• Anonym (hjälp­te)
    Äldre 23 May 11:44
    1789 visningar
    12 svar
    +1
    12
    1789

    Idag hjälpte jag en liten kille med en grej. Hans farsa blev arg på mig. Gjorde jag fel?

    Jag är en kille på 30 år. Jag har inga barn, men är överlag en rätt barnkär typ som oftast kommer bra överens med dem.

    Idag var jag till simhallen. För att komma in i omklädningsrummen och hallen ska man visa ett armband åt en elektronisk avläsare som öppnar en port man går in genom.

    Här är idag riktigt otäckt väder, vilket betyder att det var mycket folk på ingång till simhallen, så mycket att det bildades kö för att komma genom porten in till omklädningsrummen. Framför mig stod en kille på ca 35-40 år, och framför honom en liten kille med ryggsäck som såg ut att vara ensam. Jag såg dock att hans morsa (antar jag) som var på väg in till damernas i en annan kö vinkade åt honom. Nu då han skulle visa sitt armband åt avläsaren fick han lite problem. Först var det innanför hans jacka som han inte riktigt fick ärmen uppkavlad på, och sen lyckades han inte riktigt visa det på rätt sätt åt avläsaren heller. Eftersom det började bli kö frågade jag vänligt om han behövde hjälp. Han svarade "ja" och jag böjde mig ner, kavlade upp ärmen åt honom och förde hans arm till avläsaren, varefter porten öppnades och han sprang genom den. Han sa t.o.m. tack! Mannen som stod framför mig varken sa eller gjorde någonting alls för att hjälpa honom, utan bara stod och såg irriterad ut. Vid det här laget hade det gått en stund redan och lillkillen började verka nervös och orolig.

    Nu kommer det intressanta. Då jag tittar upp ser jag mannen som stod framför mig som ger mig världens smutsigaste blick, knuffar till mig lite, mumlar något jag inte hörde och stormar in till omklädningsrummet. Det var hans farsa!

    Jag kunde inte för något i världen förstå att det var hans farsa. Jag parkerade t.o.m. bilen bredvid honom och gick från parkeringen in till simhallen just efter honom, och då hade han ingen kille med sig! Han måste ha lämnat av övriga familjemedlemmar vid dörren och parkerat bilen själv efteråt.

    Jag skämdes så mycket för det här att jag höll på att sjunka genom golvet... Dock har det gått över nu. Nu är jag i stället rasande och skulle kunna ge den här mannen en smocka om jag såg honom...

    Kan tillägga att jag är svensk och ser svensk ut, och det var övriga inblandade oxå. Om nu det har någon betydelse då.

    Har jag gjort något fel? Jag ville bara hjälpa till. Jag tycker jag handlade helt rätt.

  • Svar på tråden Idag hjälpte jag en liten kille med en grej. Hans farsa blev arg på mig. Gjorde jag fel?
  • Anonym (*)
    Äldre 23 May 11:51
    #1

    Klart du inte gjorde fel, det var bra gjort av dig.

    Antagligen blev han arg för att han själv blev bortgjord, som inte hjälpt sitt  barn.

  • Anonym (En mamma)
    Äldre 23 May 11:54
    #2

    Du gjorde inget fel alls!! Så ta inte åt dig! Tycker snarare att det är beundransvärt att du såg och ville hjälpa lillkillen. Troligtvis var det just det som gjorde pappan irriterad, att du hjälpte hans son och inte han själv, troligtvis skämdes han för att inte han tänkt på att hjälpa grabben och lät det gå ut över dig, bry dig inte om idioten utan tänk istället på att du gjorde en liten kille glad istället

  • Äldre 23 May 12:12
    #3
    Anonym (En mamma) skrev 2015-05-23 11:54:13 följande:
    Du gjorde inget fel alls!! Så ta inte åt dig! Tycker snarare att det är beundransvärt att du såg och ville hjälpa lillkillen. Troligtvis var det just det som gjorde pappan irriterad, att du hjälpte hans son och inte han själv, troligtvis skämdes han för att inte han tänkt på att hjälpa grabben och lät det gå ut över dig, bry dig inte om idioten utan tänk istället på att du gjorde en liten kille glad istället
  • Äldre 23 May 12:13
    #4

    Skulle ha varit en "tummen upp". Bra gjort TS.

  • Äldre 23 May 13:06
    #5

    Du har inget att skämmas över, pappan däremot..

  • Snygg kotlet­t
    Äldre 23 May 13:10
    #6

    Jg kan hjälpa di slå sönder mannen om du vill. Pm mig isåfall


    Snygg svärmor föder snygg dotter
  • Satra
    Äldre 23 May 14:28
    #7

    Du gjorde helt rätt. Tyvärr finns det föräldar som inte tål att man inte tar i deras barn, han var säkert en sådan

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 23 May 14:48
    #8

    Smutsig blick?

    Du tror inte det är du som inbillar dig?

  • Anonym (hjälp­te) Trådstartaren
    Äldre 23 May 15:05
    #9

    Tack för svaren! Nog kan jag förstå att en förälder blir upprörd om nån okänd typ går och petar på deras barn, men eftersom karlsloken jag inte visste att var hans farsa inte gjorde något alls ansåg jag att jag måste skrida till verket...

  • Anonym (hjälp­te) Trådstartaren
    Äldre 23 May 15:06
    #10
    Snygg kotlett skrev 2015-05-23 13:10:25 följande:

    Jg kan hjälpa di slå sönder mannen om du vill. Pm mig isåfall


    Känner du något mc-gäng oxå? :)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-23 14:48:05 följande:

    Smutsig blick?

    Du tror inte det är du som inbillar dig?


    Nej, det tror jag inte.
  • Satra
    Äldre 23 May 15:18
    #11
    Anonym (hjälpte) skrev 2015-05-23 15:05:44 följande:
    Tack för svaren! Nog kan jag förstå att en förälder blir upprörd om nån okänd typ går och petar på deras barn, men eftersom karlsloken jag inte visste att var hans farsa inte gjorde något alls ansåg jag att jag måste skrida till verket...

    Jamen det är klart att du skulle hjälpa killen, jag hade gjort samma sak om jag såg att han inte klarade det själv. Sen att pappan inte gjorde något ska inte du lida för. Du gjorde det du kände var rätt just då och tänk istället att killen blev glad av din hjälp - det är det viktiga i det här och inte en pappa som hade en dålig dag. Han var säkert irriterad för att han egentligen inte ville åka till badhuset.
  • Snygg kotlet­t
    Äldre 23 May 17:01
    #12
    Anonym (hjälpte) skrev 2015-05-23 15:06:30 följande:

    Känner du något mc-gäng oxå? :)Nej, det tror jag inte.


    Vad ska jag med ett mc-gäng till när jag har mina biceps gubben?
    Snygg svärmor föder snygg dotter
Svar på tråden Idag hjälpte jag en liten kille med en grej. Hans farsa blev arg på mig. Gjorde jag fel?