• kroppssnack

    VLCD-tråden!

    Hej smalisar tjockisar och gosisar. Jag tänkte köra en period nutrilett för att bli av med de sista kilona, som jag har gått ner en gång eller två för att sen bulla upp mig igen... Många känner igen sig. Ja, jag är en jojobantare. Men jo, jag tänker fortsätta. Fast besluten om att snabbt gå ner och denna gång lyckas hålla vikten längre än några månader... (har dock aldrig varit överviktig, är smal och behöver ingen kritik för att jag bantar och vill känna mig 100%, jag har en liten "body frame" helt enkelt och trivs med mindre fett) Hoppas att några vill haka på så stöttar vi varandra i sista rycket inför sommaren. Så ska vi hålla vikten också trots sommardrinkar och god (grillad) mat ;) 

    Längd: 170
    Vikt: 57,5
    Midja: 63
    Rumpa: 92
    Lår: 52

    Mål: Tappa 3-4 cm på alla nämnda ställen ovan, vilket innebär ca 4 kg.
    Plan: Nutrilettkur (5 påsar /dag) i två veckor på vardagar, helgerna periodisk fasta med magert kött/fisk och sallad. Omega-3-tillskott, multivitamin varje dag. Beroende på resultat kanske jag kör en vecka till, alternativt övergår till kost med långsamma kolhydrater, protein och nyttigt fett i lagom dos. Jag vet ju hur jag ska äta, men den jävla glassen är alltid så lockande.. Förhoppningsvis mindre så när man måste springa runt i shorts i sommarvärmen.

  • Svar på tråden VLCD-tråden!
  • dr acula

    Hej.
    Jag hänger gärna på här om jag får? Jag har kört vlcd i snart 5 veckor men har fortfarande 6 kg som jag gärna vill bli av med innan sommaren! :)

  • kroppssnack

    Jaa härligt! Välkommen! Hur har det gått för dig, har du kört strikt vlcd den här tiden eller hur har du gjort, och vad har du fått för resultat hittills? Kul, då har vi ju typ lika mycket kvar att "skära bort" Idag börjar jag! 

  • kroppssnack

    Första dagen flöt förbi och jag sysselsatte mig med att rensa ur garderoben, städa och plugga för att inte tänka på mat. Drack massa örtte också, ganska äckligt men mättande. Knaprade på några gurkbitar och åt ett äpple utöver shakesen, men thats all. Sen blev det en promenad på 1 h och ett litet magpass på 15 min hemma. Bra första dag. Jag vill inte väga och mäta mig än, utan väntar med det så länge jag kan. 

  • kroppssnack
    Idag har jag druckit mina shakes, och tryckt i mig nästan en hel påse broccoli, var så himla sugen på något. Funderade på att köpa popcorn, men valde broccoli - det känns bra. Magen står åt alla håll och det är ju också bra för då kan jag inte äta något mer! Haha... Mätning och vägning får vänta i en/ett par dagar till, så jag vet med säkerhet att det kommer synas resultat :) 

    Dr acula hur går det för dig? 
  • dr acula
    kroppssnack skrev 2015-05-24 10:57:22 följande:

    Jaa härligt! Välkommen! Hur har det gått för dig, har du kört strikt vlcd den här tiden eller hur har du gjort, och vad har du fått för resultat hittills? Kul, då har vi ju typ lika mycket kvar att "skära bort" Idag börjar jag! 


    Sorry för segt svar. Inte suttit något vid datorn. Jag har kört strikt hela tiden. Är inne på dag 34 nu och har tappat 5.5 kg nu. Har dock gått ner 30 kg innan med lchf men dom sista kg sitter stenhårt det är därför jag började med vlcd för att kicka igång kroppen lite :) Såg att vi är lika långa också..

    Hur går det för dig?
  • dr acula

    Hej!
    Hur går det för dig? Jag vägde mig i morse och har gått ner 7 kg nu sen jag startade med vlcd för 39 dagar sedan. Känns gött! :) Nu har jag bara 5 kg kvar och hade varit så himla trevligt att tappa dom till midsommar! :P

Svar på tråden VLCD-tråden!