• Äldre 25 May 12:39
    2801 visningar
    7 svar
    7
    2801

    Min sambo har ingen Sexlust?

    Vill börja med att säga att vårt förhållande har varit i riktigt gungning efter att hon var otrogen, dom har inte haft sex men känslomässig otrohet och lite annat eller vad man vill kalla det... 

    Vi bestämde oss i alla fall att försöka åter igen finna kärleken till varandra om man säger så, 

    Under dom månader där det var som värst och osäkert om vi ens skulle fortsätta vårat förhållande så hade vi ibland mer sex än vad vi har haft under väldigt lång tid.

    Nu har vi som sagt bestämt att vi ska försöka hitta tillbaka till varandra och jag vill då också självklart också att vi får ett bättre förhållande än innan allt brakade iväg eftersom det finns ju oftast orsaker till otrohet och i mitt fall så har jag varit lite självupptagen och inte visat henne tillräckligt med känslor och omtanke.

    Nu är det så att så fort jag frågar om hon vill ha sex så är hon antingen för trött eller säger att hon inte har någon lust... Har sagt till henne nu att jag kommer inte fråga något mer eftersom det är jobbigt att hela tiden få nej efter nej....

    Jag älskar henne väldigt mycket och en av orsakerna till att vi bestämde oss för att försöka är att vi har barn tillsammans,

    Men nu har jag kommit till en punkt där jag känner att det är inte värt att bara ha ett kompisförhållande men jag vill heller inte bara ge upp för enkelt,

    Så min fråga blir hur länge ska jag vänta????
    Det är ju snart semester och vi får mer tid för varandra osv...så det kanske hjälper vad vet jag...

    Kan tilläga att allt strul var runt jul och nyår så det är inte så jätte gammalt men vi hade ju mycket sex då så jag förstår inte varför hon inte vill nu och känns konstigt om hon bara skulle ha sex med mig då för att jag skulle stanna

    Alla råd och åsikter är välkomna...

  • Svar på tråden Min sambo har ingen Sexlust?
  • Anonym (:()
    Äldre 25 May 13:16
    #1

    Ni borde ju vara som nykära nu?! Det brukar ju hända efter en jobbig period... Kan det vara så att hon inte har några känslor? Pratar ni om detta, ni måste prata!!! Jag skulle ge det en tid men inte förlänge!!! Det är ju trots allt hon som varit otrogen, det känns ju som det borde vara hon som "jagar".. Inte du... Det borde vara hon som vill bevisa att hon vill ha det här... Nu känns det som det är bara du?!

  • Anonym (Move on)
    Äldre 25 May 13:45
    #2

    Jag tror tyvärr det är kört för dig. Ert förhållande med barn, familj och den förbannade "vi"-tryggheten förstör din kvinnas sexlust, fast bara mot dig. Hon känner ingen spänning och är sexuellt klar med dig. Att hon fortfarande vill stanna i relationen beror helt på trygghet, familj och barn.

    Att hennes sexlust mot dig ökade under tiden det var osäkert är ett bevis på just detta, tryggheten var hotat. Jag har sett detta i många relationer och upplevt precis samma sak själv.

    Dina roller i din kvinnas ögon är nu; vän, far, ekonom, osv men inte älskare.

    Det du kan göra är att visa ett tydligt sexuellt intresse mot andra kvinnor. Låt henne se dig uppvaktas av andra kvinnor och försök skapa lite svartsjuka. Bli självständig, ge dig själv egentid och därmed försöka skapa osäkerhet och spänning igen.

  • Underh­ill
    Äldre 25 May 14:07
    #3

    På din beskrivning låter det som hon gjorde vad hon behövde för att just återställa "balansen"...som skrivits i tidigare inlägg...balansen i tryggheten och familjelivet. Nu är det som "vanligt" igen...även om vare sig du eller hon nödvändigtvis egentligen tycker det. Försök prata om det även om det känns jobbigt. Vare sig du eller din partner skall vänta, anser jag...kör på om ni vill vidare tillsammans. Skapa det nya ER.


    E vi överens så kör vi
  • Äldre 25 May 17:37
    #4

    Jag har sagt att jag vill ha mer sex och att jag inte vill ha ett förhållande där man inte har sex, hon kan ibland bli arg när jag säger att jag bryter förhållandet om vi inte har mer sex.

    Hon menar på att under tidigare period när jag inte har haft lika stor sexlust så har hon stått ut med det och inte hotat att lämna förhållandet, men det är ju helt upp till henne tycker jag om inte hon ville prata om det om man säger så.

