• Kyrkby

    Barn skall ha två föräldrar, en pappa o en mamma !!

    www.gp.se/nyheter/ledare/ledarkronika/1.2723223-alice-teodorescu-ogenomtankt-kring-inseminering-av-singelkvinnor

    Blir så upprörd varför en kvinna skall få en gräddfil till barn och män skall bli extremt särbehandlad.
    Kvinnor MÅSTE lära sig att barn blir till med en man och en kvinna.

    Vi talar idag om att barn måste ha anknytning och förebilder, av både mamma o pappa !
    Nu skall kvinnan få barn på konstgjord väg, vad får män ??

    Barn är ingen rättighet barn är en gåva kom ihåg det alla .....

  • Svar på tråden Barn skall ha två föräldrar, en pappa o en mamma !!
  • Kyrkby
    Chianti skrev 2015-05-23 23:28:17 följande:

    Jag håller med Alice, men jag håller inte med dig i ett enda av dina tramsiga påståenden.


    BArn skall ha både mamma och pappa inget annat.
  • puss

    Just det! Förbjud alla separationer. Om en förälder dör så skickar staten en ny.

  • Anonym föräldraledig

    Det är jättebra om man möjliggör för fler att skaffa barn. Ett barn som är så efterlängtat att mamman kan tänka sig att gå igenom en graviditet, förlossning och sedan uppfostra sitt barn själv kommer knappast att sakna en pappa.

    Förhoppningsvis så kommer man även att införa altruistiskt surrugatmödraskap för att underlätta för infertila bar och framförallt för homosexuella män att skaffa barn

  • SchaefferBoy

    Typiskt att det ska komma från en Asiatisk tjej, haha. Regeln som bekräftar regeln. Asiater är betydligt intelligenate. Jämför hennes kolumn med någon random kollumn i någon annan tidning som någon svensk eller arab eller grek skrivit. Hon överglänser alla redan på första paragrafen.

  • AnnaZL
    puss skrev 2015-05-23 23:51:10 följande:

    Just det! Förbjud alla separationer. Om en förälder dör så skickar staten en ny.


  • Babysnow

    Vi kommer förhoppningsvis bli föräldrar till surrogatbarn. Har vänner och bekanta ( homosexuella män och ensamstående kvinnor) som är föräldrar via insem, surro, m.m.

    Och dom barnen är lika lyckliga för det! Sjukt efterlängtade i många många år.

    Barn ska ha någon som älskar dom. Tar hand om m.m. Sen om det är mamma/ mamma, pappa/pappa, mamma/pappa, mamma, pappa spelar ej roll.

  • Chianti
    SchaefferBoy skrev 2015-05-24 00:38:21 följande:

    Typiskt att det ska komma från en Asiatisk tjej, haha. Regeln som bekräftar regeln. Asiater är betydligt intelligenate. Jämför hennes kolumn med någon random kollumn i någon annan tidning som någon svensk eller arab eller grek skrivit. Hon överglänser alla redan på första paragrafen.


    Asiatisk? Såvitt jag vet ligger Rumänien i Europa.
  • trolliz

    Jag har klarat mig skitbra med min supermorsa. Hade nog nästan önskat slippa att ens ha en biologisk far som var som en främling, som vara fått mig att må dåligt för det mesta. De var gifta i flera år men när jag kom förändrades allt.

    Hade nog faktiskt hellre velat att mamma skaffat mig och brorsan ensam från början. Hon hade också mått bättre.

    Visst, det positiva är att jag vet vilka mina halvsyskon är och jag har chans att lära känna dem.

  • vampyria2

    Det barn behöver är krlek, kärlek och kärlek, var det en vis kvinna som sa (Astrid Lindgren)

    Sen är det kanske dax att växa upp och förstå att livet är inte rättvist alla gånger och nu går det faktiskt inte att göra män gravida, skulle det gå så skulle även ni kunna få denna fantastiska gåva.

    Det är väl fantastiskt att man kan hjälpa människor att få den största gåvan man kan få och även de kan känna sig hela, ja då finns massor av folk som inte behöver barn för att känna sig det men vi är väldigt många som inte skulle må bra om vi inte kunde få leva med barn.

