• Vilda93

    Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

    Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • Aniroma

    Jag kan vara din goa tjötkompis! :) vi försöker också med första barnet nu, denna månaden är första riktiga försöket :) på äl+5 nu :) bim ca 4-5/6!

  • Vilda93
    Aniroma skrev 2015-05-23 08:46:40 följande:

    Jag kan vara din goa tjötkompis! :) vi försöker också med första barnet nu, denna månaden är första riktiga försöket :) på äl+5 nu :) bim ca 4-5/6!


    Jaa men vad kul! :D Jag har bim om 3-4 dagar! Är test galen just nu, tiden går så sakta.
  • Aniroma
    Vilda93 skrev 2015-05-23 14:53:13 följande:

    Jaa men vad kul! :D Jag har bim om 3-4 dagar! Är test galen just nu, tiden går så sakta.


    Åh va skönt att det är så snart! Mina dagar bara krälar sig fram!! Har du några symptom? :)
  • Vilda93
    Aniroma skrev 2015-05-23 17:18:50 följande:
    Åh va skönt att det är så snart! Mina dagar bara krälar sig fram!! Har du några symptom? :)
    Haha det känns dock som en evighet xD Jag har ömma bröst men utöver det inget alls! Ingen för röra mina bröst just nu, haha. Låg i soffan igår o kollade film o katten hoppade upp o satte tassen rätt på bröstet.. skrek ut av smärta xD Han blev ju jätte förvirrad för han brukar ju kunna gå den vägen! haha. Själv då? Några symptom ännu?
  • Aniroma
    Vilda93 skrev 2015-05-23 17:45:39 följande:

    Haha det känns dock som en evighet xD Jag har ömma bröst men utöver det inget alls! Ingen för röra mina bröst just nu, haha. Låg i soffan igår o kollade film o katten hoppade upp o satte tassen rätt på bröstet.. skrek ut av smärta xD Han blev ju jätte förvirrad för han brukar ju kunna gå den vägen! haha. Själv då? Några symptom ännu?


    Men det låter ju som ett bra tecken! Eller brukar du få så ont innan mens?

    Njae ibte direkt. Bara äl+5 än då länge. Hade äl i måndags och har iof haft molvärk sedan i söndags. Det brukar egentligen släppa dagen efter, men det har det inte gjort nu. Men idag är det mkt mindre än de andra dagarna. Har ätit rosenrot och efamol denna cykel, det ska ju förstärka ägglossning men vet inte om det är därför jag haft värken så många dagar efteråt. Sen har jag iof haft hungersug på dagarna utan att vara direkt hungrig och lite magknip på kvällarna. Men tror inte jag har sån tur att det tar sig på första försöket, så ser inget som symptom (försöker intala mig det iaf :P)
  • SandraBean91

    Hej får jag hoppa in också? Skulle också vilja ha någon att tjöte med. Själv är vi på andra försöket, bim 5 juni :)

  • Aniroma

    Välkommen! :)


    SandraBean91 skrev 2015-05-24 20:45:15 följande:

    Hej får jag hoppa in också? Skulle också vilja ha någon att tjöte med. Själv är vi på andra försöket, bim 5 juni :)


  • Aniroma

    Välkommen du också! :)


    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-24 21:27:04 följande:

    Är gärna med jag med :) har ÄL 27/5 och BIM 10/6. Första försöket nu, blir vårt första barn (om vi lyckas) :)


  • Aniroma

    Jag plussade idag!!! Svagt test, men ändå på tre stycken! Vet inte om jag vågar hoppas ännu haha. Ska köpa ett Clearblue digital imorgon. Vågar inte tro något förrän jag får ett stort fett gravid på testet!! Haha

Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"