• Äldre 24 May 09:56
    352 visningar
    5 svar
    5
    352

    Fotvårta

    Har en väldigt stor fotvårta under min vänstra fot som jag har velat få bort nu till sommaren. Dock har det inte fungerat. Jag åker eom 19 dagar så har någon något smart tips på hur man får bort en fortvårta snabbt?

  • Svar på tråden Fotvårta
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 24 May 09:58
    #1

    Prova att frysa bort den men jag tror inte det finns nåt riktigt snabbt sätt att bli av med fotvårtor. De är envisa.

  • Anonym (ES)
    Äldre 24 May 10:03
    #2

    Badda den med ättika på morgonen och kvällen så försvinner den.

  • Anonym (För i tiden.­)
    Äldre 24 May 10:18
    #3

    Tja, du har säkert hört det för: men för i tiden penslade man dem med nagellack, minst 3 lager, och på det sättet dog de av "syrebrist", man kvävde dem. Det är ju inte bra att sätta nagellack dirrekt på hud, men inte heller bra att färga håret/ slinga. Så det är kemikalier som gäller här.Tungan ute

    Det funkande på mig, har nog bara haft 3 fotvårtor i mitt liv. Men de dog, av nagellack. Kvävde dem till döds, ha ha!

  • Anonym (Speci­alist)
    Äldre 24 May 10:28
    #4

    Tyvärr tar det tid att bli av med vårtor. Vårtor är ett virus som drabbar kroppen. Det som behövs är att få kroppens egna imunförsvar att kicka igång och på så sätt stöta bort vårtan. Många metoder går ut på att "kväva" vårtan. Dock är det inte så framgångsrikt. Ser man vårtan som en buske, så hjälper det inte att klippa ner busken, täcka med plast eller köra en gräsklippare över den. Rötterna finns kvar och busken växer upp igen. Det gäller att få bort viruset, rötterna. Bästa sättet är att sitta i fotbad, pilla lite på vårtan så den luckrar upp, sedan behandla med Vårtfri. Det behövs bara att göra 1 gång i veckan. Har man en besvärlig fotvårta kan man behandla var 5:e dag. Det är mitt bästa tips!

  • Anonym (För i tiden.­)
    Äldre 24 May 10:51
    #5

    Det är bra att du jämför med en "planta". Förvisso är det ett virus, men det är ett ytligt sådant, och det kan under vissa förhållanden, sprida sig till kroppen. Att det är en godartat liten "tumör" ved vi alla.

    Men kväver man rötterna med nagellack, så. de försvann på mig.Flört

Svar på tråden Fotvårta