• Shallå

    Tant suttar mjölk

    Min katt tror hon kan få mjölk av diverse filtar och mjuka tröjor. hon suttar och sätter klorna i mej för o få fram mjölken. Hon är nu en dam i diger ålder? Har din katt också detta beteende?

  • Svar på tråden Tant suttar mjölk
  • Anonym (Moses)

    Hur vet du att det är det hon försöker göra? Det är ju din tolkning att hon försöker suga mjölk ur en tröja. En av mina katter uppvisar liknande beteende som du beskriver men jag skulle aldrig dra slutsatsen att han försöker suga mjölk.

  • Anonym (snutt)

    Min gamla saknade katt brukade ofta "trampa" med tassarna på var sida om min hals och snutta på mitt öra..jätte konstigt, men det var vad hon gjorde innan hon somnade på mig

    Min slutsats blev att jag hade en "snuttig" katt..

  • Bestemor

    Hade en katt när jag var barn som gjorde så. Kommer ihåg att det gjorde ont när hon trampade omkring och fällde liksom ut klorna när hon trampade.

    Har sedan dess läst, att det beror på att de togs från mamman för tidigt.

  • Anonym (mom)

    Båda mina katter mjölktrampar och den ena kan bli lite simmig i blicken och dregla samtidigt. Som om den väntade sig att smarrig mjölk snart ska komma.

    Den ena katten vet jag inte när hon togs från sin mamma, men den andra antar jag att den var tillräckligt gammal då den är raskatt med stamtavla och jag förutsätter att raskattuppfödare följer de regler och rekommendationer för kattungar som gäller.
    Jag har inte haft någon av katterna sedan de var källingar, de var 1 resp 3 när jag övertog dem.

    Raskatten mjölktrampar mer och mer ju äldre han blir faktiskt. Båda är nu 5 år.

    De katter jag haft tidigare, som tagits från sina mammor när de varit 8 veckor (på 80-talet var det 8v som gällde, vad jag har förstått) har både varit mjölktrampare och icke mjölktrampare.
    Det är väl en grej vissa kissar gör helt enkelt.

  • sallybuse

    Min katt som jag hade hon gjorde så.Trampade på en och ville ha mjölk.Men hon var född i huset och mamman fanns kvar.

Svar på tråden Tant suttar mjölk