• Äldre 24 May 19:00
    836 visningar
    13 svar
    13
    836

    4:e barnet!

    Är gravid i 6:e veckan med barn nr 4. Fick reda på detta för en vecka sen och fick en ren chock. Då både jag och pojkvännen bestämt oss för att inte skaffa fler barn då vi har tre stycken var så ändrades livet ganska chockartat. Från att ha varit inställda på abort sen plusdagen var vi nu bestämt oss för att köra linan ut och behålla den lilla i magen. Ska på vul den 2 juni och är så otroligt nervös för att något ska vara fel nu när vi bestämt oss för att behålla. Speciellt med tanke på att jag ätit en medicin från tills nu idag som tydligen är väldigt skadlig för fostret och kan orsaka massor av olika mindre trevliga saker. Håll tummarna för mig. Beräknad den 21 januari än så länge men får väl nytt datum sen. Fler som väntar 4:e barnet?

  • Svar på tråden 4:e barnet!
  • Soder 123
    Äldre 24 May 19:11
    #1

    Kom det som överaskning ni var gravid igen

  • Äldre 24 May 19:46
    #2

    Jag/vi väntar vårat 4 barn :) har bf 27/1 :)
    Mina andra barn är födda 06 08 och 14. Ska bli kul med en liten till.

    Hoppas det går bra på VUL.

    Hur mår du ?
    Jag mår lite lite illa men inte så mycket än och trött

  • Äldre 24 May 19:54
    #3

    Vi var i samma situation. Vår lilla "oops" är nu 2 år och helt fantastisk. ????

  • Äldre 24 May 19:56
    #4

    Mina tre är födda 00, 04 och 06 så detta känns dom en sladdis. Börja om lite :) Har alltid varit ensam med barnen så det känns spännande att få vara två nu :)

    Jag kissar hela tiden, jättehård i magen, trött, fryser, illamående och andfådd som om jag rökt 13 paket cigg så fort jag rör mig. Riktigt jobbigt. Hur gammal är du?

  • Äldre 24 May 20:04
    #5
    lizafredriksson skrev 2015-05-24 19:46:13 följande:

    Jag/vi väntar vårat 4 barn :) har bf 27/1 :)

    Mina andra barn är födda 06 08 och 14. Ska bli kul med en liten till.

    Hoppas det går bra på VUL.

    Hur mår du ?

    Jag mår lite lite illa men inte så mycket än och trött


    Jag mår väldigt illa, kissar hela tiden och är hård i magen. Dessutom fryser jag konstant och har hjärtklappning och blir Andfådd så fort jag rör mig. Har dessutom redan blivit vätskefylld.

    Mina sen tidigare är födda 00, 04 och 06 Så detta känns som en sladdis, som om att börja om från nytt lite :) Hur gammal är du?
  • Äldre 24 May 20:26
    #6
    51 årinf skrev 2015-05-24 19:11:19 följande:

    Kom det som överaskning ni var gravid igen


    Ja verkligen!
  • Soder 123
    Äldre 24 May 20:51
    #7

    Hadde ni skydd när du blev gravid

  • Äldre 24 May 20:59
    #8

    Jag är också gravid med 4:e, tror att bf är kring mitten av januari men är inte helt säker :) fick en bebis för sju månader sen så denna graviditeten var lite överraskande av olika anledningar. Men vi löper också linan ut, sen blir det sterilisering för mannen. Hoppas allt går bra för dig!

  • Äldre 24 May 21:30
    #9
    MeEmmA skrev 2015-05-24 20:59:33 följande:

    Jag är också gravid med 4:e, tror att bf är kring mitten av januari men är inte helt säker :) fick en bebis för sju månader sen så denna graviditeten var lite överraskande av olika anledningar. Men vi löper också linan ut, sen blir det sterilisering för mannen. Hoppas allt går bra för dig!


    Ja ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Har vetat att jag varit klar på barnfronten i många år och plötsligt blir man gravid trots att risken varit minimal pga olika orsaker.

    Kul med så tätt ändå för er :) Själv har jag ett par år mellan alla mina barn men det här tar priset då det blir 9 år mellan yngsta och lillen i magen :) Blir nog sterilisering för mannen här med efter denna lilla då vi pratade om det redan innan när vi båda var inställda på att inte ha fler barn :)
  • Äldre 24 May 21:59
    #10
    +1
    51 årinf skrev 2015-05-24 20:51:25 följande:

    Hadde ni skydd när du blev gravid


    Spelar det någon roll?
  • Äldre 25 May 09:38
    #11

    Mina större är 6 och 9, deras hjälp är guld värd när de vill leka med lillebror nu! Men det är inget jag förväntar mig av dom utan de får hjälpa till när de känner för det vilket blir rätt mycket :) fördelen med att ha större barn också.

  • Gravid­igen19­85
    Äldre 1 Jun 08:29
    #12

    Hejsan hejsan, väntar också min fyra med bf ca 13 januari :) har tre barn födda 07, 09 och 10 :)


  • Äldre 1 Jun 15:35
    #13

    Jag har börjat få väldigt kalla fötter nu och funderar på abort.... :/ Killen vill verkligen ha det här barnet men jag är så osäker... Ska imorgon på vul och se hur långt gången jag är och sen eventuellt boka in en aborttid..... Har verkligen blivit livrädd för allt nu, graviditet, förlossning, om jag kommer orka mm.....

Svar på tråden 4:e barnet!