• Äldre 23 May 18:14
    576 visningar
    5 svar
    5
    576

    Kan ett lands generösa flyktingpolitik missbrukas?

    Frågan växtes hos mig efter Morgan Johansson uttalande igår i Nyheterna. Så nu undrar jag om verkligen kan tala om att ett lands generösa flyktingpolitik kan missbrukas? 

    T ex att man som flyktingar eller liknande på något sätt sätter det i system att man till varje pris ska ta sig till Sverige eftersom där har man så generösa regler när det gäller flyktingar mm.

    Anser du att man kan resonera såhär? Om ja, motivera gärna varför. Om nej motivera gärna varför.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan ett lands generösa flyktingpolitik missbrukas?
  • Gert
    Äldre 23 May 18:16
    #1
    -1

    Det är ju så det funkar.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 5 Jun 02:42
    #3
    Gomér (KD): "Orimligt att flyktingar åker på semester i hemlandet"

    "Vi måste kunna diskutera dessa frågor på ett balanserat sätt, utan att ägna oss åt personangrepp, eller rasistiska epitet framför debattörernas namn", skriver Gunilla Gomér, Kristdemokraterna.

    nyheter24.se/debatt/774242-gomer-kd-orimligt-att-flyktingar-aker-pa-semester-i-hemlandet
  • Äldre 5 Jun 02:52
    #4
    Tom Araya skrev 2015-06-05 02:42:10 följande:
    Gomér (KD): "Orimligt att flyktingar åker på semester i hemlandet"

    Debatt "Vi måste kunna diskutera dessa frågor på ett balanserat sätt, utan att ägna oss åt personangrepp, eller rasistiska epitet framför debattörernas namn", skriver Gunilla Gomér, Kristdemokraterna.

    nyheter24.se/debatt/774242-gomer-kd-orimligt-att-flyktingar-aker-pa-semester-i-hemlandet
    Gomér besvaras från vänsterns begåvningsreserv...

    "Gunilla Gomér, dina åsikter är rasistiskt hyckleri"

    nyheter24.se/debatt/774458-gunilla-gomer-dina-asikter-ar-rasistiskt-hyckleri


  • Äldre 5 Jun 02:53
    #5
    Tom Araya skrev 2015-06-05 02:52:21 följande:
    Gomér besvaras från vänsterns begåvningsreserv...

    "Gunilla Gomér, dina åsikter är rasistiskt hyckleri"

    nyheter24.se/debatt/774458-gunilla-gomer-dina-asikter-ar-rasistiskt-hyckleri
    Gomér kontrar...

    Gomér: "Rasism göds när etablissemanget mörkar det alla vet"

    nyheter24.se/debatt/774568-gomer-rasism-gods-nar-etablissemanget-morkar-det-alla-vet
  • Gert
    Äldre 5 Jun 17:36
    #5

    Flyktingarna själva får avgöra sin utbildningsnivå på arbetsförmedlingen. Uppgifterna kontrolleras inte och de stämmer. Så tro inte på SVT:s propaganda att 37% av alla syrier som har kommit är högutbildade. Den verkliga siffran är runt 3%.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Kan ett lands generösa flyktingpolitik missbrukas?