• Anonym (??)

    Varför måste man besöka sin arbetsplats under föräldraledighet?

    Jag förstår inte varför det på vissa låter som ett tvång att besöka sin arbetsplats när man är föräldraledig.

    Varför skulle man vilja besöka sitt jobb?

    Jag har under mitt 1.5 år som fl varit till mitt jobb en gång, löneförhandling, i övrigt njuter jag av att slippa vara där.

  • Svar på tråden Varför måste man besöka sin arbetsplats under föräldraledighet?
  • Kastrullresan

    Det är väl klart att man inte måste! Alla gör som de vill.

    Jag har jobbat som chef under nästan 20 år på lite olika ställen och det växlar verkligen i vilken omfattning föräldralediga väljer att besöka sina arbetsplatser.

    Dock brukar kollegor vara nyfikna på att få se det lilla underverket men det brukar också accepteras om någon inte vill eller orkar besöka arbetsplatsen.

    Som chef tycker jag dock att det är viktigt att alltid bjuda in den föräldralediga om något planeras som berör alla på arbetsplatsen. Hur man sedan väljer att göra är upp till var och en men jag skulle skämmas om jag som chef inte bjöd in till julfest, avtackning av medarbetare eller vad det nu kan vara.

  • Anonym (??)

    Och om man inte vill gå dit och hälsa på?

    Jag jobbade på min arbetsplats i 6 månader innan jag gick hem på fl. Känner inte direkt de jag jobbar med och har aldrig sett kollegor som vänner.

  • Anonym (??)
    Kastrullresan skrev 2015-05-25 10:14:46 följande:

    Det är väl klart att man inte måste! Alla gör som de vill.

    Jag har jobbat som chef under nästan 20 år på lite olika ställen och det växlar verkligen i vilken omfattning föräldralediga väljer att besöka sina arbetsplatser.

    Dock brukar kollegor vara nyfikna på att få se det lilla underverket men det brukar också accepteras om någon inte vill eller orkar besöka arbetsplatsen.

    Som chef tycker jag dock att det är viktigt att alltid bjuda in den föräldralediga om något planeras som berör alla på arbetsplatsen. Hur man sedan väljer att göra är upp till var och en men jag skulle skämmas om jag som chef inte bjöd in till julfest, avtackning av medarbetare eller vad det nu kan vara.


    Att bli inbjuden är väl alltid trevligt, men tycker du att det är konstigt om den föräldralediga inte vill delta?
  • Santin
    Anonym (??) skrev 2015-05-25 10:16:08 följande:

    Och om man inte vill gå dit och hälsa på?

    Jag jobbade på min arbetsplats i 6 månader innan jag gick hem på fl. Känner inte direkt de jag jobbar med och har aldrig sett kollegor som vänner.


    Du behöver inte gå dit om du inte vill.
  • Anonym (??)
    Santin skrev 2015-05-25 10:19:13 följande:

    Du behöver inte gå dit om du inte vill.


    På vissa, exempelvis min man och syster, låter det som ett tvång.
  • Mooomin
    Anonym (??) skrev 2015-05-25 10:03:38 följande:

    Jag förstår inte varför det på vissa låter som ett tvång att besöka sin arbetsplats när man är föräldraledig.

    Varför skulle man vilja besöka sitt jobb?

    Jag har under mitt 1.5 år som fl varit till mitt jobb en gång, löneförhandling, i övrigt njuter jag av att slippa vara där.


    För att man trivs med sitt jobb och saknar det och sina arbetskamrater..!?
  • Kastrullresan
    Anonym (??) skrev 2015-05-25 10:17:47 följande:
    Att bli inbjuden är väl alltid trevligt, men tycker du att det är konstigt om den föräldralediga inte vill delta?
    Nej jag tycker inte det är konstigt att tacka nej. Skulle gissa att det varit ca hälften som kommit vid inbjudningar och hälften som inte dykt upp om jag försöker att sammanfatta mina år. 
    Mest populärt brukar dock julfest/jullunchen vara att komma till.
  • Anonym (:))

    Hahah, nej tack jobbet hoppar jag över. Besöker aldrig det när jag är mamma ledig :)) Så kul är det inte att jobba så jag slösar min friatid på det ;)

Svar på tråden Varför måste man besöka sin arbetsplats under föräldraledighet?