• Äldre 24 May 14:19
    1030 visningar
    8 svar
    8
    1030

    Någon som varit med om detta och ändå varit gravid??

    Hej!

    Jag undrar, som rubriken säger, om någon varit med om detta och ändå visat sig vara gravid...:

    Jag tror att jag hade ägglossning den 3:e (fick då väldigt ont i magen och en liiiten rosa flytning). Har sedan dess haft symptom på att jag skulle kunna vara gravid. Såsom att kaffet smakar faaan rent ut sagt, "öm" i magen" (har inte kunnat ligga på mage) ömma och svullna bröst. även magen har känts svullen. Har blivit så känslig att jag kan börja grina av en reklam, till o med barnprogram. Kissar oftare. Tröttare än vanligt. Illamående. Har inte kunnat äta sånt jag tidigare älskat för att det smakar för salt. osv. osv. 

    När mensen dessutom var sen började vi hoppas på allvar att det kunde vara så att jag var gravid igen. Bim var det 16:e eller 20:e.. Den 19:e kom en pytteliten rosa flytning som försvann lika fort som den kom. Den 20:e kom en lite större, men fortfarande liten brunaktig flytning som sen försvann. Hade små brunaktiga flytningar i sammanlagt 3 dagar. Behövde inte ens ha trosskydd. Men igår började jag blöda o har behövt binda eller tampong. Men jag har alltid haft extrema blödningar när jag haft mens o nu är det inte alls lika mycket. O mensen har alltid kommit med all kraft o inte såhär med flytningar i flera dagar. Dessutom har jag alltid haft mensvärk, vilket jag inte har nu. Men sen brukar vara punktlig, med kanske en liten skillnad på 1 dag före eller efter bim, aldrig flera dagar efter.

    Graviditetstest visar negativt. 

    Är det bara kroppen som har spelat mig ett spratt? Skengravid? Missfall?

    Vad kan detta vara?

  • Svar på tråden Någon som varit med om detta och ändå varit gravid??
  • Anonym (A)
    Äldre 28 May 19:36
    #1

    Jag har ingen aning om vad det skulle kunna vara. Kanske missfall eller skengravid, då kan ju kroppen hitta på allt möjligt märkligt. Eller så är du gravid och har inte fått upp hormonnivån så pass att det syns på test. Håller tummarna iallafall!

  • Äldre 28 May 19:50
    #2

    Jag är lite i samma situation som dig. Skulle fått mensen den 18 Maj. Men uteblev. 1 vecka sen började jag blöda men enbart i 2 dagar sen helstopp. Testade den 20 och 22. 20 fick jag ett jätte jätte svagt plus. 22 negativt och sen blödningen som dels va betydligt kortare och helt annan typ av blödning än normalt

  • Anonym (A)
    Äldre 28 May 19:58
    #3
    Ruter skrev 2015-05-28 19:50:47 följande:

    Jag är lite i samma situation som dig. Skulle fått mensen den 18 Maj. Men uteblev. 1 vecka sen började jag blöda men enbart i 2 dagar sen helstopp. Testade den 20 och 22. 20 fick jag ett jätte jätte svagt plus. 22 negativt och sen blödningen som dels va betydligt kortare och helt annan typ av blödning än normalt


    Låter ju som ett tidigt missfall men tycker då att det kanske skulle blöda mer :o har ju ingen erfarenhet men om du har fått svagt plus borde du ju vara/varit gravid iallafall
  • Äldre 7 Jun 19:33
    #4

    Har försökt svara innan, men det har inte gått Obestämd

    Men mensen kom så det var nog bara kroppen som spelade mig ett spratt Rynkar på näsan
    Märkligt att mensen var sån, det har aldrig hänt innan, men nån gång ska väl vara den första. 

    Men det är inte mycket att göra. Får helt enkelt hålla tummarna för att den håller sig borta nästa gång det är tänkt att den ska komma Glad

    Tack för svar i alla fall! Glad 

  • Äldre 7 Jun 19:34
    #5
    Ruter skrev 2015-05-28 19:50:47 följande:

    Jag är lite i samma situation som dig. Skulle fått mensen den 18 Maj. Men uteblev. 1 vecka sen började jag blöda men enbart i 2 dagar sen helstopp. Testade den 20 och 22. 20 fick jag ett jätte jätte svagt plus. 22 negativt och sen blödningen som dels va betydligt kortare och helt annan typ av blödning än normalt


    Hur har det gått för dig? Glad
  • Äldre 7 Jun 20:13
    #6

    Tror det var ett missfall fick tre svaga positiva men ändå så det syndes tidigt. sen blödningen som va i två dagar men väldigt sparsamt betydligt mindre än vanligt och vattentunn. och igår när jag testa var det helblankt kunde inte se minsta antydan till sträck oavsett hur mycket jag tittade är dock fortfarande öm i brösten.

  • Äldre 8 Jun 12:07
    #7

    Vad tråkigt! Rynkar på näsan
    Har du pratat med en barnmorska eller så?
    Tycker ju att blödningen låter väldigt märklig, känns ju ändå som att det skulle blöda kraftigare om det var ett missfall.. Men det kanske det inte alltid gör...?

    Håller tummarna för att du får ett starkt plus snart! Glad

  • Äldre 8 Jun 12:14
    #8
    Meliz skrev 2015-06-08 12:07:20 följande:

    Vad tråkigt! 

    Har du pratat med en barnmorska eller så?

    Tycker ju att blödningen låter väldigt märklig, känns ju ändå som att det skulle blöda kraftigare om det var ett missfall.. Men det kanske det inte alltid gör...?

    Håller tummarna för att du får ett starkt plus snart! 


    Nej har inte pratat med någon barnmorska eftersom tiden nu är negativa
Svar på tråden Någon som varit med om detta och ändå varit gravid??