• Anonym (Plussarn)

    plussar 7 dagar efter äl, är det ens rimligt???

    Hej,

    Jag plussade tydligt ikväll efter att jag hade ägglossning för exakt en vecka sen. Jag vet att jag hade det just då eftersom jag gjorde ägglossningstest som var negativt på lör, sen visade positivt sön och mån och sedan var negativt på tis. Vi hade sex på lördagen.

    Hur är detta ens möjligt? Testade för jag liksom kände på mig i hela kroppen att jag var gravid. Jag ammar fortfarande mitt första barn och har inte fått tillbaka någon mens så jag blir lite ställd av hela grejen.

  • Svar på tråden plussar 7 dagar efter äl, är det ens rimligt???
  • GlitterLina
    Anonym (Plussarn) skrev 2015-05-25 00:32:48 följande:

    Hej,

    Jag plussade tydligt ikväll efter att jag hade ägglossning för exakt en vecka sen. Jag vet att jag hade det just då eftersom jag gjorde ägglossningstest som var negativt på lör, sen visade positivt sön och mån och sedan var negativt på tis. Vi hade sex på lördagen.

    Hur är detta ens möjligt? Testade för jag liksom kände på mig i hela kroppen att jag var gravid. Jag ammar fortfarande mitt första barn och har inte fått tillbaka någon mens så jag blir lite ställd av hela grejen.


    Det e vissa som kan få plus i väldigt tidigt stadie fast ovanligt att det då blir starkt när man testar så tidigt som du.

    Har du nån bild på testet?

    Hur gammal e din bebis?
  • Anonym (Plussarn)

    Min "bebis" är inte direkt en bebis utan 22 mån ???? Med hen plussade jag äl+9 men då var det svagare plus än detta.

    Har ingen bild på testet, men har kvar det. Det syns ett tydligt plus utan tvekan (går inte att missa eller tvivla på) men det är inte ett jätterött streck så som kontrolltestet.

    Känns märkligt att få ett så tydligt plus så tidigt, speciellt som jag inte alls fått tillbaka mens och dessutom behövde hjälp för att få ägglossning förra gången..

  • Anonym (Plussarn)

    Haha, frågetecknen var en skrattsmiley som försvann. Är inte så haj på detta forum än.

  • Anonym (Plussarn)

    Så här ser testet från igår ut. Men ett nytt test imorse var negativt. Så det verkar varit ett falskt positivt. Make sense med tanke på hur orimligt tidigt det var.

  • GlitterLina
    Anonym (Plussarn) skrev 2015-05-25 07:49:54 följande:

    Så här ser testet från igår ut. Men ett nytt test imorse var negativt. Så det verkar varit ett falskt positivt. Make sense med tanke på hur orimligt tidigt det var. phpCsbKVb24456.jpg


    Avvakta några dagar me å testa igen
  • Anonym (solstrålen)

    Ägglossning kommer igång innan mens och NEJ amning skyddar inte mot att bli gravid....

  • Anonym (Plussarn)

    Haha, jag förstår att det är möjligt att bli gravid ;D . Min fråga handlar mer om det är möjligt att plussa SÅ tidigt . Men nu verkar det ju verkligen vara falskt positiv. Stickan jag använde tillhörde visst ett LOT nummer som testlagret återkallat just på grund av falska positiva graviditetsresultat

  • Anonym (!)
    Anonym (Plussarn) skrev 2015-05-25 14:11:39 följande:

    Haha, jag förstår att det är möjligt att bli gravid ;D . Min fråga handlar mer om det är möjligt att plussa SÅ tidigt . Men nu verkar det ju verkligen vara falskt positiv. Stickan jag använde tillhörde visst ett LOT nummer som testlagret återkallat just på grund av falska positiva graviditetsresultat


    Jag plussade på äl+7 så det är möjligt,din test ser positiv ut!
  • MajaVira
    Anonym (!) skrev 2015-05-25 17:41:47 följande:
    Jag plussade på äl+7 så det är möjligt,din test ser positiv ut!
    Och? TS skriver ju att testet VISADE positivt men vet nu att det var ett felaktigt test och att hon faktiskt INTE är gravid.

    I fortsättningen rekommenderar jag att du faktiskt bemödar dig att läsa iallafall hela det inlägg du citerar, gärna även TS och övriga inläggen i tråden innan du börjar skriva en egen kommentar.
Svar på tråden plussar 7 dagar efter äl, är det ens rimligt???