• Lalalalalala

    Malta med sonen

    Hej!

    Jag och sonen funderar på att ta en sista minuten-resa till Malta efter skolavslutningen.

    Har kollat runt lite och undrar lite grann vart åldersgränsen ligger när det gäller konsumering av alkohol? Då pratar vi inte att gå ut och festa på nattklubbar utan snarare beställa en varsin öl till maten på restauranger/caféer/pubar runt om i de lugnare delarna såsom vid strandpromenader och liknande. Som jag förstått är det 17 års gräns, sonen fyller 17 i augusti och ser på utseendet ut att vara ett par år äldre än så. Är de hårda med leg-kontroll?

    /Pappan

  • Svar på tråden Malta med sonen
  • huxflux
    Lalalalalala skrev 2015-05-25 08:38:01 följande:

    Hej!

    Jag och sonen funderar på att ta en sista minuten-resa till Malta efter skolavslutningen.

    Har kollat runt lite och undrar lite grann vart åldersgränsen ligger när det gäller konsumering av alkohol? Då pratar vi inte att gå ut och festa på nattklubbar utan snarare beställa en varsin öl till maten på restauranger/caféer/pubar runt om i de lugnare delarna såsom vid strandpromenader och liknande. Som jag förstått är det 17 års gräns, sonen fyller 17 i augusti och ser på utseendet ut att vara ett par år äldre än så. Är de hårda med leg-kontroll?

    /Pappan


    Å nu vill du att folk ska bli upprörda och skriva en massa svar om att man inte ska servera alkohol till barn!!! Din historia är påhittad håller inte tyvärr! Nä nättroll är du som vill ha igång en moraldiskussion om barn och alkohol:((
  • Lalalalalala

    Inga fler oseriösa svar som den ovan här. Jävla trams!

    Jag söker svar från seriösa människor med empirisk erfarenhet från just Malta.

  • Ful Anka
    Lalalalalala skrev 2015-05-25 09:16:10 följande:

    Inga fler oseriösa svar som den ovan här. Jävla trams!

    Jag söker svar från seriösa människor med empirisk erfarenhet från just Malta.


    Lägg ner. Du kan inte på fullt allvar mena att du och din tonåriga son ska sitta och beställa in bira på en restaurang. Det är ju patetiskt. 
    This is my life and I don't care
  • Lalalalalala

    Det handlar inte om att supa. Det handlar om ett glas till maten. Han festar inte och de få gångerna han har druckit har han frågat mig om lov först. När han nu frågade mig om detta skulle vara möjligt tycker jag att det är bättre att förvalta hans förtroende istället för att säga prompt nej.

  • Ful Anka
    Lalalalalala skrev 2015-05-25 11:16:14 följande:

    Det handlar inte om att supa. Det handlar om ett glas till maten. Han festar inte och de få gångerna han har druckit har han frågat mig om lov först. När han nu frågade mig om detta skulle vara möjligt tycker jag att det är bättre att förvalta hans förtroende istället för att säga prompt nej.


    Det är alltid bättre att säga prompt nej och för övrigt göra det så svårt som möjligt för tonåringar att dricka alkohol. Vi gamla "fyll-gubbar" kan detta och kommer alltid att protestera mot allt övervakat drickande. Om han nu inte festar så kan han väl fortsätta med att inte göra det. Väldigt enkel lösning på ett icke-problem.
    This is my life and I don't care
Svar på tråden Malta med sonen