• johansson79

    någon som kan peppa mig? är jätte deppig nu :(

    Livet känns deppigt nu, har förmodligen misslyckats med mitt andra ivf nu :(

    Har skrivit ner hur mina ruvardagar har varit!

    Är jag dum som är övertygad om att det är kört???

    Hur var det för er? Snälla peppa mig! <3

    11maj dags för äp hos copenhagen Fertility Center är sjukt nervös då det gjorde så jävla ont förra gången :/ fick endast lokal bedövning denna gång men det gjorde inte alls lika ont denna gång :)

    Efteråt vart jag dock dålig och hade jätte ont det kändes precis som fl värkar så fick göra ett ul till men allt såg bra ut :) 12 ägg fick de ut!

    12 maj är förmodligen överstimulerad är grymt svullen och har jätte ont, har gått upp nästan 2kg sen igår :(

    13 maj börjar med lutinus.

    14 maj mår bättre men har fortfarande ont har dock gått ner vikten igen :) pratar med kliniken och de meddelar att även denna gång bara blivit 2 ägg befruktade :( dock ser de jätte fina ut, det var planerat et på lördag men eftersom det bara var 2 kvar så blir det et fredag 15 maj istället.

    15 maj får jag mina två pluppar tillbaka då 4dagars odlade och har 12 celler vardera, på dag 4 ska de vara en morula igentligen och runt 100 celler så jag frågar om det med doktorn säger att de är av super kvalitet :) så nu är jag en ruvare :)

    16 maj ruvardag 1 började svida till som tusan i brösten på kvällen kändes som någon slitit av mig vårtorna :o det kom från ingenstans stunden senare hugger det till i vänster äggstock ajaj! Det varade knappa 15 sec men aj va ont!

    ruvardag 2 är extremt trött orkar inget o vill bara sova, brösten gör ont som tusan o jag jag har som mensvärk får också kramp i livmodern stup i kvarten samt i höfter o ben :(

    Ruvar dag 3 natten har varit jobbig, svårt att somna och sovit oroligt, gick upp som vanligt runt 4 för att kissa svettades och frös om vartannat, mådde hemskt illa när jag vaknade, ont i brösten och värker i livmodern, när jag var på toan hade det kommit en jätte ljusrosa flytning på trosskyddet har dock inte blivit någon på pappret när jag kissat! Mejlade kliniken och de svarade super snabbt att det var normalt puh :) får även idag kramp stup i kvarten :(

    Ruvar dag 4 blev dålig i natt och frossade som en galning mådde ok minuten innan så det kom från ingenstan och höll på halva natten, mådde ok på morgonen men lite högre temp på 37,7gr fick lite rosa på lutinus pinnen på morgonen men inget mer.. är sjukt trött idag och har sovit i omgångar, ont i brösten så kan nästan inte ha bh, ingen mat smakar bra idag bläää :( kramp och värk på vänster sida av livmodern.

    Ruvardag 5. Ont i brösten inte bara vårtorna nu utan hela brösten och de känns tunga, är extremt trött idag och hade även idag förhöjd kropps temperatur på 37,7gr totalt orkeslös och blir anfådd av att bara gå till köket känner mig som en gele klump, idag smakar det äckligt kaffe i min mun blää!!! Mensvärk och får kramp om jag gör en snabb rörelse.

    Ruvardag 6. Svin ont i brösten, värken i magen har ändrats från mensvärk till molvärk känns på ett annat sätt lixsom och inte lika ont, enormt svullen i underlivet och det har varit en pirrande känsla i fiffin hela dagen, dum som jag var tog jag grav test som var så negativt som det kunde va :( har ju läst om andra som plussat tidigt! Vart väldigt deppig :( men efter att ha kollat runt på nätet så har jag läst att HCG först börjar utsöndras imorgon dvs på rd7 så vart lite mer hoppfull igen :) ruvar tiden är verkligen en plåga mellan hopp och förtvivlan! Har kunnat sova 2 nätter i rad nu utan att behöva gå upp och kissa det är ju skönt men samtidigt en oroa då natt kissning är ett gravid tecken :/ mår väldigt illa när jag vaknar och har svin äcklig kaffe smak i munnen ush.

    Ruvardag 7. Äcklig smak i munnen det smakar som en blanding mellan kaffe o metall, tror att jag kanske fått urinvägsinfektion, har lite ont i fiffin av och till och jag kissar ganska ofta :/ det kändes i magen som om jag åkte berg och dalbana när jag körde bil idag och har även varit så lite ikväll märklig känsla! Lutinusen har runnit rakt igenom idag har rusat in på toan flera gånger för att trott att nu kom mensen men icke bara flytningar :) mensen ska ju komma om 4 dagar vilket jag inte hoppas att den gör, fick mens 15 dagar efter et förra gången :( den får INTE komma!!!

    Ruvardag 8. Har gått från optimist till pessimist! Mina symtom har nästan försvunnit, brösten är nästan som vanligt igen fast får fortfarande kissa ofta. Tjuv testade och det vart minus :( det kom massa rosa flytningar på lutinus pinnen dock väldigt ljust och inget blod, tror hoppet är ute även denna gång :(

    Ruvardag 9. Tänker mycket fram och tillbaka, känner mig så misslyckad :( ingen mens ännu men den ska ju komma först på tisdag så 2 dagar kvar... känner att jag bara tänker negativt men svårt att hålla hoppet uppe efter minuset igår :( fick ju 2 fina 12 celliga morula tillbaka och det borde finnas hcg nu för posetivt test men nä icke!

  • Svar på tråden någon som kan peppa mig? är jätte deppig nu :(
  • prematur mor

    Stötte kramar. Har ingen erfarenheter av ivf däremot fått två prematurer. V 20 samt v26. Ge inte upp. Även om resan är jobbig så är det värt allt när man får hålla sitt lilla knyte för första gången. Håller tummarna att plutt växer trots allt. Kram

  • P82i

    Mitt tog sig på 2:a ivf'en. Jag hade inga symtom alls. Testade aldrig förrens rd21 då jag hade testdag :) försök att inte testa för tidigt, låt kroppen göra sitt. Jag fick ut 6 ägg andra gången varav två gick att befruktas. Ett ägg är allt som behövs :)

    Lycka till. Jag tror på dig och de här äggen

Svar på tråden någon som kan peppa mig? är jätte deppig nu :(