    Hur ofta är det normalt att ha sex tycker ni kanske ställer för höga krav...

    Hur lång tid ska man ge det...innan saker är bra?

    Ni tjejer kan ni jämnställa mys tex ligga och hålla om varandra osv utan sex istället för sex?

  • Underh­ill
    Äldre 25 May 17:44
    #5

    Med tanke på nästan otrohetsgrejen känns det spontant som ni eventuellt har en del annat att snacka ihop er kring än hur mycket sex ni har!?...inget illa ment. Jämförelser gör ju inte ER relation gladare eller bättre menar jag. Prata, fråga, var lyhörd, uppskatta, uppmuntra...ta upp perioden med mer sex som ett exempel.


    E vi överens så kör vi
  • Äldre 25 May 18:19
    #6

    Kan säga att det mesta andra är bra det är just att samlivet fint uttryckt som jag tycker det är för lite av... jag pratar och är väldigt öppen hon har tyvärr lite svårare att prata om känslor osv försöker få henne öppna upp sig mer men hon har lite svårt för det...

    Som ni tididigare uppger att det borde dels vara lite nykär känslor så kan jag inte annat än hålla med och jag är livrädd för att hon bara söker trygghet och är nöjd där, Vad är det för liv???

    Jag vill inte utsätta henne för att tro att jag har en affär eller liknande även om jag tror att om hon skulle få lite konkurrens så skulle det säkert hända saker....

    Varför ska det alltid vara så att så fort någon annan vill ha leksaken så är den rolig...

    Mera tankar tips.. hur mycket är normalt sexliv som småbarns förälder???

  • Äldre 27 May 17:44
    #7

    Alltså, visst, sex är en stor del i förhållandet å sex skapar dessa "banden" eller vad man ska kalla det. Vem gillar inte sex liksom, å med sin partner kan det ju inte bli bättre!


    Men att "hota"/dra en vit lögn (för att hon ska gå med på sex med dig? Annars hade du förmodligen lämnat henne redan eftersom hon inte har mer sex med dig i guess!?) med att avbryta förhållandet om hon inte har mer sex med dig så förstår jag att hon blir förbannad. Hade min partner sagt så till mig (oavsett anledning till varför vi skulle ha mindre sex) så skulle jag avbryta förhållandet istället DIREKT. Skulle aldrig acceptera att min partner säger en sån grej, att hen ska lämna mig om vi inte har mer sex. Hade känt mig så smutsig å som en knulldocka, måste man ha sex när det passar den ena? Har du inte tänkt på att hon kanske inte har någon sexlust av många olika anledningar?

    Jag försöker leva mig in i denna situation nu, å jag hade tappat sexlusten dels för att jag hade vart otrogen, för jag hade skämts så fruktansvärt mycket å känt mig så hemsk å vidrig mot min partner, men jag hade heller inte velat ta upp det "varje gång" min partner frågat varför jag inte vill ha sex. Jag hade vart rädd över att dra upp såren igen å då hade nog min partner också tappat sexlusten.

    Å sen så kan det också bero på att hon känner sig "tvingad", att hon måste ha sex med dig annars lämnar du henne. Vilken press man bör sätta på sig själv, tycker du inte det? Tänk dig att hon älskar dig även fast det förflutna har skett, men så måste hon ha sex med dig för att få spendera sitt liv med dig? Å jag hoppas att du inte tänker att "hon kan gottgöra mig med sex eftersom hon var otrogen" för då tycker jag att du ska lämna henne direkt om det bara handlar om sex för dig. För lite så uppfattar jag dig, som jag skrev tidigare, så är sex en stor del i förhållanden, men du verkar inte kunna se att sex är inte allt. Å hon kanske tänker att du bara vill ha sex men inte vill säga det för att du ska bli arg?


    Köp blommor å gör en finmiddag, kanske bjuda ut henne på middag för att visa henne att sex är inte allt. Hon kan som sagt känna press på sig för att du tjatar så in åt skogen på henne, så gör något fint för henne så hon känner att hon är älskad oavsett om ni har mycket sex eller inte.

    Hur mycket sex har ni ens i veckan?


    Jag å min partner (20 å 18 år) har sex från 2 gånger i veckan till varje dag, ibland har vi inte ens sex på en hel vecka, beror helt å hållet, ändå bor vi med varandra. Så sex är inte allt. Hoppas allt går bra för er framöver = )

Svar på tråden Min sambo har ingen Sexlust?