• Re9

    HJÄLP ansiktskräm för känslig hy!

    Jag behöver hjälp med att hitta en kräm imorgon på apoteket!
    Just nu tål jag inga starka dofter och kan ej använda min kräm som jag har.
    Min hud har ytliga blodkärl på kinderna och lite rodnad i ansiktet,även ganska mörk under ögonen :(
    Min hud är normal/torr och känslig.
    Funderar på att köpa Botanics Ultra Calm Day Cream som kostar 99 kr,någon som har provat den?
    Gärna råd vad jag kan köpa imorgon,ekonomin är dålig så måste kosta 100 kr max.
    Har problem med ögonen och då dem är röda och torra,känns som man har något i ögonen hela tiden.
    Så jag vågar inte använda produkter med massa parfym.
    Jag måste använda concealer dagligen i ansiktet också för att sminka över det röda!
    Hjälp vad ska jag göra :(


    Botanics Ultra Calm Day Cream SPF 15
    Botanics Ultra Calm Day Cream SPF 15
  • Svar på tråden HJÄLP ansiktskräm för känslig hy!
  • Re9
    Tines skrev 2015-05-24 20:37:07 följande:

    Det finns bra krämer på apoteket i alla prisklasser.


    Funderar på Botanics produkter, har du provat dem?
    Eller kan du rekommendera någon för känslig hy?

  • AnnaZL

    Estelle & Thild har bra kräm för känslig hud

    Annars är ekologiskt sheasmör jättebra, finns inga kända fall av reaktioner på det alls. (Köp på ebay eller yves rocher)

  • Re9
    AnnaZL skrev 2015-05-24 20:51:11 följande:

    Estelle & Thild har bra kräm för känslig hud

    Annars är ekologiskt sheasmör jättebra, finns inga kända fall av reaktioner på det alls. (Köp på ebay eller yves rocher)


    Som jag skrev i inlägget så ska jag köpa en kräm imorgon på apoteket,då jag inte har någon dagkräm alls!
    Får max kosta 100 kr har dålig ekonomi.
    Estelle & Thild har jag kollat på,men som sagt har ej råd nu.
  • blomman 2

    Jag har ganska torr hud och använder produkter som är väldigt återfuktande. En dag för några år sedan när ansiktskrämen var slut och jag hade smått panik tog jag det enda jag hade för tillfället, min dotters Miniderm! Sedan har jag fortsatt att använda den,den är superbra och billig! Sedan kan man oxå använda cocosolja, helt naturlig och samtidigt har den läkande effekter!

  • monstermagnet

    Ett tips på en riktig fuktbomb till budgetpris är HTH Originalcreme. Köper lyxkrämer ibland för känslan av lyx, men inget slår denna. Finns även på mataffärer.

  • Re9
    monstermagnet skrev 2015-05-24 21:03:48 följande:

    Ett tips på en riktig fuktbomb till budgetpris är HTH Originalcreme. Köper lyxkrämer ibland för känslan av lyx, men inget slår denna. Finns även på mataffärer.


    Ok,någon bra billig på apoteket för känslig hud? Ska nämligen köpa där imorgon.
    Botanics har du prövat den?
  • BigMami

    Men varför snåla på hudvård!? En bra grund är det bästa och hyn kommer må bättre på längre sikt om du tar hand om den rätt från början.

    Det är inte säkert en billig dagkräm är räddningen.. Nu vet jag ju inte vilka rutiner du har men:

    Du skulle behöva hela köret med en mild rengöring, exfoliering, serum, dag & nattkräm...

    Som sagt, en billig dagkräm tex kan innehålla mycket vatten eller t.o.m alkohol och göra den redan känsliga hyn ÄNNU känsligare...

  • monstermagnet

    Har inte provat Botanics, kan nog vara bra kan jag tro. Dock ser jag att den verkar innehålla SPF vilket passar årstiden. Vissa hudtyper kan vara känsliga mot det.  En annan favorit jag har är allt från märket Weleda som endast innehåller helt naturligt innehåll och kostar en slant.

  • Re9
    BigMami skrev 2015-05-24 21:10:40 följande:

    Men varför snåla på hudvård!? En bra grund är det bästa och hyn kommer må bättre på längre sikt om du tar hand om den rätt från början.

    Det är inte säkert en billig dagkräm är räddningen.. Nu vet jag ju inte vilka rutiner du har men:

    Du skulle behöva hela köret med en mild rengöring, exfoliering, serum, dag & nattkräm...

