• MalinT

    Lördag igen....

    Så var det dags igen. Varje lördag i princip samma visa. Killen 30 år, barnens pappa, är med sina kompisar och spelar fotboll (sommaren)/innebandy (vintern). Efter spelet går de och tar en öl eller två. Jag, 25 år, städar under tiden hela hemmet, tvättar all tvätt, lagar mat för den dagen och för veckans matlådor och ser till så att barnen, två flickor 1 och 3 år, har det bra. När barnen lagt sig vid 19-20 tiden brukar han komma hem och då vill han ha sex. Jag har därför gjort mig i ordning, duschat och rakat mig och tagit på mig både strumpebandshållare och nylonstrumpor. Vilken annan man som helst borde ha vårdat mig ömt i detta skede, men inte min kille. Till följd av att han är halvberusad har han nämligen svårt att få stånd och komma. Jag suger och särar trots att jag egentligen inte vill det. Har jag sen tur så kommer han och somnar och allt är frid och fröjd. Har jag otur får jag skulden för att han inte kan komma eller för något annat fel i hemmet. Under hela tiden som jag känt honom har han varit dominant och fysisk, långt ifrån verbal. 
    Nu har jag skrivit av mig..
  • Svar på tråden Lördag igen....
  • verklighetsförmedlingen

    Beställ ditt inlägg som väggtext och sätt upp det över er säng. Om han har minimalt med vett så borde det gå upp för honom hur helt eå banan han är. (Jag är från Skåne och vi inga ambitioner om att stava "av" på något annat sätt.)

    Jag skäms på hans bekostnad.

  • Kippeman

    Usch vilken gris!!

    Hade jag en fru som du, skulle jag komma hem med ett gäng röda rosor..

    Sparka ut skitstöveln...

    Styrkekram!!

  • Satra

    Sluta med att vara honom till lags. Du krymper dig själv.

  • MalinT

    Tack för svaren.

    Att lämna honom är inte så lätt med tanke på flickorna. Han lär inte bråka om vårdnad och sånt utan det blir jag som får ta det stora lasset som ensamstående mamma med allt vad det innebär. Detta alternativ är idagsläget inte att tänka på.

    Förutom det fysiska när han är berusad så är det inget större fel på honom. Han har ett bra och säkert jobb och tjänar så vi klarar oss med god marginal. Jag har bra relation med både mina föräldrar och hans föräldrar, även om hans föräldrar är väl medvetna om min ställning i vårt hem. Men hans mamma är också lite kuvad så det är inte så konstigt att han blivit som han är.

    Jag är honom trogen och har inte ens så mycket som tittat en blink åt något annat håll. Skulle jag det och han kom på mig vet jag inte vad som hade hänt. Han är nog också mig trogen. 

  • man 44

    Förstår inte helt vad som fick dig att välja den mannen och skaffa två barn med honom?

  • Anonym (Tjej20)

    Har du pratart med honom om fördelning av sysslor och er relation.

    Som ung kan man lätt bli dominerad av någon. Vore bra för dig att gå och prata med kurator om ditt liv.

  • Anonym (var rädd om dig)

    alla är så fördömmande...skickar en uppmuntrande kram istället. Jag liksom du har svårt att ställa krav. Jag anpassar mig också, det är antagligen fel och andra kan håna. Jag förstår dig i alla fall precis.

  • MalinT
    Anonym (var rädd om dig) skrev 2015-05-24 12:24:31 följande:

    alla är så fördömmande...skickar en uppmuntrande kram istället. Jag liksom du har svårt att ställa krav. Jag anpassar mig också, det är antagligen fel och andra kan håna. Jag förstår dig i alla fall precis.


    Tack. De fördömer har inte full insikt i hur andra kan ha det. De föreslår att jag skall lämna honom och bara knäppa på fingrarna så kommer det en ny och allt ordnar sig...men så funkar det faktiskt inte. Därför tycker jag att det är lugnast att anpassa mig än att han går lös på mig, typ. Den som inte varit med om det, vet inte heller hur det kan vara...Sen tänker jag också på småflickorna, vill ju att de skall ha det bra och det blir det sällan i ett brutet förhållande. Håller jag honom på gott humör så är allt bra. 
  • Anonym (fundersam)
    MalinT skrev 2015-05-24 23:57:27 följande:
    Tack. De fördömer har inte full insikt i hur andra kan ha det. De föreslår att jag skall lämna honom och bara knäppa på fingrarna så kommer det en ny och allt ordnar sig...men så funkar det faktiskt inte. Därför tycker jag att det är lugnast att anpassa mig än att han går lös på mig, typ. Den som inte varit med om det, vet inte heller hur det kan vara...Sen tänker jag också på småflickorna, vill ju att de skall ha det bra och det blir det sällan i ett brutet förhållande. Håller jag honom på gott humör så är allt bra. 
    Jag tolkar det som att han slår dig. Ser du problemet i att dina döttrar lär sig att det är så de är värda att behandlas?
  • Anonym (.)

    `Synd att du har barn annars hade jag gärna friat till dig Haha.

  • Underhill

    Hur länge tror du att du orkar och "står ut"!?...pratat med honom om det?


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (J)

    [quote=75338956][quote-nick]MalinT skrev 2015-05-23 18:46:30 följande:[/quote-nick]

    Tack för svaren.

    Att lämna honom är inte så lätt med tanke på flickorna. Han lär inte bråka om vårdnad och sånt utan det blir jag som får ta det stora lasset som ensamstående mamma med allt vad det innebär. Detta alternativ är idagsläget inte att tänka på.

    Förutom det fysiska när han är berusad så är det inget större fel på honom. Han har ett bra och säkert jobb och tjänar så vi klarar oss med god marginal. Jag har bra relation med både mina föräldrar och hans föräldrar, även om hans föräldrar är väl medvetna om min ställning i vårt hem. Men hans mamma är också lite kuvad så det är inte så konstigt att han blivit som han är.

    Jag är honom trogen och har inte ens så mycket som tittat en blink åt något annat håll. Skulle jag det och han kom på mig vet jag inte vad som hade hänt. Han är nog också mig trogen. 

    [/

    Han gör mycket av hemarbetet? Han tar mycket hand om barnen? Eller ärendet du som inte klarar av en lägre materielstandard?

  • Knall

    Såsom det låter så är du redan ensamstående med barnen.. Vilken skillnad (förutom den ekonomiska biten) skulle det bli tror du?

    Om du nu vill tänka på flickorna så undrar jag hur de reagerar på att ha en mamma som är hysa och knulldocka? Hur kommer de få det i relationer när de blir äldre? Vilket värde kommer de själva anse sig ha när de ser hur mamma låter sig kuvas av pappa?

    Det är bullshit när kvinnor som du pratar om att det är för barnens bästa som de stannar kvar.. på vad sätt mår de bättre av att se sin pappa dominera/kränka mamma och mamma tassa på tå för pappa..???


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • tulpanen72

    Jag kan inte förstå hur du ens kan få nån del av kritiken här?

    Du ställer upp precis så som man gör i ett normalt förhållande, men du får bara inte tillbaka!

    Enda felet med allt är bara att det borde vara din man som skriver här och frågar alla om råd efter hur man behandlar sin partner!

    PS: jag har exakt samma problem och jag är man.

Svar på tråden Lördag igen....