• sana79

    hopplös

    Hej,

    Efter många av studier blev arbetslös i 3 år och sedan fick jag ett jobb och blev glad och började planera för framtiden. jag är 36 år nu och jag kommer från irak.

    Efter att 5 månader av provanställningen så var arbetsgivaren osäker och de bjöd mig en tidsbegränsad anställning på 5 månader till och han vill att jag ska bli bättre på några punkter. efter den kommer han att erbjuda tills vidare anställningen.

    nu min tidsbegränsad anställningen håller på att ta slut, igår sa arbetsgivaren att han har sett förbättring på alla punkter och allting går åt rakt håll men jag ska ändå söka jobb.

    jag sagt till honom att han ska ge sin besked inom tio dagar 

    vad tycker ni om det, 
    jag mår väldig dålig och har en känsla att detta kommer inte att leda till nåt

  • Svar på tråden hopplös
  • Fillibom

    Det kanske inte var jättebra att ställa "ultimatum" till honom ("svara inom 10 dagar annars"). Söka jobb hade du ju kunnat göra ändå och om du fick något bättre hade du ju alltid kunnat tacka nej till ditt nuvarande. Viktigt att hålla nuvarande arbetsgivare "glad" så man kan få goda rekommendationer med sig när man söker andra jobb.

Svar på tråden hopplös