    Som sagt, en billig dagkräm tex kan innehålla mycket vatten eller t.o.m alkohol och göra den redan känsliga hyn ÄNNU känsligare...


    Detta är för jag behöver en hyfsad bra kräm som passar min hud imorgon,och ekonomin är dålig!
    Har ej pengar att lägga på bättre eller flera produkter just nu.
  • Re9
    monstermagnet skrev 2015-05-24 21:19:19 följande:

    Har inte provat Botanics, kan nog vara bra kan jag tro. Dock ser jag att den verkar innehålla SPF vilket passar årstiden. Vissa hudtyper kan vara känsliga mot det.  En annan favorit jag har är allt från märket Weleda som endast innehåller helt naturligt innehåll och kostar en slant.


    Ja funderar på Botanics. Weleda finns nog också på apoteket.
    Just nu är det ekonomin som förstör.
    Men bättre med en kräm än ingen alls.
    Ska be om råd på apoteket imorgon.
    Behöver också ansiktsrengöring,för just nu kör jag bara med våtservetter för make up.
    Jag använder nästan aldrig mascara och sådant för ögonen nu,då jag har problem med torra och röda ögon.

    Jag använder en BB kräm från biotherm just nu men det täcker inte det röda tyvärr.
    Använder en del cocealer i ansiktet,kanske inte så bra?

    Ska jag skippa concealern ett tag och stå ut med en del ytliga blodkärl och rödhet? och bara köra på dagkräm och sen BB kräm.
    Min hud behöver återhämta sig känner jag!
    SPF blir ett måste för min ljusa hy så jag ej blir ännu rödare.
  • BigMami
    Re9 skrev 2015-05-24 21:33:06 följande:

    Ja funderar på Botanics. Weleda finns nog också på apoteket.

    Just nu är det ekonomin som förstör.

    Men bättre med en kräm än ingen alls.

    Ska be om råd på apoteket imorgon.

    Behöver också ansiktsrengöring,för just nu kör jag bara med våtservetter för make up.

    Jag använder nästan aldrig mascara och sådant för ögonen nu,då jag har problem med torra och röda ögon.

    Jag använder en BB kräm från biotherm just nu men det täcker inte det röda tyvärr.

    Använder en del cocealer i ansiktet,kanske inte så bra?

    Ska jag skippa concealern ett tag och stå ut med en del ytliga blodkärl och rödhet? och bara köra på dagkräm och sen BB kräm.

    Min hud behöver återhämta sig känner jag!

    SPF blir ett måste för min ljusa hy så jag ej blir ännu rödare.


    Då hade jag satsat på en mineralfoundation! Med en mindre borste/pensel kan den användas som concealer också. Passar känslig hy!

    Tikei.se har billig mineralfoundation.
  • BigMami
    BigMami skrev 2015-05-24 21:36:46 följande:

    Då hade jag satsat på en mineralfoundation! Med en mindre borste/pensel kan den användas som concealer också. Passar känslig hy!

    Tikei.se har billig mineralfoundation.


    Dessutom så är de bårdande också
  • Re9
    BigMami skrev 2015-05-24 21:37:19 följande:
    Dessutom så är de bårdande också
    Har prövat mineral foundation också,men min hud blir bara torr av det tyvärr.
    Kör hellre på en krämig,biotherm är bra men gäller att vara återfuktad och ha en rengjord hy.
    Min hy känns lite torr nu också.
  • BigMami
    Re9 skrev 2015-05-24 21:45:58 följande:

    Har prövat mineral foundation också,men min hud blir bara torr av det tyvärr.

    Kör hellre på en krämig,biotherm är bra men gäller att vara återfuktad och ha en rengjord hy.

    Min hy känns lite torr nu också.


    Aha! Synd..

    Men tyvärr så låter det som om du har fel grund på din hudvård men som sagt så är ju en "billig kräm bättre" än ingen alls.

    Be om hjälp på apoteket så kommer det lösa sig!
  • Tihi

    Vad köpte du? Jag kanske är för sent ute men L300 har helt okej krämer för runt en hundralapp. Vissa av dom har inte heller parfym, parabener och annat skräp.

  • Evm

    Jag rekommenderar dig att gå till en hudläkare. Det låter som att du har rosacea.

  • moa206
    Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den. 
Svar på tråden HJÄLP ansiktskräm för känslig hy!