• Anonym (Kim)

    Hur berättar man vad man känner?

    Jag har bestämt att jag ska ge en kille ett sista försök.

    Han känns som mannen i mitt liv, men jag vet inte hur jag kan berätta det på ett sätt som inte skrämmer livet ur pojkstackarn.

    Han har visat intresse för mig, men han lever i ett samboförhållande sedan många år men han har sagt att det är ett dåligt förhållande, och att han varken vill ha barn eller hus med sin tjej.

    Jag har ALDRIG känt såhär, och det har hållit i sig 1 år nu... Han vet att jag vill lära känna honom, men har inte sagt mer än så och det var i mars nångång.

    Hur gör man? Jag vill samtidigt behålla lite värdighet ????

  • Svar på tråden Hur berättar man vad man känner?
  • Anonym (Kim)
    teessii skrev 2015-05-25 07:19:51 följande:

    Vad har du att förlora?


    Ja... Självkänsla känns det som.
  • Anonym (Hmmm)

    Eftersom han fortfarande är sambo är det han sagt till dig inte mer än tomma ord.

    Säg något om du vill men jag tycker du gör bort dig! Personligen hade jag inväntat tills han eventuellt blir singel.

  • Anonym (Kim)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-05-25 07:33:45 följande:

    Eftersom han fortfarande är sambo är det han sagt till dig inte mer än tomma ord.

    Säg något om du vill men jag tycker du gör bort dig! Personligen hade jag inväntat tills han eventuellt blir singel.


    Ja det är det där jag inte förstår för han har sagt att det är mig han vill leva med, varje gång då han druckit har han sagt det, när han nyktrat till säger han att han inte orkar tjorva till det och att det kommer ta tid innan han rett ut situationen. Vilken situation vet jag inte vad han menar. Hans sambo är sjuk och har sjuk förälder.. Lite svårt att lämna kanske.

    Han vet dock inte hur säker jag är.
  • Anonym (Kim)
    Tines skrev 2015-05-25 09:13:07 följande:

    Vänta tills han är singel med ALLT. För din egen självkänslas skull!


    Ja, kanske det. Det är bara så hjärtskärande att vara så förälskad i någon som visat att det är ömsesidigt, men som sen inte tar steget. Enklare om jag fått ett riktigt svar att han inte är tillräckligt intresserad för att lämna sin sambo. Det är väl det jag tänker är det svar jag kommer få om jag berättar hur jag känner, sen kanske jag kan lämna det bakom mig..

    Väntar jag tills han är singel så slösar jag förmodligen tid.

    Frågan är bara hur jag ska tala om det.
  • Påven Johanna
    Anonym (Kim) skrev 2015-05-25 09:24:01 följande:
    Ja, kanske det. Det är bara så hjärtskärande att vara så förälskad i någon som visat att det är ömsesidigt, men som sen inte tar steget. Enklare om jag fått ett riktigt svar att han inte är tillräckligt intresserad för att lämna sin sambo. Det är väl det jag tänker är det svar jag kommer få om jag berättar hur jag känner, sen kanske jag kan lämna det bakom mig..

    Väntar jag tills han är singel så slösar jag förmodligen tid.

    Frågan är bara hur jag ska tala om det.
    Du kan ju ta hans icke-handlingar som det riktiga svaret. 
  • Fånga dagen

    Fruktansvärt oattraktivt att lämna ut sin sambo och deras förhållande till dig. Ett förhållande som han dessutom inte verkar ha några planer på att lämna. Kanske för att det inte är så dåligt som han vill få dig att tro? Jag skulle ta allt han säger med en stor nypa salt. "Handling säger mer än ord", är bra att komma ihåg.

  • glutten

    Han är inte mycket att ha, hördu. Vill han vara med dig, ja då får han ju se till "tjorva till det" så att han KAN vara med dig. Och det gör han ju inte, utan han säger på fyllan att han gillar dig... Därefter, ingenting.

    Frågan är: Varför vill du vara med en person som beter sig så illa mot sin nuvarande sambo och samtidigt håller dig på halster utan att lyfta ett finger för att någonting ska förändras?

  • Anonym (Kim)
    glutten skrev 2015-05-25 10:40:47 följande:

    Han är inte mycket att ha, hördu. Vill han vara med dig, ja då får han ju se till "tjorva till det" så att han KAN vara med dig. Och det gör han ju inte, utan han säger på fyllan att han gillar dig... Därefter, ingenting.

