• Äldre 24 May 03:07
    2411 visningar
    8 svar
    8
    2411

    vågar jag lita på mediumen?

    Hej.

    Om du inte tror på den "osynliga världen" så behöver du varken läsa eller kommentera mitt inlägg. Jag skriver inte detta för att bli övertygad om att det är bullshit- jag har för många bevis på att det inte är bullshit för att kunna övertygas nått annat.

    Jag vill gärna ha seriösa svar då detta är ett seriöst problem för mig...

    Har sedan ca ett halvår tillbaka besökt 4 st olika medium. Livet var fruktansvärt svårt psykiskt och jag behövde rådgivning men även tröst när jag var som mest vilsen. En av mina orosmoln var mitt framtida boende- ett av medium beskrev min kommande lgh och ALLT stämde kusligt väl - även när jag ska flytta in. Min kommande lägenhet är precis som mediet beskrev den- långt innan den köptes...

    Men det finns en kille som jag är galet förtjust i. Okej jag är kär jag erkänner.

    Detta tar fruktansvärt mycket energi av mig. ALLA 4 medium har beskrivit honom och hans "låsningar" väldigt lika-oberoende av varandra och utan att jag gett ledtrådar. Allihopa sade också att han är intresserad av mig också, men hans gamla skit håller honom tillbaka. Han behöver mkt tid osv

    ..

    Jag är så ambivalent. Å ena sidan känner jag tilltro och försöker ha tålamod. Å andra sidan misdyröstar jag.

    Vi umgås inte. Denna underbara kille har dessutom slutat gå ut på krogen. Varje gång vi var ute så sökte han alltid upp mig- han vet också att jag är intresserad. Ändå har han inte på något sätt tagit avstånd.Det känns i "magen" att det är något gensvar från honom. Varje gång han ropar mitt namn på krogen blir jag varm i kroppen.

    Men vad gör jag nu? Jag vågar inte jaga honom. Samtidigt vore jag korkad om jag misstroende framtiden när 4 medium oberoende av varandra säger att relationen kommer växa i framtiden.

    Jag håller nästan på att bli tokig. Jag ÄLSKAR honom- hur sjukt det än må låta!

  • Svar på tråden vågar jag lita på mediumen?
  • Äldre 24 May 09:02
    #1

    Förslag. Du gömmer en nyckel i din lgh, och ber alla medium berätta var den är. De medier som klarar detta, frågar du hur du ska göra med killen, dvs få en uppdatering från vad de sa sist.

  • Pentra
    Äldre 24 May 09:23
    #2
    kenneth768768 skrev 2015-05-24 09:02:52 följande:
    Förslag. Du gömmer en nyckel i din lgh, och ber alla medium berätta var den är. De medier som klarar detta, frågar du hur du ska göra med killen, dvs få en uppdatering från vad de sa sist.

    Ett fejk-medium kan läsa av ens egna tankar och vetskaper, sas. "tanka av" personen som besöker. Så, därför, göm isf inte nyckeln på egen hand. Be någon annan göra det så att du själv inte vet var den är, för då kan inte det sk. mediumet "tanka av" dig den informationen eftersom du inte har den. ... ... (De som räknas till verkliga och sanna medium i världen är lätträknade.) ... Vänliga hälsningar, Pentra
  • Äldre 24 May 10:32
    #3

    Jag tror på en andevärld och är övertygad om att vi kan få vägledning genom ett bra medium. Det stora kruxet är att den som inte är extremt medial själv kan inte skilja de bra från de som kan läsa av en person och säga vad den vill höra! Du verkar kanske vara typen som fastnar för en viss typ av karlar?

    Jag har varit hos flera medium, vissa har prickat rätt, andra inte. Jag ser det som lite rådgivande. En slags vägledning. Säger mediumet att jag kommer att vinna en miljon så tänker jag att det vore ju kul och går och köper en lott, alltså aktivt höjer chanserna för att hon ska få rätt. Säger hon att jag ska skilja mig och träffa någon ny så tänker jag tvärtom. Kanske vårdar jag mitt äktenskap lite extra och därmed sänker jag mediumets chanser att få rätt.
    Dåliga exempel men du förstår vad jag menar!
    Vissa har sagt saker de aldrig skulle kunna räknat ut. Jag skulle flytta till ett grått hus, träffa en man som var lång, jobba ensam, hitta en ring osv men jag vet ju aldrig att de haft rätt förrän efter..

    Fortsätt gå till medium om det ger dig något men häng inte upp ditt liv på det!

  • Äldre 24 May 10:45
    #4
    LindaJohanna skrev 2015-05-24 10:32:29 följande:

    Jag tror på en andevärld och är övertygad om att vi kan få vägledning genom ett bra medium. Det stora kruxet är att den som inte är extremt medial själv kan inte skilja de bra från de som kan läsa av en person och säga vad den vill höra! Du verkar kanske vara typen som fastnar för en viss typ av karlar?

