• Anonym (Sjuk)

    Rädd för att förlora mitt jobb på grund av hög sjukfrånvaro.

    Fick ett nytt jobb som jag sökt ett antal ggr under dom senaste två åren, tillslut i slutet på februari i år fick jag det. Hann att jobba i knappt två veckor innan jag får värdens kräksjuka på jobbet, samt smittade två kollegor, jaja var väl inte mer med det, var hemma i en vecka då det följdes av vab. Jobbade hela mars utan frånvaro, men sen inne i april blir jag sjuk igen, ont i kroppen, feber, kräkningar i någon vecka, tills jag inte pallade mer och var i stort sätt medvetslös och på vc konstaterade dom misstänkt hjärnhinneinflammation vilket det var och nu har jag varit hemma och sjukskriven på obestämd tid sen tre veckor tillbaka.

    Känner mig så stressad över allt, har bara en provanställning, och jag är inte på långa vägar så frisk som jag borde vara för att träffa kunder än, hålla möten mm.

    Någon som kan ge mig några uppmuntrande ord? Borde väl kanske prata med min chef om min oro..

  • Svar på tråden Rädd för att förlora mitt jobb på grund av hög sjukfrånvaro.
  • Anonym (Hmm)

    Det bästa är väl att du pratar med din chef och säga som det är. Ibland har man otur och då är det inte så mycket och göra förutom att kurera sig. Krya på dig

  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-25 07:25:44 följande:

    Det bästa är väl att du pratar med din chef och säga som det är. Ibland har man otur och då är det inte så mycket och göra förutom att kurera sig. Krya på dig


    Jo jag ska göra det, känns bara så frustrerande samt jag vet att det står folk på kö för att få tjänsten. Tack för svar!
Svar på tråden Rädd för att förlora mitt jobb på grund av hög sjukfrånvaro.