    Frågan är: Varför vill du vara med en person som beter sig så illa mot sin nuvarande sambo och samtidigt håller dig på halster utan att lyfta ett finger för att någonting ska förändras?


    Det är sant.. Han är inte schysst mot sin sambo, varken att säga något till mig men inte heller om han är med henne även fast han inte älskar henne.

    Sist vi sågs sa han att dom inte klickade, dom var tillsammans men dom klickade inte och var inte rätt.

    Saken är också att jag känner många bekanta till honom och känt till honom i många år, alla säger att han är en så fin människa. Pratsde med en vän till honom som märkte att det var nåt emellan oss sist vi var ute, jag frågade om han brukar hålla på så med flera men vännen sa att han aldrig varit med om att han gjort så innan.

    Han är en fin kille så därför blir jag så förvånad.
  • j a d e d

    På vilket sätt känns han som mannen i ditt liv när ni inte ens har en relation? Nä jag hade inte satsat på den hästen.

  • Fånga dagen
    Anonym (Kim) skrev 2015-05-25 14:28:33 följande:
    Det är sant.. Han är inte schysst mot sin sambo, varken att säga något till mig men inte heller om han är med henne även fast han inte älskar henne.

    Sist vi sågs sa han att dom inte klickade, dom var tillsammans men dom klickade inte och var inte rätt.

    Saken är också att jag känner många bekanta till honom och känt till honom i många år, alla säger att han är en så fin människa. Pratsde med en vän till honom som märkte att det var nåt emellan oss sist vi var ute, jag frågade om han brukar hålla på så med flera men vännen sa att han aldrig varit med om att han gjort så innan.

    Han är en fin kille så därför blir jag så förvånad.
    Jag skulle nog inte lyssna så mycket på vad hans kompisar säger. Det viktiga är ju heller inte vad han själv säger, så länge det inte bekräftas i handling. Alltså att han lämnar sitt långa olyckliga förhållande, och kvinnan han inte "klickar" med.

     Om du kunde vara en fluga på väggen i deras hem, så kanske du skulle få se och höra nåt helt annat än det han berättar för dig..
  • Anonym (Kim)
    Fånga dagen skrev 2015-05-25 14:54:48 följande:

    Jag skulle nog inte lyssna så mycket på vad hans kompisar säger. Det viktiga är ju heller inte vad han själv säger, så länge det inte bekräftas i handling. Alltså att han lämnar sitt långa olyckliga förhållande, och kvinnan han inte "klickar" med.

     Om du kunde vara en fluga på väggen i deras hem, så kanske du skulle få se och höra nåt helt annat än det han berättar för dig..


    Ja... Men det är så märkligt för de har varit ett par i 10 år snart.

    Han vill inte bilda familj med henne och inte köpa hus/lägenhet heller.

    DÄR om nånstans känner jag att jag kollar på handling istället för ord. Det bekräftar det han säger, att hon vill ha hus men inte han. De kommer heller inte bilda familj.
  • Anonym (Kim)

    Men däremot kanske man växer ihop efter så lång tid, att man blir så bra vänner och att man inte vet vem man är om man skiljs åt.

    Jag kan tänka mig att det är svårt!

    Han känner inte mig och lämnar isåfall det kända för det okända, det kan vara nog så skrämmande.

  • Anonym (Kim)

    Jag är bara så säker att om han lämnar henne så kommer vi få det fantastiskt bra.

  • Fånga dagen
    Anonym (Kim) skrev 2015-05-25 15:30:27 följande:
    Ja... Men det är så märkligt för de har varit ett par i 10 år snart.

    Han vill inte bilda familj med henne och inte köpa hus/lägenhet heller.

    DÄR om nånstans känner jag att jag kollar på handling istället för ord. Det bekräftar det han säger, att hon vill ha hus men inte han. De kommer heller inte bilda familj.
    Eller också kanske det är HON som av nån anledning inte vill bilda familj och skaffa hus?
  • jojope
    Anonym (Kim) skrev 2015-05-25 15:32:59 följande:

    Jag är bara så säker att om han lämnar henne så kommer vi få det fantastiskt bra.


    Vilken idiot.
    Den dag han är singel kan du ju ens börja fundera i sådana banor.
    Passa dig för att inte bli ett rebound bara isf.
    Skulle du vilja att andra blandade sig i din eventuella relation?
    Låt dem sköta sitt.
Svar på tråden Hur berättar man vad man känner?