    Jag har varit hos flera medium, vissa har prickat rätt, andra inte. Jag ser det som lite rådgivande. En slags vägledning. Säger mediumet att jag kommer att vinna en miljon så tänker jag att det vore ju kul och går och köper en lott, alltså aktivt höjer chanserna för att hon ska få rätt. Säger hon att jag ska skilja mig och träffa någon ny så tänker jag tvärtom. Kanske vårdar jag mitt äktenskap lite extra och därmed sänker jag mediumets chanser att få rätt.

    Dåliga exempel men du förstår vad jag menar!

    Vissa har sagt saker de aldrig skulle kunna räknat ut. Jag skulle flytta till ett grått hus, träffa en man som var lång, jobba ensam, hitta en ring osv men jag vet ju aldrig att de haft rätt förrän efter..

    Fortsätt gå till medium om det ger dig något men häng inte upp ditt liv på det!


    Kloka ord.

    Jag antar att du också är övertygad om att den mediala förmågan faktiskt finns på riktigt

    Vi har ganska liknande erfarenheter då. Folk försöker bortförklara mediala förmågor genom diverse olika konspirationsteorier. Men jag tror stenhårt på förmågorna. Hur skulle medium kunna VETA att ditt hus skulle vara grått och att min lägenhet skulle vara rött med utsikt över Göteborg? Knappast en slump. Ett av mediumen sade direkt nät jag kom in: Jasså du vill byta jobb? Hade inte sagt ett ord om det, däremot grubblade jag som fan över dessa funderingar på vägen till henne

    Hur skulle du göra med killen i mitt fall? Mediumen har sagt att jag ska låta universum sköta detta själv. Å ena sidan lyssnar jag ödmjukt- å andra sidan misströstar jag eftersom INGET händer så vitt jag vet....
  • Anonym (undra­r bara)
    Äldre 24 May 14:26
    #5
    amoremio skrev 2015-05-24 10:45:31 följande:
    [- - -]

    Vi har ganska liknande erfarenheter då. Folk försöker bortförklara mediala förmågor genom diverse olika konspirationsteorier. Men jag tror stenhårt på förmågorna. Hur skulle medium kunna VETA att ditt hus skulle vara grått och att min lägenhet skulle vara rött med utsikt över Göteborg? Knappast en slump. Ett av mediumen sade direkt nät jag kom in: Jasså du vill byta jobb? Hade inte sagt ett ord om det, däremot grubblade jag som fan över dessa funderingar på vägen till henne

    [- - -]
    Vill du ha förklaringar på det här eller är det retoriska frågor? Bara så att jag vet...

    (Att tro att medier bluffar är för övrigt inte en konspirationsteori.)
  • Äldre 24 May 15:05
    #6
    Anonym (undrar bara) skrev 2015-05-24 14:26:33 följande:

    Vill du ha förklaringar på det här eller är det retoriska frågor? Bara så att jag vet...

    (Att tro att medier bluffar är för övrigt inte en konspirationsteori.)


    Nepp det var mer retoriska frågor. Som att jag "tänkte högt liksom".

    Dock skulle jag gärna vilja få tips om killen jag gillar (hur jag bör förhålla mig etc). Om du eller någon annan har tankar eller idéer får du/ni gärna dela med er
  • Äldre 24 May 15:52
    #7

    Som Regina Lund sa i en debatt om medium på SVT Debatt "gå till ett annat medium så får du ett annat svar".

  • Äldre 28 May 18:36
    #8
    amoremio skrev 2015-05-24 10:45:31 följande:

    Kloka ord.

    Jag antar att du också är övertygad om att den mediala förmågan faktiskt finns på riktigt

    Vi har ganska liknande erfarenheter då. Folk försöker bortförklara mediala förmågor genom diverse olika konspirationsteorier. Men jag tror stenhårt på förmågorna. Hur skulle medium kunna VETA att ditt hus skulle vara grått och att min lägenhet skulle vara rött med utsikt över Göteborg? Knappast en slump. Ett av mediumen sade direkt nät jag kom in: Jasså du vill byta jobb? Hade inte sagt ett ord om det, däremot grubblade jag som fan över dessa funderingar på vägen till henne

    Hur skulle du göra med killen i mitt fall? Mediumen har sagt att jag ska låta universum sköta detta själv. Å ena sidan lyssnar jag ödmjukt- å andra sidan misströstar jag eftersom INGET händer så vitt jag vet....


    Men. Visst fattar du att minst några medier är lurendrejare? Så ska du lyssna på dem måste du utskilja dem som ev fungerar. Låt inte lurendrejarna läsa dig som en öppen bok.
Svar på tråden vågar jag lita på mediumen?