• Anonym (Börja­r bli otålig­)
    Äldre 25 May 08:11
    957 visningar
    4 svar
    4
    957

    Hur startade er förlossning? Hade ni några känningar?

    God morgon! Jag är höggravid med nummer 2. Första förlossningen starta med vattenavgång och momentana värkar.

    Denna graviditet har jag betydligt mer sammandragningar och onda förvärkar. Denna morgon har jag vaknat med en brännande mensvärk samt behövt gå på toa 2 gånger.

    Hur startade er förlossning? Hade ni några känningar? Kan brännande mensvärk vara ett tecken?

    Börjar bli otålig

  • Svar på tråden Hur startade er förlossning? Hade ni några känningar?
  • Äldre 25 May 09:16
    #1

    Första barnet. Vattnet gick mitt i natten. Inga direkta förkänningar (hade sammandragningar, men det hade jag haft från v.20 sådär så kan knappast räknas som förkänning ). Värkarbete direkt efter det. Okomplicerad och snabb förlossning. Född i v.37+2.

    Andra barnet. Vattnet gick mitt i natten. Inga direkta förkänningar (hade precis som med första barnet haft mycket sammandragningar sedan länge). Värkarbete direkt efter det. Okomplicerad och snabb förlossning. Född i v.37+6.

    Tredje barnet. Värkarbete mitt i natten. Hade haft massor med förvärkar hela tredje trimestern. Gick väldigt snabbt. 16 minuter på förlossningen, vattnet gick när han var på väg ut. Okomplicerad förlossning. Född i v.40+1.

    Typiskt för alla mina tre förlossningar är att jag mått oförskämt bra och alla krämpor som funnits varit som bortblåsta 1-2 veckor innan förlossningen dragit igång. Nästan känt mig ogravid....förutom medicinbollen på magen då .


    O
  • Äldre 25 May 09:51
    #2

    Jag vaknade som vanligt på natten och gick på toa. Efter ca 1 timme kände jag att jag behövde gå på toa igen... Därefter kände jag precis som mensvärk och sedan så visste jag att nu är det på G. Därefter gick jag på toa igen och då hade det kommit blod i trosorna. Då ringde jag till sjukhuset och de sa att jag skulle komma in. 36 timmar senare fick jag en liten pojke :).... Dock en tuff förlossning som slutade i akut kejsarsnitt :(.

  • Anonym (Kicks­tartad­)
    Äldre 25 May 10:29
    #3

    Vaknade 06:00 på morgonen i vecka 40+8, upptäckte blod i trosan. Slemproppen! Jippi! Nu var det äntligen dags, trodde vi...

    Sen var det helt dött hela dagen, inga känningar alls. Blev förbannad så jag och sambon hade sex kl: 16:00 för att starta igång skiten och 10 min efter det kom första värken ;) 

    24 timmar senare kom vår son.

  • Äldre 25 May 12:28
    #4

    Vaknade halv två på natten av att jag hade fruktansvärt ont i magen, var tvungen att gå runt och profylaxandas, värkarna hade startat, 18,5 timme senare fick vi en underbar liten pojke .

    Hade inga känningar innan. Gjorde en hinnsvepning ca 12 timmar innan värkarna startade så tror det var den som retade igång förlossningen.

Svar på tråden Hur startade er förlossning? Hade ni några känningar?