• Qvisth

    Jag vill inte ha lillesyskon!!

    Jag är 12 år. Nu ska mina föräldrar skaffa ett lillesyskon till mig. Jag vill inte ha ett lillesyskon. Jag vill fortsätta vara minst och vara pappas "lilla" flicka. Jag är rädd för att det inte blir så när vi utökar familjen. Då kommer allt handla om den lilla. Vad ska jag göra?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-23 16:50
    Jag vill ha det som nu!
  • Svar på tråden Jag vill inte ha lillesyskon!!
  • Qvisth

    Jag menade inte så. Jag menade ifall nån hade nått tips hur jag skulle kunna lära mig acceptera det ungefär.

  • Tonensu

    Tror nog att det blir annorlunda när du ser det lilla livet.

  • BCH52

    Kära du, jag ska berätta något som vi föräldrar upplevt. Första barnet, man älskar det gränslöst och tänker "jag kommer inte att älska nästa barn lika mycket" det känns omöjligt. När sedan nästa barn kommer så växer kärleken till båda barnen. Man älskar det första barnet lika som tidigare, för den person det är, sedan älskar man det första barnet för att det nu är storasyskon och det mindre barnet för att det är lillasyskon.

    Du kommer alltså att bli dubbelt älskad.

  • maaammaaa

    Du kommer att vara lika älskad ändå. När ni är vuxna om inte förr kan ni ha stöd av varandra. Ni är framtiden och ditt syskon kommer knappast att vara ditt problem för du är så stor redan och ni bråkar knappast med varandras leksaker. Mycket känslor hinner ändra till det bättre under årens lopp, kom bara ihåg att berätta om du känner dig utanför och ouppmärksammad för det är mycket jobb med en liten bebis ibland. Passa på att lära dig byta blöjor och kom ihåg att ta betalt för alla blöjor du byter. Tex 30 kr för bajs och 10 för kiss. Du kan bli rik för ungar bajsar ofta. Lycka till och köp något häftigt för pengarna!

Svar på tråden Jag vill inte ha lillesyskon!!