• Anonym (Ture)
    Äldre 23 May 09:26
    1820 visningar
    21 svar
    21
    1820

    Vem har sämst självkänsla/självförtroende?

    Ja, vad tror ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem har sämst självkänsla/självförtroende?
  • Anonym (queen biatch­)
    Äldre 23 May 09:44
    #1

    Felaktigheter/problem i premisserna ovan:

    1: Alla tjejer blir uppvaktade av killar. (finns en del som nästan aldrig blir det)

    2. Alla tjejer väntar på att en kille ska uppvakta dem. (har jag aldrig gjort, jag väljer själv)

    3. Alla tjejer VILL att en kille ska uppvakta dem (hallå, hon kanske gillar tjejer?)

    4. Killen "försöker". Många tjejer kanske snarare skulle säga att han beter sig som en full åsna. Funkar det aldrig så gör du något fel.

    5. Killen försöker "hela tiden". Om man inte alls är selektiv utan bara letar efter ett hål, borra hål i en planka och knulla det då. Ingen vill känna sig som vem som helst så en kille som går rundan och stöter på alla på hela haket är helt utesluten från att någonsin gå hem med mig. Han kan lika gärna bära pestflagg.
    --
    En tjej vet från att hon är barn att hon löper risk för våld bara genom att vara i närheten av män, inte kommer att få samma lön för samma arbete, har en 1 på 6 risk att bli våldtagen under sitt liv och i många sammanhang inte kommer att bli tagen på allvar bara för att hon är kvinna. Jag tror det har större inverkan på självförtroendet än att bli nobbad på ett dansgolv.

    Dessutom hittar 50% av folket numera sin kärlek på jobbet där de inte är stupfulla, så kanske fler skulle testa den nyktra varianten av att söka partner?

  • Äldre 23 May 09:56
    #2

    Det fanns ingen logik i den jämförelsen.

    Men för att göra det enkelt, kan inte vara så kul för självförtroendet att gång på gång bli ratad. Så på rak arm får man väl säga att första alternativet är tristast, kunde en apa räkna ut.

  • Anonym (Ture) Trådstartaren
    Äldre 23 May 10:04
    #3
    Zarch skrev 2015-05-23 09:56:06 följande:

    Det fanns ingen logik i den jämförelsen.

    Men för att göra det enkelt, kan inte vara så kul för självförtroendet att gång på gång bli ratad. Så på rak arm får man väl säga att första alternativet är tristast, kunde en apa räkna ut.


    Vem har påstått att män/kvinnor är logiskt? Tungan ute
    Exakt, det var det jag var ute efter. En kille som (i nyktert tillstånd) försöker med tjejer han är intresserad av. Vi utgår från att det är seriöst, inte bara för sex. Men ändå går på pumpen gång på gång. Inte så boostande för självförtroendet, nej.
    Sen en tjej som får uppmärksamhet för sin kvinnlighet, klasar av killar som försöker ragga, uppvaktar osv. Boostande för självförtroendet? Jajamän.
    Som du skrev, en apa kunde räknat ut det.
  • Anonym (queen biatch­)
    Äldre 23 May 10:05
    #4

    Sen känner jag minst fyra tjejer som har låg självkänsla eftersom de hela tiden fått uppmärksamhet enbart för sitt utseende och inte för vilka de är som personer.

    Känns knappast särskilt upphetsande om man är högutbildad och kanske talar sex språk flytande eller så och blir behandlad som om man har luft i skallen av ett tiopack kåta spyflugor per kväll.

    Var ute med en kompis ute i Europa i helgen, lyckades inte fly från restaurangen utan att krogägaren skulle bjuda oss på en flaska Moët och limma på min vän. Han var väl bara 15 år för gammal och 40 kilo för tjock för henne...

  • Äldre 23 May 10:16
    #5
    Anonym (Ture) skrev 2015-05-23 10:04:52 följande:

    Vem har påstått att män/kvinnor är logiskt?

    Exakt, det var det jag var ute efter. En kille som (i nyktert tillstånd) försöker med tjejer han är intresserad av. Vi utgår från att det är seriöst, inte bara för sex. Men ändå går på pumpen gång på gång. Inte så boostande för självförtroendet, nej.

    Sen en tjej som får uppmärksamhet för sin kvinnlighet, klasar av killar som försöker ragga, uppvaktar osv. Boostande för självförtroendet? Jajamän.

    Som du skrev, en apa kunde räknat ut det.


    Det säger väl sig självt? Oavsett kön så blir väl vemsom gladare av att få bekräftelse än bli avvisad? Säger ingenting om människors självkänsla överhuvudtaget.

    Vissa kvinnor och män har dessutom urusel fingertoppskänsla och raggar fel, kanske inte hade blivit avvisad om man kollat in var ömsesidigt intresse finns?
  • Anonym (Ture) Trådstartaren
    Äldre 23 May 11:44
    #6
    Zarch skrev 2015-05-23 10:16:37 följande:
    Det säger väl sig självt? Oavsett kön så blir väl vemsom gladare av att få bekräftelse än bli avvisad? Säger ingenting om människors självkänsla överhuvudtaget.

    Vissa kvinnor och män har dessutom urusel fingertoppskänsla och raggar fel, kanske inte hade blivit avvisad om man kollat in var ömsesidigt intresse finns?
    Ja, jag är värdelös på sånt där. Har nog oftast försökt med tjejer utanför min liga.
  • Schnaa
    Äldre 23 May 11:56
    #7

    Att bli bekräftad enbart efter sin yta gör inte mycket gott med självkänslan men ökar såklart självförtroendet i de miljöer ytan bedöms. Vilka är många.

    Och ja, aptråd.


    It takes a fool to remain sane
  • Äldre 23 May 12:47
    #8
    Anonym (Ture) skrev 2015-05-23 11:44:32 följande:

    Ja, jag är värdelös på sånt där. Har nog oftast försökt med tjejer utanför min liga.


    Liga hit och dit, rimmar illa. Men börja se andra kvaliteer än det yttre så löser det sig nog.
  • Anonym (Ture) Trådstartaren
    Äldre 23 May 15:21
    #9
    Zarch skrev 2015-05-23 12:47:46 följande:
    Liga hit och dit, rimmar illa. Men börja se andra kvaliteer än det yttre så löser det sig nog.
    Ja, det låter illa. Men så är verkligheten för många.
    Jag brukar inte bara gå efter utseendet. Ofta är det en viss utstrålning eller charm jag fastnar för hos en tjej.
    Men sen ska det vara ömsesidigt också. Har försökt med en del "alldagliga" tjejer utseendemässigt, men det funkade inte det heller.
  • Äldre 23 May 15:29
    #10
    Anonym (Ture) skrev 2015-05-23 15:21:51 följande:

    Ja, det låter illa. Men så är verkligheten för många.

    Jag brukar inte bara gå efter utseendet. Ofta är det en viss utstrålning eller charm jag fastnar för hos en tjej.

    Men sen ska det vara ömsesidigt också. Har försökt med en del "alldagliga" tjejer utseendemässigt, men det funkade inte det heller.


    Inte kul, men lite så livet ser ut. Många komponenter som ska stämma, hitta riktig kärlek är rena rama lotteriet...men det löser sig oftast.
Svar på tråden Vem har sämst självkänsla/självförtroende?