• Anonym (...)
    Äldre 25 May 11:56
    23475 visningar
    136 svar
    136
    23475

    Funkar inte min gb operation?

    Opererad gastric bypass för 1 år sen. Gått ner ca 30 kg men till lunch kan jag äta 2 cheeseburgare sen 1 pannpizza direkt efter Och dricker läsk till de. Hört att man knappt kan äta nånting utan att må dåligt. kan de blivit något fel?

  • Svar på tråden Funkar inte min gb operation?
  • Påven Johann­a
    Äldre 25 May 12:08
    #1
    +4

    Så du har genomgått en stor och riskfylld bukoperation som du gör ditt bästa för sabba? Vill du alltså inte vara hälsosam? Då förstår jag inte varför du ville operera dig heller? 

  • Äldre 25 May 12:13
    #2
    +1

    Hmm du har väl töjt ut magsäcken igen då.Varför stoppar du dig sådan skitmat för och sådana mängder ? Kommer osökt att tänka på hon Anna Book som fick sin betald av landstinget och  är fortfarande lika fet ...


    Goodness me
  • Äldre 25 May 12:25
    #3
    taquine skrev 2015-05-25 12:13:27 följande:
    Hmm du har väl töjt ut magsäcken igen då.Varför stoppar du dig sådan skitmat för och sådana mängder ? Kommer osökt att tänka på hon Anna Book som fick sin betald av landstinget och  är fortfarande lika fet ...
    Sådana mängder? Jag som är väldigt liten i maten tycker det är en lagom mängd.

    Två vanliga cheeseburgare från McD+en Billy´s panpizza är runt vanlig middagsmängd för mig men det kanske beror på att jag bara äter en gång om dagen + 2 toast på kvällen vid 7-tiden typ var tredje dag?
  • Anonym (opad)
    Äldre 25 May 12:30
    #4
    Meebo skrev 2015-05-25 12:25:49 följande:

    Sådana mängder? Jag som är väldigt liten i maten tycker det är en lagom mängd.

    Två vanliga cheeseburgare från McD+en Billy´s panpizza är runt vanlig middagsmängd för mig men det kanske beror på att jag bara äter en gång om dagen + 2 toast på kvällen vid 7-tiden typ var tredje dag?


    Det är "mängder" för en som varit opad i bara 1 år. Visst kommer man upp i normalportioner men inte så fort. Dessutom undrar jag varför man gör en sån operation när man ändå bara äter skit?

    Är också opad och visst jag kan äta pizza och hamburgare ibland. Men först burgare och sen pizza? Nej aldrig.

    Ts det är inte alla som får dumping osv. Jag råder dig att se över dina matvanor så att operationen inte varit förgäves. Är nog inte så kul att gå upp alla kilon + lite till och dessutom drabbas av massa elände man kan få som opererad. Magen är fortfarande omkopplad och kroppen tar inte upp näring som den ska även om du går upp allt igen.
  • sextio­talist
    Äldre 25 May 12:32
    #5
    +1
    Meebo skrev 2015-05-25 12:25:49 följande:
    Sådana mängder? Jag som är väldigt liten i maten tycker det är en lagom mängd.

    Två vanliga cheeseburgare från McD+en Billy´s panpizza är runt vanlig middagsmängd för mig men det kanske beror på att jag bara äter en gång om dagen + 2 toast på kvällen vid 7-tiden typ var tredje dag?
    Hade jag ätit två cheesburgare och en panpizza så hade jag troligen varit mätt för ett dygn framöver.

    Ts, din operation var en bra hjälp för dig att ändra dina kostvanor, men du har tyvärr slängt den möjligheten i papperskorgen nu. Jag känner tre personer som gjort denna operation, alla tre är fortfarande smala, har ändrat sitt sätt att äta och även gjort andra förändringar i sitt liv, som gör att de brutit med sitt matmissbruk.
  • Påven Johann­a
    Äldre 25 May 12:34
    #6
    Meebo skrev 2015-05-25 12:25:49 följande:
    Sådana mängder? Jag som är väldigt liten i maten tycker det är en lagom mängd.

    Två vanliga cheeseburgare från McD+en Billy´s panpizza är runt vanlig middagsmängd för mig men det kanske beror på att jag bara äter en gång om dagen + 2 toast på kvällen vid 7-tiden typ var tredje dag?
    Det är 970 kcal för en måltid, och ts dricker läsk till. Om det är en 33 cl burk Coca-Cola hon dricker så är det ytterligare 139 kcal. 1109 kcal totalt. Det trycker hon till lunch.
  • Anonym (också operer­ad)
    Äldre 25 May 12:40
    #7
    Anonym (opad) skrev 2015-05-25 12:30:23 följande:
    Det är "mängder" för en som varit opad i bara 1 år. Visst kommer man upp i normalportioner men inte så fort. Dessutom undrar jag varför man gör en sån operation när man ändå bara äter skit?
    Är också opad och visst jag kan äta pizza och hamburgare ibland. Men först burgare och sen pizza? Nej aldrig.

    Ts det är inte alla som får dumping osv. Jag råder dig att se över dina matvanor så att operationen inte varit förgäves. Är nog inte så kul att gå upp alla kilon + lite till och dessutom drabbas av massa elände man kan få som opererad. Magen är fortfarande omkopplad och kroppen tar inte upp näring som den ska även om du går upp allt igen.
    Jag är  ny opad. Töjer magen ut sig med åren så att man äter normalportioner? Det låter ju inte bra!
  • Äldre 25 May 12:42
    #8
    Anonym (...) skrev 2015-05-25 11:56:35 följande:

    Opererad gastric bypass för 1 år sen. Gått ner ca 30 kg men till lunch kan jag äta 2 cheeseburgare sen 1 pannpizza direkt efter Och dricker läsk till de. Hört att man knappt kan äta nånting utan att må dåligt. kan de blivit något fel?


    Har du inte fått information från din klinik om man som kan hända om du efter et tag börjat äta större och större måltider eller har du inte tagit den till dig?
  • Anonym (också operer­ad)
    Äldre 25 May 12:44
    #9

    Töjer kolsyra ut magsäcken? Syftar på Cola zero. Alltså expanderar kolsyran i magsäcken?

  • Äldre 25 May 12:45
    #10
    Anonym (också opererad) skrev 2015-05-25 12:44:26 följande:

    Töjer kolsyra ut magsäcken? Syftar på Cola zero. Alltså expanderar kolsyran i magsäcken?


    JA!

    TS, du behöver ta kontakt med en psykolog OCH dietsit omgående!
Svar på tråden Funkar inte min gb operation?