• AnnieAnniee

    Hur kommer man över relation...?

    Hej
    Har varit tilsammans med min pojkvän i nästan 2 år nu. Och vi har det så jävla hemskt så det måste ta slut nu. Han har slått mig, kallat mig namn, ingen fysisk kontakt med mig utöver sex. Alltså inga pussar, kramar. sover vi tsm så sover vi på var sin sida av sängen. Dock händer det sällan för han vill aldrig träffa mig och vi bor i samma stad. Jag får inte ha på mig vilka kläder jag vill eller prata med någon kille eller ens hälsa på någon kille. Hans attityd i allmänhet suger för han är så jävla negativ om allt o alla och pratar bara om sina intressen. Kallar mig tjock fast jag är underviktig för att han vet att jag är känslig om min vikt. Han är snål som fan. Lånar jag en tia så ska han ha tillbaka den. Jag betalade vår middag på över 500 kr på min födelsedag.
    Gråter jag så tittar han åt andra hållet.
    Har panikångest så det är rätt så svårt att lämna honom men jag har bestämt mig att jag ska göra det..

    Men på något sätt så är jag ändå rädd för att han ska älska någon annan..? eller att någon annan tjej ska få honom. Finns inget som skrämmer mig mer. Får ångest ut av tanken att han skulle pratat med andra.
    På något sätt ser jag honom som "MIN"

    och jag är så van vid att han behandlar mig dåligt så jag ser det som en bra relation för att han tex inte har "slått sönder mig".. Vad är det för fel på mig..

    Hur ska jag känna att det är okej att han har nya relationer?

    Och hur kommer man över en relation? Vad hjälper bäst? Vad har ni gjort för att komma över era gamla? Dem svåraste sakerna jag har att släppa är gamla bra minnen.. vet nt hue jag ska komma över dem. Spelas upp i mitt huvud konstant och får mig att vilja stanna kvar..

  • Svar på tråden Hur kommer man över relation...?
  • Anonym (Du är värd bättre)

    Mitt råd till dig är att ta kontakt med en kvinnojour för att få hjälp att ta dig ur och få stöd i att se hur din relation med pojkvännen ändrat din självbild. Ingen förtjänar att bli behandlad som du blivit och jag hoppas du orkar bryta för din skull. Jag tänker att du behöver jobba med din självbild och skulle ta hjälp av någon professionell att prata med. Det är svårt att ta steget och separera men du har svaret inom dig när du inser att relationen skadar dig. Lycka till och var rädd om dig! Kram

Svar på tråden Hur kommer man över relation...?