    Redan i dag så förekommer det fast på en nivå som inte är lika säker som på ett sjukhus, om man tänker på sjukdomar m.m, så varför inte då gå in och hjälpa till så det blir säkert och sen är det något vi i Sverige tjänar på, varje barn som växer upp och arbetar är till stor nytta för Sverige, du ska inte tro att de inte har med i beräkningen att samhället kommer att tjäna fett på det här i långa loppet.

  • emeliess

    Precis som trolliz så har jag också "bara" växt upp med en supermorsa och jag har klarat mig mycket fint. Tycker att du TS, verkar vara proppfull utav ilska och fördomar. Slappna av va.

  • Mormorsrutan2
    trolliz skrev 2015-05-24 15:34:09 följande:

    Jag har klarat mig skitbra med min supermorsa. Hade nog nästan önskat slippa att ens ha en biologisk far som var som en främling, som vara fått mig att må dåligt för det mesta. De var gifta i flera år men när jag kom förändrades allt.

    Hade nog faktiskt hellre velat att mamma skaffat mig och brorsan ensam från början. Hon hade också mått bättre.

    Visst, det positiva är att jag vet vilka mina halvsyskon är och jag har chans att lära känna dem.


    Ja, fast tänk på att långt ifrån alla av inseminationsbarnen kommer att ha några "supermorsor". Din mamma hade ju ändå fått en karl att gifta sig med henne, redan det är en liten garanti på att mamman inte är alltför avvikande eller underlig. Men med insemination, kan kvinnan leva helt isolerat, och detta med barnet kan vara hennes sista chans att få en människa som älskar henne och vill vara med henne. För att det inte har något annat val, i alla fall inte de första 12-15 åren...

    De remissinstanser som har barnperspektiv, rekommenderade att ensaminseminerande kvinnor skulle få genomgå en hemutredning motsvarande den som adoptivföräldrar måste genomgå, just för att säkerställa kvinnans psykiska status, att de nätverk hon påstår sig ha verkligen existerar, att hon inte är rädd för män eller hatar män etc.. Och detta var regeringen också inne på, men sedan blev det ett sådant liv från feministerna i Femmis att de backade... vilket var att sälja ut barnen anser jag. Denna lag som kommer är inte framtagen med barnens bästa för ögonen, utan precis som när homosexuella fick rätt att skaffa barn så går en grupp vuxna före...
  • Mormorsrutan2
    puss skrev 2015-05-23 23:51:10 följande:

    Just det! Förbjud alla separationer. Om en förälder dör så skickar staten en ny.


    Att vissa barn måste växa upp under icke-optimala omständigheter, kan inte samhället göra något åt. Men för den skull måste samhället inte HJÄLPA TILL att skapa flera sådana barn. Men skattefinansierade medicinska åtgärder, som i det här fallet.
  • Mormorsrutan2
    vampyria2 skrev 2015-05-24 15:46:17 följande:

    Det barn behöver är krlek, kärlek och kärlek, var det en vis kvinna som sa (Astrid Lindgren)

    Sen är det kanske dax att växa upp och förstå att livet är inte rättvist alla gånger och nu går det faktiskt inte att göra män gravida, skulle det gå så skulle även ni kunna få denna fantastiska gåva.

    Det är väl fantastiskt att man kan hjälpa människor att få den största gåvan man kan få och även de kan känna sig hela, ja då finns massor av folk som inte behöver barn för att känna sig det men vi är väldigt många som inte skulle må bra om vi inte kunde få leva med barn.

    Redan i dag så förekommer det fast på en nivå som inte är lika säker som på ett sjukhus, om man tänker på sjukdomar m.m, så varför inte då gå in och hjälpa till så det blir säkert och sen är det något vi i Sverige tjänar på, varje barn som växer upp och arbetar är till stor nytta för Sverige, du ska inte tro att de inte har med i beräkningen att samhället kommer att tjäna fett på det här i långa loppet.


    Det är inte alls säkert att de barnen kommer att bidra så mycket, eftersom det är en känd sak att barn som inte känner sin biologiske far oftare hamnar i kriminalitet, sociala och psykiska problem och liknande. Bäst går det för barnen i kärnfamiljer, de är t.ex. starkt överrepresenterade på de teoretiska gymnasieprogrammen och på universiteten.
Svar på tråden Barn skall ha två föräldrar, en pappa o en mamma !!