• Anonym (Fia)
    Äldre 22 May 23:19
    2678 visningar
    9 svar
    9
    2678

    När hade ni erat första gräl?

    Hur långt in i förhållandet hade ni kommit när ni grälade för första gången?
    Vi har varit ihop i fyra månader och grälade fösta gången idag.
    Ingenting jag är glad över men det kanske är normalt?

  • Svar på tråden När hade ni erat första gräl?
  • Äldre 22 May 23:44
    #1

    Fyra månader tog det nog. Och sen tar visst tjafset aldrig slut, som ett såll...smekmånaden tar slut. Är väl lugnt egentligen att gräla litegrann men det är sjukt energikrävande och tycker inte om det. Vad handlade ert gräl om?

  • Anonym (F)
    Äldre 22 May 23:53
    #2

    Vi hade varit ihop ca 4 månader. gräl kommer för alla. jag ser det som något bra. Man får faca att man är två olika individer och också se varandras ömma punkter och svagheter.

    Man får tänka över att man själv inte börjar bete sig dumt för partnern gör det, ex ta upp random saker partner gör fel.

    Om partnern gör något helt elakt el nåt så klart man ska ta upp det. Men sånt man irriterar sig på i vardagen kanske e bättre ta i tillfälle när det inte precis har hänt

  • Äldre 23 May 00:00
    #3
    Anonym (F) skrev 2015-05-22 23:53:36 följande:

    Vi hade varit ihop ca 4 månader. gräl kommer för alla. jag ser det som något bra. Man får faca att man är två olika individer och också se varandras ömma punkter och svagheter.

    Man får tänka över att man själv inte börjar bete sig dumt för partnern gör det, ex ta upp random saker partner gör fel.

    Om partnern gör något helt elakt el nåt så klart man ska ta upp det. Men sånt man irriterar sig på i vardagen kanske e bättre ta i tillfälle när det inte precis har hänt


    Beter sig partnern dumt så drar man väl upp det? Bättre att vädra luften utan gräl istället för att knyta näven i fickan och hålla inne på något? Det sistnämnda dyker alltid upp förr eller senare ändå, är det inte så?
  • Anonym (F)
    Äldre 23 May 00:07
    #4

    Ja om partnern är dum. men ofta så startar gräl av att man typ bara är irriterad på partnerns egenheter. Tror också det jan va bra o tänkarn minut ibland innan svar på tal då man ofta missförstår varann. Tänka hur partnern kan se på saken

  • Äldre 23 May 08:26
    #5

    Vad räknas som ett gräl?

    Har aldrig varit arg på min partner under de 2 1/2 åren vi varit tillsammans.

    Har varit besviken en gång då han missade ett möte men inget vi bråkade om utan mer konstaterade att han var ledsen för att han hade missförstått tiden.

  • Anonym (Ida)
    Äldre 23 May 12:19
    #6

    Under det första bråket vi haft var det påväg att ta slut. Då hade vi varit tillsammans i 3 månader. Sedan visade det sig dock att anledningen till grälet bara var lögn.

    Nu tre år senare har vi bara haft totalt två större gräl. Vi har det bra

  • Anonym (Alkoh­ol.)
    Äldre 23 May 12:41
    #7

    Min man är väldigt dryg när han är riktigt full. Pga det hade vi ett par bråk efter kanske ett år. Skulle han ha fortsatt bli så full som han blev då så hade vi aldrig varit ihop idag (15 år senare). Han är nog idiotisk när han är lite berusad, men inget att bråka om bara jag slipper vara med så mycket.

  • Anonym (hm..)
    Äldre 23 May 14:42
    #8

    hm.. Tror vi hade varit tillsammans typ 2 år innan första grälet..

  • Äldre 23 May 15:32
    #9

    Vad menas med ett gräl? Meningsskiljaktigheter, lite gnölande och sura miner eller regelrätta bråk där det skriks med höga röster, fula ord osv? 

    Vi har nog bara haft knappt en handfull "riktiga" gräl under de 15 år vi varit tillsammans, dock aldrig direkt skrikit åt varandra eller kallat varandra fula ord. Däremot hetsiga diskussioner har väl hänt, men det mesta brukar vi prata oss igenom. Vi brukar ta upp allt och diskutera igenom så fort något blir en issue, då ligger det aldrig och gror och växer. 

Svar på tråden När hade ni erat första gräl?