• Anonym (Been here...)

    Ge upp eller inte ge upp... det är frågan

    Tror mitt förhållande håller på spricka, och vet inte hur jag ska tänka och känna. Vi har problem i vårt dagliga liv...allt känns så rörigt. Det är stökigt i hemmet, ekonomin och mellan oss och det värsta är att vi inte kan prata och lösa detta. Jag har pratat, skrivit listor osv för att hitta nåt sätt för sambon att kunna prata med detta verkar omöjligt. Han är oftast "tom" och har inget att säga.
    Vi har två gemensamma barn, på ett och tre år och det känns hemskt att splittra deras värld!
    I nuläget har han sagt att han ska flytta, men har ingen stress och kan prata om framtiden som om den vore gemensam. Vi har velat fram och tillbaka ett bra tag nu. Jag vet inte om jag ska kämpa och försöka fixa här hemma så den miljön känns bättre eller om jag ska börja packa hans saker.
    Jag vill ju bara att vi ska hitta tillbaka till det vi haft, men jag förstår inte varför det blivit såhär. Vi är dock helt tomma på energi båda två det verkar enklare att bara ge upp...

  • Svar på tråden Ge upp eller inte ge upp... det är frågan
  • Anonym (Tjej)

    Hur pratar ni med varandra. Blir det irriterat och högljutt på en gång? Har båda kunnat säga hur de vill ha saker? lyssnar ni på varandra?

  • Anonym (Been here...)

    Jag vill inte ge upp! Vill ju komma tillbaka till det vi hade och det sitter inte i känslorna.
    Vi pratar inte högljutt. mest jag som pratar o sambon säger att han är mest tom på tankar, han är inte mycket för att prata och tycker inte om bråk.

  • Schack73

    Föreslå att ni båda har 1 vecka på er att skriva varsin lista med vad ni upplever som problem, sen jämför ni. Har ni båda samma saker med får ni 1 vecka till på er att komma på lösningar på problemen. Har han inte skrivit några problem kanske han inte tycker att ni har det dåligt och en massa problem utan är nöjd. Är det så får du fundera själv på om du är nöjd el vill ändra ngt..

  • Anonym (hm)

    Satsa på lite familjerådgivning innan ni ger upp. Om inte det ger något så har ni i vart fall försökt. Det låter som om TS försöker resonera men som om mannen redan gått vidare...

  • Anonym (Heja)

    Satsa på familjerådgivning först o främst känner du att ni ändå inte kommer vidare...lämna och gå vidare i livet. Då har du inte gett upp utan bara insett faktum.

    Livet är för kort för att man ska gå omkring och må dåligt i en relation...

    Önskar att jag själv lyssnade till mitt egna råd bara...det är inte helt enkelt att ta steget.

Svar på tråden Ge upp eller inte ge upp... det är frågan