänta och se och köpa där efter :)


    aleakim skrev 2015-05-22 22:43:35 följande:

    Jag har helt från början varit bergsäker på att vi ska få en till pojk, så på vårt rul blev det kaos i huvudet på mig när vi frågade lite försiktigt om det gick att se vad det var för sort.

    - Det ser ut som en flicka det här, sa hon.

    Då berättade jag att magkänslan sa pojk, så hon blev fundersam och kikade igen. Hon nämnde att magkänslan ofta stämmer nämligen.

    - Hm, ja där är något som skulle kunna vara en pung. (eh?)

    Så nu är jag jätteförvirrad, inte för att könet spelar roll men jag gillar att veta. Kändes som att hon mest gissade sig genom alltihop.

    Är i vecka 30 och har ännu inte köpt något. Gillar visserligen neutrala kläder men sådant har vi redan mycket av efter sonen, nu skulle jag mest vilja köpa något extra fint och då tycker jag det mesta är könsindelat.


  • aleakim
    Deeluxee skrev 2015-05-22 22:51:58 följande:

    Men Gud så förvirrande :/

    Det är ju lite så man tänker.. Att magkänslan är starkare än någons svar. Har ändå läst massor omkring att det finns fall där "pungen" inte alls var en pung :/ jag har fortfarande svårt att tyda ultraljud.. Hon visade dock ingen snopp?

    Gah, äh.. Bara vänta och se och köpa där efter :)


    Ja, man tänker ju så. Eftersom magkänslan stämde med sonen så tog jag mer eller mindre för givet att den skulle det nu med. Kortslutning i hjärnan minst sagt.

    Nix, inget som direkt liknade en snopp. Men navelsträngen låg dumt till så den kan ju ha dolt den.

    Ja, får hålla mig i skinnet ett tag till :)
    W och liten i magen :)
Svar på tråden Kan de ha sett fel på ultraljud?