• Äldre 23 May 21:35
    8661 visningar
    61 svar
    61
    8661

    Varför väljer vänner bort mig

    Ja nu sitter jag här ensam trots att jag i 3 veckors tid planerat att vara med en kompis och ha det trevligt med mat och annat gott.

    För några dagar sen så hon att hon var dubbelbokad och skulle vara någon annanstans över helgen. Igår när jag var med henne en stund så fick jag reda på att det var hos killen några mil härifrån som hon skulle bo hos.

    Det är inte första gången jag blir bortvald när jag har planerat att ha det roligt med en kompis. Har varit så i många år och nu har det kommit upp i mina tankar att jag nog inte har några riktiga kompisar. Jag ställer upp och gör en massa när de frågar en om hjälp men när jag vill ha samma sak tillbaka så tycker de bara att det är otroligt jobbigt.

    Är det fel av mig att jag känner mig otroligt bortvald för det mesta medans jag alltid ställer upp och kommer så fort för denna kompis som med skjuts och liknande?

  • Svar på tråden Varför väljer vänner bort mig
  • Äldre 23 May 21:48
    #1

    De kanske gör så för att du aldrig säger ifrån? Man kan dubbelboka gång, men om det upprepar sig får du ju sätta stopp. Det är respektlöst att slösa din tid på det sättet. 

  • Äldre 23 May 21:50
    #2
    U never saw me skrev 2015-05-23 21:48:04 följande:

    De kanske gör så för att du aldrig säger ifrån? Man kan dubbelboka gång, men om det upprepar sig får du ju sätta stopp. Det är respektlöst att slösa din tid på det sättet. 


    Jag säger till när jag tycker det går för långt men de fortsätter hela tiden ändå. Men jag tycker att de inte behöver välja bort mig varenda gång och denna kompisen vet hur jag känner det
  • Anonym (T)
    Äldre 23 May 21:51
    #3

    Inget fel på dig. Väldigt tråkigt att du blir bortvald. Tycker däremot att du bör börja säga ifrån till att skjutsa mm.

  • Äldre 23 May 21:54
    #4
    Inte jag skrev 2015-05-23 21:50:11 följande:
    Jag säger till när jag tycker det går för långt men de fortsätter hela tiden ändå. Men jag tycker att de inte behöver välja bort mig varenda gång och denna kompisen vet hur jag känner det
    Då kanske du ska sluta ställa upp tillbaka och acceptera att er vänskap bara är ytlig fram tills att de gör sig förtjänt av mer?
  • Äldre 23 May 21:56
    #5
    Anonym (T) skrev 2015-05-23 21:51:14 följande:

    Inget fel på dig. Väldigt tråkigt att du blir bortvald. Tycker däremot att du bör börja säga ifrån till att skjutsa mm.


    Jag har sagt till flera nu att jag inte tänker skjutsa dom längre. Jag vill inte mer sätta mig och köra 7 mil enkel resa bara för att hämta dom eller liknande. Jag har annat för mig i mitt liv än att vara deras chaufför. Jag har blivit så arg på mig själv också att det tar kål på mig att jag alltid säger ja till att göra det också.
  • Äldre 23 May 21:57
    #6
    U never saw me skrev 2015-05-23 21:54:22 följande:
    Då kanske du ska sluta ställa upp tillbaka och acceptera att er vänskap bara är ytlig fram tills att de gör sig förtjänt av mer?
    Ja jag ska göra det. Är hellre ensam än att bli utyttjad
  • Äldre 25 May 21:36
    #7

    Jag har berättat allt vad jag känner för denna kompisen. Hon verkar inte bry sig tillräckligt utan att det inte kommer hända igen. Hon säger aldrig förlåt om det är något som händer och som det är hennes fel medans jag känner att jag alltid ber om ursäkt även inte är mitt fel Verkar som hon inte tar ansvar för vad hon gör och blir förbannad när man säger åt henne att hon gör fel

  • Anonym (T)
    Äldre 25 May 23:35
    #8
    Inte jag skrev 2015-05-23 21:56:51 följande:
    Jag har sagt till flera nu att jag inte tänker skjutsa dom längre. Jag vill inte mer sätta mig och köra 7 mil enkel resa bara för att hämta dom eller liknande. Jag har annat för mig i mitt liv än att vara deras chaufför. Jag har blivit så arg på mig själv också att det tar kål på mig att jag alltid säger ja till att göra det också.
    Bra! Ja det drabbar bara dig själv. För deras del är det ju gratis (?) skjuts. För din del blir det något som tär på dig efteråt. Du mår dåligt av  att vara betjänt. Det ska ingen behöva göra. De vet att du säger ja därför ber dem dig. Du får mer respekt av att säga nej, även om det kan innebära att de inte ringer dig lika ofta i framtiden. Fast den förlusten tror jag du har råd med ;)
  • Äldre 25 May 23:57
    #9
    Anonym (T) skrev 2015-05-25 23:35:29 följande:
    Bra! Ja det drabbar bara dig själv. För deras del är det ju gratis (?) skjuts. För din del blir det något som tär på dig efteråt. Du mår dåligt av  att vara betjänt. Det ska ingen behöva göra. De vet att du säger ja därför ber dem dig. Du får mer respekt av att säga nej, även om det kan innebära att de inte ringer dig lika ofta i framtiden. Fast den förlusten tror jag du har råd med ;)
    Ja jag har råd med den förlusten eftersom då vet jag vilka som är mina riktiga vänner. Jag har bett om pengar för bensin men när de börjar argumentera över varför det blir så dyrt och man ska u inte dit och dit. Jag ber om pengar eftersom det är pappas bil och han som betalar, jag är arbetslös och ingen inkomst. Han ska ju liksom inte betala för att de vill ha skjuts. Så nu vet några att jag tar extra för att det ska täcka och vissa ber andra istället. Men det är inte roligt ibland när jag har rätt få vänner.
  • Anonym (T)
    Äldre 26 May 00:06
    #10
    Inte jag skrev 2015-05-25 23:57:37 följande:
    Ja jag har råd med den förlusten eftersom då vet jag vilka som är mina riktiga vänner. Jag har bett om pengar för bensin men när de börjar argumentera över varför det blir så dyrt och man ska u inte dit och dit. Jag ber om pengar eftersom det är pappas bil och han som betalar, jag är arbetslös och ingen inkomst. Han ska ju liksom inte betala för att de vill ha skjuts. Så nu vet några att jag tar extra för att det ska täcka och vissa ber andra istället. Men det är inte roligt ibland när jag har rätt få vänner.
    Bättre med få äkta vänner än att bli utnyttjad och må dåligt. Ja det är ju inte bara bensinen utan slitage på bilen som kostar. Fy, blir frustrerad av att bara läsa hur de håller på. Nej, som sagt, sådana vänner är man bättre utan .
Svar på tråden Varför väljer vänner bort mig