• Äldre 23 May 00:30
    5528 visningar
    67 svar
    -1
    67
    5528

    Tycker du tiggarna borde avhysas av polis i städerna?

    Debatten om tiggarna är mycket känslig vad tycker du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du tiggarna borde avhysas av polis i städerna?
  • Äldre 23 May 04:26
    #1
    -1

    Nej, jag tycker att alla ska få finnas. Problemet försvinner inte bara för att de inte syns.

  • Äldre 23 May 06:36
    #2

    Vart skulle de avhysas till för annan plats är min fråga?

  • Nayaa
    Äldre 23 May 07:23
    #3

    Nej jag förstår inte ens hur dom kan störa någon. Tiggarna här hälsar alltid och är trevliga, är det någonting jag bör bli arg och provocerad av?

  • Eva Elisab­eth
    Äldre 23 May 08:00
    #4
    Nayaa skrev 2015-05-23 07:23:50 följande:

    Nej jag förstår inte ens hur dom kan störa någon. Tiggarna här hälsar alltid och är trevliga, är det någonting jag bör bli arg och provocerad av?


    Fast många upplever ju en helt annan verklighet. De är värst i de större städerna, på tunnelbanan t.ex..De ger sig dessutom på människor som går ensamma och som de upplever som svaga. På Youtube kan du se filmer som folk tagit med mobilen, om du inte tror på det. Sök bara på "tiggare sverige" så får du upp massor.
  • Nayaa
    Äldre 23 May 08:11
    #5

    Eva Elisabeth: Ja jag tar för givet att tiggare är olika individer, och att det finns idioter även där.

    Själv har jag blivit påhoppad och trakasserad av män, har även hört många vänner som har blivit det. Förbjuder vi dom på allmän plats på samma gång eller hur gör vi?

  • Nayaa
    Äldre 23 May 08:12
    #6

    Att förbjuda män vore ju ärligt talat det bästa för oss alla.

  • Eva Elisab­eth
    Äldre 23 May 08:18
    #7
    Nayaa skrev 2015-05-23 08:11:17 följande:

    Eva Elisabeth: Ja jag tar för givet att tiggare är olika individer, och att det finns idioter även där.

    Själv har jag blivit påhoppad och trakasserad av män, har även hört många vänner som har blivit det. Förbjuder vi dom på allmän plats på samma gång eller hur gör vi?


    Har du verkligen blivit påhoppad av män i den omfattningen som tiggarna hoppar på oss? På allmän plats, på ljusan dag, och var och varannan dag? Det har jag svårt att tro. Däremot kan det ju hända på nattklubbar t.ex., men mycket kan man styra själv genom sin egen klädsel och sitt eget beteende. (Obs säger inte att man ska BEHÖVA anpassa sin klädsel. Men tiggarna ger sig t.o.m. på kvinnor i burka - har sett det - så där har man inte ens en möjlighet att påverka själv.)

    Dessutom förekommer det att tiggarna ger sig på kvinnor och barn sexuellt också:

    www.expressen.se/gt/flickan-tiggaren-sexantastade-mig/
  • Nayaa
    Äldre 23 May 08:20
    #8

    Eva Elisabeth: Hur ofta blir du påhoppad av tiggare? Jag har aldrig blivit det, och ja jag bor i storstan.

    Helt övertygad om att män ger sig på kvinnor betydligt oftare. Och nej det har ingenting med någon jävla klädsel att göra, skärp dig.

  • Äldre 23 May 08:26
    #9

    Låt Sverige ta hand om sina egna sociala problem och låt dom andra eu - länderna som egentligen aldrig borde kvalat in sig till EU ta hand om sina. Kan inte alla naiva bara förstå att Sveriges ekonomi dvs våra skattepengar inte räcker till att hjälpa alla fattiga som gärna vill komma hit och ta del av vår välfärd. Vår regering är så grymt pinsam med sin tystnad och oförmåga och agera. Kan meddela redan nu att nästa val är dom rökta.

  • Äldre 23 May 08:26
    #10

    I första hand från min e-mail , internet, brevlåda och telefon!

Svar på tråden Tycker du tiggarna borde avhysas av polis i städerna?